Analizator widma - szukam projektu

Po wobuloskopie nwt500 , wydlubalbym cos nowego , analizatora widma nie mam . Kiedys rozgladalem sie po necie , gazetach i byly albo jako przystawka do oscyloskopu , albo pasmo od 10MHz , a to uklady juz nie produkowane . Nic specjalnego nad czym warto by posiedziec nie znalazlem , dlatego pytam moze ktos trafil na cos dobrego . Dokladnosc - jak na amatorskie potrzeby , pasmo 500kHz-450MHz . Pojawilo sie cos nowego gdzie mozna obejrzec wynik wykres na PC ?

Reply to
nenik

W dniu 07.10.2011 18:25, nenik pisze:

Witam

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Użytkownik nenik napisał:

Cześć! Nie jest to odpowiedź wprost na Twoje pytanie ale też kiedyś przechodziłem etap analizatora widma i skończyło się na zakupie na e-bayu oryginalnego urządzenia. Za 150 funtów kupiłem gotowca. Kolejne

47 kosztowała mnie przesyłka. Kupiłem urządzenie wyspecjalizowane do pomiarów TV. Przechodzą na DVB-T, więc pozbywają się analogowych urządzeń. Pasmo od 5 do 865MHz w wygodnym opakowaniu z ekranem, akumulatorem, wbudowanymi tłumikami itd. Nie zrobiłbym tego lepiej. Akurat trafiłem na francuskie urządzenie firmy Sefram ale to nie ma znaczenia. Po prostu warto poszukać. Może to jest dobra droga? No chyba, że koniecznie chcesz sam dłubać, to nie ma sprawy. Maciek
Reply to
Maciek

W dniu 2011-10-08 04:39, Maciek pisze:

Jesli to byl analizator widma to jest mu to wszystko jedno czy analizuje sygnal cyfrowy czy analogowy.

Reply to
Jerzy Dombczak

Jest to jakies rozwiazanie ale z kupnem urzadzen elektronicznych dosc leciwych mam kiepskie doswiadczenia , mozliwosci serwisu sa znikome w porownaniu z robionymi wlasnorecznie , druga sprawa to cienko z miejscem w trzecia to niewiadomo co sie trafi . A tak to wiem co zmontowalem , wsady beda .

Co do wobuloskopu nwt to z pewnoscia stwierdze ze ma wieksze mozliwosci niz sprzet fabryczny z lat 90-tych , no pomijajac to co sie dzieje > 400MHz .

Mam 2 projekty analizatorow z gazet ale przed kompletowaniem elementow cos trzeba wybrac , pytam bo moze pojawilo sie cos w ostatnim roku swiezego a ja przeoczylem .

Reply to
nenik

Użytkownik Jerzy Dombczak napisał:

Zgadza się ale nie ma dla DVB-T podglądu odbieranego sygnału. Choćby tylko akustycznego. Nie podaje też stopy błędów, tylko poziom sygnału i szum. Stąd pozbywanie się urządzeń. Całkiem możliwe, że mają tu również zastosowanie jakieś przepisy, które uniemożliwiają zastosowanie wydruku z analogowego analizatora, jako potwierdzenia wykonanej pracy. Jakieś homologacje, dopuszczenia, czy inne takie. Ja kupiłem urządzenie wyjątkowo mało używane, bo to był egzemplarz wystawowy. Nawet licznik motogodzin :-) pokazywał bardzo niewielki przebieg. Zero zużycia walizki, czy obudowy. Tylko akumulator musiałem zmienić. Stąd moja propozycja, bo ja jestem zadowolony. Samodzielnie bym tak dobrze nie zrobił a poza tym jeszcze kalibracja. Maciek

Reply to
Maciek

W dniu 07.10.2011 18:25, nenik pisze:

Jak chce Kolega sobie tylko pooglądać co się dzieje na pasmach bez wykonywania super dokładnych pomiarów, to wystarczy popędzić z tego nwt500 jakąś homodynę z przetwornikiem A/C na wyjściu.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Tutaj masz link do analizatora vna - urządzenie do 1.3Ghz - dołącza je się do usb i wejścia mikrofonowego komputera (urządzenie sdr). Posiada funkcję analizatora widma (chyba do 200Mhz - tu mogę się mylić) - można kupić kit soft + instrukcję + pcb i zmontować w 1 wieczór. Układ pracuje w oparciu o 2 syntezy dds i mieszacz. Posiada również funkcję pomiaru macierzy rozproszenia elementów - parametry S11,.... .

Grzegorz Kurczyk snipped-for-privacy@control.slupsk.pl> napisał(a):

Reply to
Robert R

Jeszcze raz link: