analizator stanów logicznych

istnieją jakieś fajne analizatory stanów logicznych dostępne na studencką
kieszeń?
te kity AVT mi się nie podobają, i nie są zmontowane...

Re: analizator stanów logicznych

Najtańsze, sensowne, i dostępne w Polsce to LAP-C 16032.

Maksymilian Dutka

Re: analizator stanów logicznych

Albo dowolna Altera z Quartusem w wersji Web (czyli darmo) ma SignalTap.

--
Jerry1111

Re: analizator stanów logicznych

Są takie gotowce, do kupienia od ręki. Ja mam OpenBench Logic Sniffer.
Cena niższa niż koszt samych części w PL. Zbiera naraz 16 kanałów, max.
100 MS/s (a przy 8 kanałach 200 MS/s), kolejne 16 linii jest
wyprowadzonych bez bufora - można dokupić i móc zbierać wtedy 32 kanały.
Rozbudowane możliwości wyzwalania, dowolny pretrig buffer (max. cała
dostępna pamięć). Cały projekt otwarty, można ściągnąć schemat, źródła
softu pecetowego i nawet źródła wkładu w VHDL:
http://dangerousprototypes.com/2010/02/25/prototype-open-logic-sniffer-logic-analyzer-2 /

Ja kupiłem tutaj:
http://www.seeedstudio.com/depot/preorder-open-workbench-logic-sniffer-p-612.html?cPath75%
ale chyba teraz nie mają na stanie, można go namierzyć w innych
sklepach. Wady? Brak obudowy - trzeba samemu coś wyrzeźbić z
Maszczyka/Kradexu/itp. Wadą też wg mnie jest otwarte oprogramowanie,
które bardzo wolno się rozwija. Pomimo dużych możliwości sprzętowych
automatycznie można analizować tylko I2C, SPI i UART. A spokojnie można
byłoby (z odpowiednią prostą sondą) nawet zbierać USB FullSpeed (12Mb/s)
czy Ethernet 10Mb/s.

Re: analizator stanów logicznych

Heh, nawet fajny.

Z drugiej strony - od ladnych kilku lat nie uzylem analizatora.
Wystarcza albo SignalTap (jesli w Alterze trzeba cos sprawdzic) albo
oscyloskop. Analizatora po prostu z szafy nie wyciagalem - nie bylo sensu.

--
Jerry1111

Re: analizator stanów logicznych

Specjalna wersja dla studentów :)
http://www.xs4all.nl/~jwasys/old/diy2.html . No dobrze, trzeba sobie
zmontować :) Zrobiłem i działa bardzo dobrze, przydał by się dłuższy czas
zapisu.
Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Re: analizator stanów logicznych

robię.

Re: analizator stanów logicznych

wymiękłem przy konfiguracji, jak go się obsługuje?

Re: analizator stanów logicznych

W konfiguracji ustawiasz czas zapisu, potem ciśniesz sample i masz przebieg
na ekranie. Jeśli dasz konkretne pytania to odpowiem w poniedziałek, program
mam na innym komputerze. Możesz na priva, adres prawdziwy. I jeszcze jedno,
u mnie działało prawidłowo z zewnętrznym zasilaniem.
Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Re: analizator stanów logicznych

Eeee, a jak z wyzwalaniem? Powiedzmy, że podglądam magistralę I2C (przy
magistrali 100kHz ten wynalazek na LPT powinien się wyrobić) - jak
zacząć zbieranie przebiegu od początku transmisji (zbocza START)?

Re: analizator stanów logicznych

Teraz nie pamiętam :( Sprawdzę w poniedziałek. Mnie było potrzebne
wyzwalanie ręczne :)
Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Re: analizator stanów logicznych

Przy czymś takim to, albo impuls wyzwalający na drugim kanale, albo start
równo zkomunikacją. Jest tam cykliczny podgląd przebiegu ale u mnie nie
działał dobrze. Ja mialem przebiegi nie okresowe więc i tak łapałem ręcznie
:) Najkrótszy impuls mial ok 7us i bez problemu byl widoczny. System xp i
komputer z wykopalisk :)
Wojtek

Re: analizator stanów logicznych

settings. Ustawiasz długość zapisu (ale bez przesady, niestety, kombinując z
pozostalymi ustawieniami można uzyskać kilka sekund) , sample, czekasz i
masz obrazek. Pod pkm i lkm masz markery, dalej już latwo :)
Wojtek

Re: analizator stanów logicznych
Ztcp to może być problematyczne rozwiązanie - LPT nie jest w
dzisiejszych systemach operacyjnych przetwarzane w RT, wiec mogą się
zażyć zgubione zmiany stanu.

Re: analizator stanów logicznych

Na xp dziala.
Wojtek

Re: analizator stanów logicznych
a taki multimetr:
http://allegro.pl/multimetr-oscyloskop-8mhz-usb-lcd-uni-t-ut81b-i1364588246.html
może pracować jako analizator stanu logicznego? Ktoś się bawił?

Re: analizator stanów logicznych

Moze i moze, ale ma jedno wejscie napieciowe, wiec co tam chcesz
analizowac ?

Niestety - analizator jest przydatny tam gdzie do obserwacji jest
wiecej niz dwa sygnaly.

J.

Re: analizator stanów logicznych

mi chodzi o podejrzenie transmisji szeregowej...

Re: analizator stanów logicznych
To prawdopodobnie wystarczy ci do tego ATmega8 z vusb, albo jakiś arm z
usb za 15zł.

Re: analizator stanów logicznych

Dwie pierwsze rzeczy do sprawdzenia to jak duza ma pamiec probek i czy
potrafi je przeslac do peceta ..