Analog Devices nie lubi Polski

W dniu 2013-03-12 00:38, sundayman pisze:

Mam podobne wrażenia. Kilka razy zamawiałem próbki Maxima. Musiałem się spowiadać w formularzu co to za projekt, ile miesięcznie tego będę sprzedawał itp. Dałem sobie spokój. Jeśli towar jest dostępny w RS/TME/Farnell/Digikey to przy okazji jakichś zakupów wezmę ze 2 sztuki do prototypu. W moim przypadku nie jest też sensowny argument, że próbki są rozwiązaniem w przypadku układów niedostępnych. Robię niewielkie produkcje i nie zamierzam się pakować w rozwiązanie do którego potem będę musiał zamawiać układ w ilościach kszt.

Reply to
Mario

W dniu 2013-03-11 00:05, mk pisze:

ja za to parę miesięcy temu dzwoniłem do przedstawiciela pewnej innej dużej firmy z prośbą o próbki i odesłał mnie do dystrybutora. Dystrybutor zaś chciał dać próbki, ale pod warunkiem, że będziemy kupować u niego większe ilości. Problem zaś polegał na tym, że jesteśmy "tylko" działem R&D, niemałej jakby nie było firmy, pracującym zazwyczaj na zlecenie naszych innych oddziałów za granicą. Skontaktowaliśmy się więc z tym naszym oddziałem (zleceniodawcą), oni ze swoim przedstawicielstwem tej firmy i tamto przedstawicielstwo błyskawicznie przywołało do pionu polski oddział tej firmy..

Reply to
Michał Baszyński

W dniu 2013-03-12 22:32, Michał Baszyński pisze:

Ja mam dokładnie odwrotne doświadczenia. W firmie, w której pracowałem cała elektronika była montowana przez podwykonawców i zamawialiśmy części tylko do prototypów + układy nietypowe. Mimo to przestawicie handlowi wiedzieli co i ile jest kupowane przez podwykonawców do naszych zleceń. Z próbkami nie było oczywiście żadnych problemów.

Nauczyłem się też, żeby omijać TI, bo próbki były a potem się okazywało, że na układy do produkcji trzeba czekać 2..3 miesiące.

Reply to
Zbych

Nieraz widzialem jak wiadra sampli szly na produkcje, 200-300szt. jednorazowo. Wieksze firmy ktore kupuja bezposrednio od AD czy TI, nie maja problemu z samplami.

Reply to
Leming Show