Analogowa kamera->IP

Dzień Dobry Wszystkim

Mam dwie kamery CCTV analogowe, zewnętrzne; kiedyś kupiłem i chciałbym wykorzystać bo wyrzucić trochę szkoda, zwłaszcza, że to nówki.

Pytanie: Czy jest jakiś moduł, rozwiązanie, jakiś fragment innego urządzenia, etc. coby z sygnałem przejść na jakiś M-JPEG, albo co innego, tak aby udawało kamerę IP na przykład? Albo było by to serwerem, który strumieniuje dane?

Rozwiązania typu weź kartę BT878 i postaw PC raczej mnie nie interesują (są zbyt duże i prądożerne) ale już coś oparte np. na RPi to chyba mogłyby być.

Może ktoś coś wie i podzieliłby się tą wiedzą.

Pozdrawiam

jp

Reply to
jacek pozniak

Am 10.03.2016 um 15:17 schrieb jacek pozniak:

Raspberry PI + tuner analogowy z wejściem composite lub component. Czyli weź kartę BT878 w formie USB-sticka i podłącz do Raspberry PI.

Waldek

Reply to
Waldemar

W dniu 10.03.2016 o 15:17, jacek pozniak pisze:

zapomnij o cctv. kamera ip 720p (bez obudowy za 6zł) kosztuje 15 dolców. Ja nadzoruje system monitoringu w pewnym sklpie. kamera cctv za

250zł(kupiona jako używana, wiec mogła kosztować nawet 500) widziała czy człowiek dostaje paragon i ile banknotów. kamera IP za 18 dolarów widzi nominały. ToMasz
Reply to
ToMasz

ToMaszu, podaj linka do tego cuda techniki :-) btw - Z jakiej odległości czytasz te nominały?

Reply to
Pszemol

W dniu 11.03.2016 o 01:29, Pszemol pisze:

więcej o coś takiego mi chodzi. bez obudowy. raz że pasuje obudowa z fake kamera z migającą diodą, a dwa.... To ma być niewidoczne. w sklepie są 4 udawane kamery, żeby każdy wiedział że jest monitoring. natomiast parwdziwe kamery są w futrynie, takiej śmiesznej rurze kanalizacyjnej nad kasą... tak aby nikt nie znał prawdziwej lokalizacji. z tymi nominałami to może się nieprecyzyjnie wyraziłem. fakt jest taki że przy cctv, nie dało się fizycznie, zmieniając pozycje kamery i obiektywy, tak ustawić, aby było widać tackę na pieniądze i chociaż kawałek twarzy klienta. wiec wybaliśmy kompromis taki że kamera patrzyła z góry, pod kątem 45stopni na tackę i twarz. było wiać że facet dostaje paragon i banknoty. teraz kamera ma tą samą pozucję, nad ramieniem sprzedawcy, ok 1.5 do 2m od tacki, obiektyw 3.6 (czyli teoretycznie szeroki) i da się spokojnie rozróżnić jaki to banknot. nie przeczytać "narodowy bank polski 50zł" tylko z 5 banktnowów ze 100% pewnością stwierdzić jakie mają nominały. a to już jest 100% sukces najlepiej sam zobacz:

ToMasz

ps obraz jest z tańszej kamerki, za 15usd. zrzut telefonem, połączonym przez internet.

Reply to
ToMasz

W dniu 2016-03-10 o 15:17, jacek pozniak pisze:

Te kawadratowe pudelka pelnia funkcje rekordera jak i moga wypluc sygnal do sieci przez IP. Wejscia anlaog - zwykly i analog HD i IP

Natomaist co do kamer, mozesz miec IP, choc te tanie sa niewiele warte. Cos ja to z linka powyzej mam, tylko ze w obudowie, jakosc taka sobie, poza tym szybko zaczely byc problemy z mechanika filtra IR.

Za 100 mozna dostac na allegro kamere pracujaca w analogu i w HD po analogu, nazywa sie to adh i jakosc ma lepsza od tego za 15$ bez obudowy. W zwyklym palu tez bije na glowe klasyczne kamery lacznei w tym co masz. Normalnei pracuje to jako pal, ale majac rekorder jak jak ten z linka powyzej przelaczasz na hd i masz nagrany obraz hd ktory moze byc transmitownay do sieci.

