Analizator widma raz jeszcze

Witam serdecznie.

Znalazłem niedawno analizator widma 10-cio kanałowy, ale nie mogę już znaleść. Błagam. Czy ktoś może ma ten schemat z jakiejść polskiej gazetki. Pozdrawiam Radek

Reply to
Radoslaw Krasuski

Użytkownik Radoslaw Krasuski napisał:

A co za różnica ile kanałów analizatora i schemat. Po prostu należy umieścić odpowiednią ilość filtrów i odpowiednią ilość słupków i odpowiednio szybko multipleksować Słupki, żeby migotania nie było widać na LED :-).

Reply to
AdelA

Radoslaw Krasuski napisał(a):

swego czasu usilowalem popelnic analizator audio oparty na szybkiej '51 (dallas 430 itp) i lcd graficzny, przetwarzanie A/C i podzial na pasma przez FFT po stronie cyfrowej juz. Ale nigdy nie skonczylem softu, i gdzies mi sie to podzialo. Moze ktos widzial cos takiego zrealizowane do konca - ciekawy jestem czy mialo to sens ;)

Reply to
BartekK

BartekK napisał(a):

Jakiego typu wyświetlacz graficzny użyłeś? Bo te z kontrolerem T6963C to raczej będą za wolne jak na analizator.

Reply to
badworm

To chyba od matrycy zależy a nie od kontrolera. Chociaż jak kontroler jest wolny to też nie wyda. Próbowałem to na wyświetlaczu 128x64 powertrip i w miarę znośnie to wyglądało. Trochę cienie oczywiście zostawały. Ale ogólnie źle nie było. Jak odpowiednio napisać algorytm i odświeżać to nie za często to powinno być dobrze. Jednak drożej to wychodzi niż na zwykłych LED (oczywiście nie niebieskich).

Reply to
AdelA

badworm napisał(a):

odswierzanie docelowo mialo byc 1-3 razy na sekunde - i tak procek szybciej fft w calym pasmie nie mogl policzyc. A do skalowania np glosnika/mikrofonu/filtru itp - wystarczy. To nie mial byc "kolorowy migajacy bajer do wierzy".

Probowalem robic nawet na "tekstowym - definiujac 8 znakow jako "bargrafy" na wysokosc - kazdy o jeden piksel wyzszy, i z tego "rysowac"

- nawet calkiem przyzwoicie wygladalo, ale rozdzielczosc 4(znaki)x

8(pixeli na znak) na wysokosc to troche malo, zwlaszcza ze przeliczania na dB jeszcze nie mialem zrobionego, wiec dynamika zbyt duza. Dolecowo bym jakis lcd graficzny wstawil - to juz obojetne.

A co do kosztu - to niewiem co taniej i lepiej - lcd graficzny + procek

  • kwarc i kilka drobiazgow, czy stado wzmacniaczy operacyjnych, worek kondensatorow i opornikow (o dziwnych wartosciach jak filtry maja byc dobre), stado prostownikow szczytowych, kupe ledowych slupkow, multiplexer - zeby te 16 albo wiecej bargrafow swiecilo przy multiplexie to trzeba niezle pradu wpuscic, wiec zaklucenia generuje...
Reply to
BartekK

W ksiazce Baranowskiego "Mikrokontrolery AT MEGA w praktyce". Soft do sciagniecia ze strony BTC.

Pozdrawiam, Pawel

szogun napisał(a):

Ale ten chinczyk mnie doprowadza do niestrawnosci jak patrze na jego plytki drukowane.

Reply to
BartekK

:) propo gdzie mozna kupic takie pcb w necie/warszawie?

Reply to
hackbox.info

to jest Japonczyk

Reply to