Anrtsu Mt8801B problem

Analizator Anristsu MT8801B odmawial posluszenstwa, teraz wyglada ze
zupelnie padl. Po wlaczeniu swieci sie ekran chodza wiatraki i nic wiece sie
nie dzieje. Nie wchodzi nawet w faze samotestu. Wczesniej po kilku
wlaczeniach ruzal teraz juz nic. Ma ktos jakies doswiadczenie z takim
urzadzeniem? Sprawa niby wydaje sie banalna, moze jakis kondensator, moze
kwarc. No ale wlasnie, ze wzgledu na skomplikowanie gdzie szukac? Moze ma
ktos jakies schematy serwisowki itp. Z gory dziekuje za pomoc.

Re: Anrtsu Mt8801B problem

dyskusyjnych:k0ao2b$1v9$ snipped-for-privacy@news.supermedia.pl...

Wygladana jakie uszkodzenie plyty CPU. Zasilacze daja dobre napiecie.
Ma ktos taki sprzet i podmienilby plyte na chwile zeby sprawdzic?

Re: Anrtsu Mt8801B problem

Podlacz konsole do rsa napewno gdzies jest na plycie.

Re: Anrtsu Mt8801B problem

Mam ten analizator. Kiedyś mi się zwiesił totalnie po nieudanym odczycie
zapisanej konfiguracji z dyskietki. Wyglądało to tak jakby ktoś usunął
program z niego. Dopiero ponowne włączenie zasilania z jednocześnie
wciśniętym przyciskiem Preset ożywiło go.
Oczywiście u ciebie może to być innego typu awaria, ale co ci szkodzi
spróbować...

Marek

Re: Anrtsu Mt8801B problem
Testowalem juz te wszystkie rzeczy.
Wisi totalnie
Na analizatorze stanów widać, że procesor "stoi", wyglada mi jakby EPROM z
programem startowym odmowil posluszenstwa.
Ale nie mam innego ani jak sprawdzic. Serwis nie chce rozmawiac z prywatnymi
uzytkownikami.

Re: Anrtsu Mt8801B problem [Trochę OT]

No to udawaj kogoś, z kim zechcą rozmawiać...

Anritsu ma wyłącznego przedstawiciela w Polsce, który strasznie zdziera.
Kiedyś sie poskarżyłem na tą praktykę bezpośrednio u producenta i zaczęli ze
mną rozmawiać.
Ale to było parę lat temu....

Re: Anrtsu Mt8801B problem
Na 99.99% roblem jest w plycie z komputerem sterujacym. Po wlaczeniu
zasilania "widac: ze probuje odczytac EPROM-a i po tym staje. Czy mozliwe
jest zeby EPROM tracil powoli zawartosc? Wczesniej po kilku probach
wlaczania ruszal teraz nic. Czy znacie przypadki takiego zachowania kosci
EPROM w tym prypadku 27c240.

Re: Anrtsu Mt8801B problem

Trochę za młody egzemplarz aby tak sobie tracił. Chyba że po przejściach
(wielu cyklach kasowania/zapisu)  albo nieodpowiednim napięciu programowania
w programatorze albo okienko nie zaklejone ale tu to do środka urządzenia
światło raczej nie wpada...
Nie ma po drodze jakiś buforów między pamięcią a prockiem? Może coś innego
blokuje magistralę danych albo adresową?
Najlepiej wyjmij eprom z podstawki, jesli jest w podstawce albo wylutuj i
spróbuj go odczytać w programatorze i oglądnij zawartość,  sprawdź czy
przypadkiem nie ma uwalonej jakiejś lini adresowej albo danych.

Marek

Re: Anrtsu Mt8801B problem
Widzisz, wyglada to tak.
Plyta CPU to wiadomo cyfrowka i albo chodzi albo nie.
skoro wczesniej mialem problemy, ze urzadzenie ruszalo po kilku wlaczeniach
sprowadzilo mnie to na podejrzenia jakiegos elementu ktory przypuszczalnie
moglby w ten sposob "tracic" funkcjonalnosc. Z tego co na razie znalazlem o
tym urzadzeniu to ma ono EPROM z nazwijmy to biosem i FLASH z
oprogramowaniem. Gdypy padly FLASH-e to moglbym chociaz wejs w jedno z menu
do wgrywania programow (Power + BS albo Power +preset) a to tez nie dziala.
Z analizy widac jak urzadzenie plyta rusza na sekunde i staje na amen.
Uruchomiona oza urzadzeniem z innego zasilacza chodzi dokladnie tak samo.
Sama konstrukcja jako ze wiekowa oparta na prostych ukladach i zwyklych
CMOS-ach jest latwa do analizy. Stad wlasnie moje podejrzenia na tego
EPROM-a
EPROM jest w podstawce, luty poprawilem wszelkie na plycie. Niestety jako,
ze EPROM-y dawno u mnie wyszlu z uzycia ani ja ani moi znajomi nie maja nic
czym moglbym go zczytac i zobaczyc jak sie zachowuje bo tez chcialem to
zrobic. Co do mlodosci to ten sprzet ma juz 15lat wiec wszystko jest
mozliwe.

Re: Anrtsu Mt8801B problem

Jeżeli wiekowe CPU to i prawdopodobnie jakieś bufory i inne pierdoły typu
porty IO są, a to nieco ułatwia sprawę (naprawę) bo prędzej dostaniesz
uwalony bufor czy IO niż jakieś czarne gówno all i one z programem w środku.
Ja mam dostęp do programatora, ale muszę zobaczyć w specyfikacji czy
obsługuje te pamięci.
Co do wieku to 15 lat dla kości z okienkiem to nie dużo. Miałem  do grudnia
zeszłego roku płyte XT z 1987 roku która bez problemu startowała DOSem.

Marek

Re: Anrtsu Mt8801B problem
Wymiana EPROM nic nie pomogla.
Wymiana buforow przy EPROM-ie 74ACT245 troszke ozywila sprzet.
Jednak dalej nie dziala tak jak trzeba.
Teraz nie jest martwy z analizy widac ze procesor chodzi i cos robi. Po
wlaczeniu resetuje sie display pozniej przeskakuje jakis przekaznik i po tym
staje. Procek cos caly czas w kolko robi. Jakby chcial cos jeszcze zczytac.
Niestety nie dziala opcja uruchomiania z wcisnietym Preset lub BS.
Czekam na bufory 74ac541 i jeszcze je wymienie.
Jak to nie pomoze to juz nie mam pomyslow.

Re: Anrtsu Mt8801B problem
Sprzet naprawiony, koniec tematu.

Site Timeline