Tu porownanie

Tmek

Reply to
Tmek

Witam

Na podstawie Waszych porad, poprzeglądałem trochę internet i nasunęły mi sie następujące wnioski:

  1. Rozwiązania na bazie RPi+USB_capture=raczej_niestabilne_działanie
  2. Jakieś pudełka pośredniczące w rodzaju videorekorderów jakoś mnie nie przekonują; o ile pamiętam to chodziło to raczej tylko z Internet Explorer (jakiś ActiveX to było), a ja to chcę podpiąć pod jakieś otwarte rozwiązanie, np. Motion.
  3. Chyba po prostu kupię na Aliexpress kamery IP; będzie to raczej najtańsze rozwiązanie.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

jp

Reply to
jacek pozniak

  1. jak zdalnie zobaczyć obraz ahd
  2. Daj linka z allegro do tej kamery ahd1mpix za 100zł
  3. Ile kosztuje nagrywarka do AHD. Bo do tych kamerek IP nagrywarkę kupiłem za 30-40 dolców - 8 kamer (...)

napisz czego jej brakuje.

Za 18 dolców można miec jeszcze lepszą kamerę, później 2mega pixelową, ale ja zaczynam się bać czy sieć da radę przełknąć transfer 8 takich kamer..

Reply to
ToMasz

W dniu 2016-03-11 o 19:48, ToMasz pisze:

A nie możesz do nich dołączyć jakiegoś mini/tyci-PC, który będzie reagował na "zamówienie" z centrali dozoru? Aby w stanie podstawowym podawał obraz zredukowany do małej rozdzielczości, zaś gdy zajdzie potrzeba - to by "widział" ful-HD? Wtedy średnie obciążenie sieci nie było zbyt duże.

Reply to
JaNus

W dniu 11.03.2016 o 21:27, JaNus pisze:

nie wiem. Za słabo się na tym znam. pozatym, po przeanalizowaniu za i przeciw, postawiono na chiński badziew. Dlaczego taki epitet? bo teoretycznie kamery samodzielnie powinny zapisywać obraz po wykryciu ruchu na ftp, nas, albo wysyłać na email. nie robią tego. Czyli jak to u chińczyków. to co jest reklamowane jako zaleta, działa i to dobrze, to co mamy nadzieje że będzie działać, bo logika tak podpowiada, niekoniecznie działa. Tak więc kamery, jako oko, rejestrator jako zarządca i dysk jako magazyn, dają funkcjonalny zestaw i co najważniejsze nie drogi. ToMasz PS. obraz z kamer jest zapisywany tylko w przypadku wykrycia ruchu. Tyle że o ile dobrze pamiętam, rejestrator sam w sobie jest tak ograniczony, że jak ma aż osiem kamer, to zdolność zapisu spada do 720p na każdą. muszę to sprawdzić. Mam też program na PC który potrafi robić taki zapis, ale już 3 kamery zajmowały całą moc obliczeniową dwurdzeniowego laptopa.

Reply to
ToMasz

W dniu 12.03.2016 o 10:48, ToMasz pisze:

Zapis kamer IP nie jest żadnym problemem dla procesora. Problemem może być wyświetlanie, ale to też nie jego rola.

Reply to
Mirek

W dniu 2016-03-12 o 10:48, ToMasz pisze:

Jak na razie to obracamy sie w sprzecie budzetowym wiec masz takie propozycje.

Rejestratory sa rozne i maja rozne mozliwosci, wiec nie ma generalnej zasady wiecej zrodel gorsza jakosc. Jedne tak maja inne nie.

Przy IP kamera jest zrodlem gotowej paczki danych, rejestratory sa tu bardziej routerem w porownaniu do analogu - wiecej opcji, mniejsze, zaden wplyw na jakosc zapisywanego obrazu.

Kamery IP maja to co Cie interesuje, czyli ustawiania w sobie alarmow, slania to po sieci. Ale, tanizna ma to zwykle ulomnie wdrozone, brak dokumentacji, dziwne porty albo współpracuje domyslnie z jakimis chinskimi serwerami. Moze byc tez tak ze cos niby jest ale nie dziala. Choc zmienia sie to na bierzaco, mozna sie naciac na takie cos.

