Amatorskie PCB i braki wiedzy - Page 2

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy
prostowniczÂą

Racja, moja wina, akurat mam tutaj taki układ z dwoma transoptorami i
ciągle jestem myślami gdzie indziej, stad to 100.

Na marginesie to jedyne co działa na tyle szybko, ze jestem w stanie
sprawdzić czas reakcji hamulca silnika na wylaczenie zasilania. I chyba
w dodatku najtańsze.

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy

Hmm, ja tu widzę od 1szt za tyle (10.90zł + VAT od 1szt; 9,99zł+VAT od
5szt; 8,99zł+VAT od 25szt). No ale jeżeli masz blisko sklep AVT to od
razu tam uderzaj.

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy
Blisko pojęcie względne bo 2 godziny tam jadę ale niemal za free.
W sumie nie znacie jakiejś sieci elektronicznej która by udzielała
franczyzy na prowadzenie takiego biznesu?

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy

Spojrzałem na ten tresowany dom...
Chcesz oszczędzać ciepło, i marnujesz prąd ;)
Czy pomierzyłeś już ile zużywa Ci ten PeCe? Bo jak rozumiem chcesz go 24/7/365?
To tak z 40 W to chyba trzeba spokojnie liczyć, albo i więcej. Co
rocznie da Ci przynajmniej jakies 350kWh.

Prawda... wątpliwości są jednym z większych wrogów konstruktora... A
trzeba z nimi walczyć. Poszerzaniem wiedzy.

Skoro ma być i tak pająk, to rób na płytce uniwerslnej, jak radzili już
wcześniej koledzy.
Jeśli nie chcesz mocować się z wlutowywaniem złącz, to daj wersje złącz
montowane do obudowy, i je przewodami do płytki.
I tak zmienisz jeszcze kilka razy koncepcję, więc nie ma sensu tej
płytki zamawiać gdziekolwiek.

Idea szczytna, ale realizacja hm... ja bym wywalił PeCe, wywalił
windose, zrobił jako embedded linux na czymś bardziej energooszczędnym.
Ale to ja. Ty masz prawo mieć własne zdanie na ten pomysł, dostosowane
do swoich umiejętności, możliwości, itd.

--
DJ

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy

Zużywa 25 do 30W.
Wychodzi taniej bo:
Zrezygnowałem z części oświetlenia w swoim pokoju i klatce schodowej
(teraz zamiast tradycyjnych 2x60W jest kilka czerwonych ledów by po
porostu przejść a nie zabić sie. PC wykorzystuje tez do innych celów nie
tylko do tego jednego.
Ach i Żeby nie było - Za gaz przyszło jak widziałeś dużo. jeśli
zaoszczędzę na tym chociażby tyle ile warty jest prąd zużyty przez PC to
warto.

Se k w tym że wszystkie elementy już mam a wykonanie płytki miało być
banalnie proste. Dziś ponownie wykonałem próbę - niestety nadal źle sie
odciska a powinno być tak ze oderwana folia powinna być idealnie gładka
bez żadnych resztek tonera.

koncepcję nieprędko zmienię bo nie bardzo jest co zmieniać :) Nie ma
całego okablowania strukturalnego wiec wszystko mocno wiszące w
powietrzu. swoja droga te ULN dobrze dobrane i podłączone? bo mi już 3
osoby za każdym razem co innego mówiły ;)

Bardziej energooszczędnym - 25Wpobierane przez PC to chyba nie jest
astronomicznie dużo zwłaszcza że jest bezszelestne i na dodatek może
realizować inne dziwne funkcje. Z linuksami mam jakiś uraz i pisać
programów pod nie nie umiem.

Dostosowywanie do swoich umiejętności :) - jak będą wyższe to wiadomo,
swoją ścieżką już miałem zapędy żeby zamienić tego pająka w jakich
zgrzebny uC ale jak zobaczyłem ile to jeszcze kosztów i problemów z tym
związanych...

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy

popróbuj z papierem kredowym, wg mnie lepsze rezultaty można uzyskac.

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy
Gdzie dostać? bo szukałem sklepu w Wawie i jakoś nie trafiłem na żaden
który by go sprzedawał - wszyscy tylko TES200.

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy

ja kupiłem swego czasu ryze wysyłkowo i jak narazie pol zeszło, do celów
jednostkowych w niektórych papierniczych można upolować, poza tym jesli
drukarka własna to można na kartce z gazety ( jakiej konkretnie najlepiej to
juz było nieraz poruszane). Kompromisowo mozna wydrukować na odwrocie
okładki z bloku rysunkowego.

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy

Ta folia to jest dziadostwo nie z tej ziemi i w dodatku cenę ma z
kosmomu. Papier kredowy lub jakaś babska gazeta i powinno być znacznie
lepiej.
--
Pozdrawiam    Bad Worm    badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy

A nie przejdzie nadruk z gazety?

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy

Nie powinien, a jak przejdzie, to zmyjesz rozpuszczalnikiem i zrobisz
wydruk na papierze z innej gazety.

--
przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

Nie przejdzie, bo to offset to inna farba.
Tylko nie bierz stron lakierowanych...

--
DJ

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy

Od ponad roku wyrywam po kartce z egzemplarza 'twój styl' specjalnie kupionego
na tą okazje. Dla
mnie sprawdza się świetnie. Wydrukować na laserze, przyprasować, odmoczyć.
Papier sam złazi
zostawiając toner z warstwą kredy (czy czegoś innego białego). Przenoszenia
druku czy obrazków nie
stwierdzono.
--
pozdrawiam serdecznie
Jacek Kłapacz
kupionego na tą okazje. Dla
odmoczyć. Papier sam złazi
Przenoszenia druku czy obrazkĂłw nie

Mnie udał╔o sie teraz skołować papier kredowy - i co? Nijak idzie -
bąbli sie i pali w drukarce.
Z gazet jest trochę lepiej ale potwornie sie brudzi co czyni wydruk
nieprzydatnym.