Tmek

Reply to
Tmek

W dniu 2016-03-11 o 19:48, ToMasz pisze:

Prosze:

Pierwszy lepszy:
W palu ma obraz lepszy niz tradycyjne kamery analogowe (Wieksza ilosc pikseli interpolowene w dol, cmos zamiast ccd - cyfrowy tor przetwarzania i na koniec konwersja na wyjscie, świeża konstrukcja itd)

Standard sygnalu AHD moze byc 960, 1280x720 jak i 1920x1080. To zalezy naturalnie od tego ile kamera moze dac.

Wrzucasz to w siec przez dvr ktory laczy sie ze swiatem i jest interfejscem z kamerami. Linki juz slalem do tego. Na all tez to sprzedaja. Rozne wersje maja rozne mozliwosci konfiguraji

Oglnie mowiac ma to swoje zalety jak i wady. Ahd jako takie pojawilo sie niedawno. Z jednej strony jest to proteza - bo mozesz wpiac taka kamere w istniejca siec z koncentrykiem i przerobic niewielkim kosztem Pal na hd. Do ip trzeba ciagnac skretke.

Inna zaleta jest tez to ze jest tansze - w kamerach IP kazda musi byc autonomicznym urzadzeniem z obrobka obrazu, kodekiem serwerem, karta sieciowa i reszta - wiec sa drozsze. Tu jest to uproszczone - sa tansze, wszystko to siedzi w dvr ktory to obsluguje.

Wiec w obecnym czasie jest to kwestia ceny i tego co za ta cene sprzet oferuje. Drozej IP, taniej ahd przy porwnywalnej jakosci obrazu.

Tmek

Reply to
Tmek

Dlaczego zaraz badziew?

Rezygnując z marnowania kasy i czasu na rzeźbienie jakichś RPi jestem w stanie kupić przyzwoite kamery i je zainstalować. A że chińskie; wszystko teraz chińskie.

jp

Reply to
jacek pozniak

Użytkownik "jacek pozniak" snipped-for-privacy@flowservice.pl napisał w wiadomości news:56e181e3$0$22821$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Są enkodery z PAL na strumień IP. Tylko teraz w cenie enkodera kupisz całą kamerę IP FullHD. Może mieć co prawda mniejszą czułość w nocy od tych analogowych, które masz, ale przy dobrym oświetleniu obraz będzie o wiele lepszy z uwagi na większą rozdzielczość. Są teraz rejestratory hybrydowe, które mają wejścia composit, przyjmują strumienie danych z kamer IP, a także obsługują taki wynalazek jak AHD lub pokrewne rozwiązania. AHD to telewizja CCTV analogowa, ale w rozdzielczości HD lub FullHD. Bardzo dobry kompromis ceny i rozdzielczości kamer. Napisz co chcesz zrobić z tym strumieniem IP, to wtedy będzie mozna doradzić. Jakiej rozdzielczości kamery potrzebujesz, wewnetrzne czy zewnętrzne, jakie jest oświetlenie?

Reply to
yabba

W dniu 12.03.2016 o 14:19, Tmek pisze:

ech, życie. Dawno temu,w sensie parę lat, kupiłem pierwszą kamere IP edimaxa. oczywiście aby była znacznie lepsza niż pal, kupiłem kamerę hd. najtańszą hd, bo po co mam płacić więcej, skoro nie wykorzystam. Niestety okazało się że kamera ma możliwość widzenia i wyświetlania obrazu 1.3mpix, ale TYLKO pod internet explorerem z axtivex. czyli ogólnie dupa. raz że wystrzegam się windowsa, a dwa, w podróży, z telefonu (windows mobile 6) już nic nie zobaczysz. Jakiś czas potem edimax wydał program na androida. Ale jest tak. jeśl już ktoś ogląda przez internet explorera obraz 1.3mpix, to podgląd kamery za pomocą telefonu z androidem, skutkuje zmianą obrazu na 320x240(i powiadomieniem o tym fakcie) i kamera tak ustawiona już pozostaje na zawsze. Tak więc chińskie kamery kupowałem po dokładnym sprawdzeniu forum i z pełną świadomością ich niedoróbek. Za rejestrator Apera na 4 kamery "płaciłem" (doradzałem takie rozwiązanie) ponad 1000zł z vatem. KAmery po kilkaset złotych. teraz mniej niż 200zł na 8 kamer, z duuuużo wyższą jakością i mam w tyłku że niema vatu. teraz tego apera nikt za 200zł niechce kupić :( ToMasz

Reply to
ToMasz