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy

Bardzo dziwna sprawa. Moze to jakiś lewy papier. Jeszcze nie udalo mi
się zagotowac papieru w drukarce :)

Kup inny. W dowolnej hurtowni papieru.

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy

może kupiłeś woskowany?

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy
Dyabli wiedza - metoda okazało sie... chłodzenie drukarki po każdym
wydruku. śmiesznie bo smieszne ale działa.
w każdym razie po wydrukowaniu poszedłem przenosić na laminat, za
pierwszym razem słabo dociskałem papier i połowa wydruku nie przeszła,
aceton w ruch i dalej. Za drugim razem... Cudo! zmodyfikowałem trochę
poradnik z google, i zamiast dociskać jakimiś szmatkami użyłem...
używanych wałków malarskich - niemalże nigdzie sie nie rozmazało (poza
jednym miejscem ale kompletnie nieistotnym. Papier bardzo dobrze nasiąkł
i oderwał sie w 100% pozostawiając toner na miedzi. Ale byłem
zadowolony! z folia tak ładnie nie wychodziło.
Ach no i widzę swoje błędy - większe odstępy miedzy ścieżkami i nieco
większe pola lutownicze robić, jak również jeśłi kilka pól musi być
połączonych to nie łączyć ich w linii prostej tylko do każdego pola
podjechać kawałkiem ścieżki.

Zabrałem się za wiercenie otworów i puff... wiertarka siadła (a
wiercenie było luksusem bo mam wiertarkę stołową).

Teraz przyszło mi naprawić wiertarkę a konkretnie wymienić taki pewien
element który wygląda tak:
(na obrazku opis elementu)
http://img17.imageshack.us/img17/4966/kondensatorek.jpg

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy
Wilgotny jest.
Odstaw go na dC5%82uC5%BCszy czas (minimum dobC4%99 powinien staC4%87 o=
twarty).
Chyba C5%BCe w pomieszczeniu duC5%BCa wilgotnoC5%9BC4%87 jest, wtedy ni=
ewiele pomoC5%BCe.
MoC5%BCna go przed drukowaniem delikatnie podgrzaC4%87 C5%BCelazkiem, al=
e nie
takim caC5%82kiem gorC4%85cym, tylko jakieC5%9B kilkadziesiC4%85t stopn=
i.

Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy [OT]

Nie wiem czy bedzie dzialac, ale taka drobna uwaga. Pasywny konwerter
1-wire dziala, ale pod warunkiem, ze nie podlaczysz za duzo czujnikow
temp. Potem zaczynaja sie dziac cuda.

Poniewaz robie cos podobnego - tyle ze na mikroprocesorze, no i moja
zabawka z LCD zajmuje jakies 12x10cm i zzera pradu na godzine tyle co
twoj zestaw na sekunde, zapytam o jedna rzecz, ktorej nie moge
sprawdzic. Widze ze masz kociol gazowy z modulacja plomienia. W jaki
sposob  odbywa sie modulacja? Jak tym sterowac? Mam kociol olejowy,
ktory ma tylko on/off, a chce zrobic uklad uniwersalny.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy [OT]

Zasilanie do niego i tak bedzie doprowadzone na zewnątrz. Jednak w sumie
nie znalazłem nic sensownego w sieci poza tymi trybami parasite mode -
moge to uzdatnić lepiej jednak ogólnie siec o tym milczy albo kieruje do
nie koniecznie tego czego szukam / potrzebuję.

Mój też ma tylko ON/OFF, żeby bawić sie w wysokość płomieni i inne cuda
musiałbym rozbebeszyć cała płytę główną kotła a na taka zabawę i
ewentualne awarie mnie nie stać. póki co będę właśnie opcja włącz/wyłącz
regulował i zatrzymując obieg wody w instalacji by powstrzymać kocioł by
po zaprzestaniu spalania gazu nie zamieniał sie w wysokowydajny grzejnik
oddający ciepło wprost do komina. Wiadomo ze można to zrobić lepiej i
wydajniej jednak za mocno nie chce majstrować, przynajmniej na aktualnym
poziomie wiedzy - wszak to gaz i tu trzeba uważać. Jednak rozgryzłem
sposób modulowania płomieniem przez wbudowany sterownik i wiem ze daje
ostro w palnik jak woda chłodna, jak sie zbliża do zadanej to jest on
coraz mniejszy i niższy, czasem jednak potrafi się zawiesić jeśli ilość
dostarczanej energii bedzie nieznacznie niższa niż wypromieniowanej
przez grzejniki i wewnątrz mieszkania robi sie gorąco. Czy wada
sterownik czy coś innego nie wiem, wiem tyle ze nie można mu zadac
określonej temperatury pomieszczeń przez co trzeba ciągle na czuja. A
tak nastawie Tmax na kotle i niech grzeje ile fabryka dała a komputer
sobie już sprawdzi gdzie i jaka jest temperatura i zadecyduje czy już
wystarczy czy tez nie. Do tego dochodzi sterowanie przez WWW i telefon
komórkowy wiec już mam luzik.  Dużo danych można zebrać o swoim budynku
jak sie połozy czujniki w różne miejsca.

Site Timeline