Amatorskie PCB i braki wiedzy

Osadnik pisze:

Nie powinien, a jak przejdzie, to zmyjesz rozpuszczalnikiem i zrobisz wydruk na papierze z innej gazety.

Reply to
Zbych
Włodzimierz Wojtiuk

Przy modulacji są trzyprzewodowe połączenia do sterownika. Ale nie miałem okazji sprawdzić czy to napięciowo, czy prądowo, czy może protokół szeregowy. Zresztą każdy producent może mieć własne rozwiązanie...

Reply to
DJ

Osadnik pisze:

13 zł:
Adam Dybkowski

A czy ten przepływ czasem nie jest pomyślany jako ochłodzenie wymiennika? Czyli przepływ dopóki temperatura spada. Jak przestaje spadać wyłącza pompę.

Reply to
DJ

Nie przejdzie, bo to offset to inna farba. Tylko nie bierz stron lakierowanych...

Reply to
DJ

Adam Dybkowski pisze:

  • Wysyłka , z AVT mogę odebrać osobiście :) a 13zł to kosztuje powyżej 25 sztuk ;)
Reply to
Osadnik

DJ pisze:

Ten przepływ jest po to żeby niby równomiernie po instalacji rozprowadzić gorącą wodę - tylko po kiego grzyba zasuwa to przez wymiennik i nagrzewnicę oddając w ten sposób mnóstwo ciepła. Tłumaczenie że dzięki temu woda obiega instalacje i grzejniki pracują efektywniej - może i tak ale średnice są i tak same w sobie duże to jedno a drugie ze nie ma u mnie nigdzie rur zatopionych w ścianach więc one tez oddawać ciepło będą, tyle tylko co mi z efektywności jak jeszcze ciepła woda traci swoje ciepło przechodząc bezmyślnie przez kocioł. W sumie można by zrobić dodatkowe obejście kotła drugą pompę i naprzemiennie uruchamiać wybrany obieg, czyli sobie woda krąży między grzejnikami a jak sie robi za chłodna to przechodzi przez kocioł i jego nagrzewnicę. Tyle tylko ze to już duża ingerencja i nader kosztowna (zawór trójdrogowy, przeróbka instalacji, dodatkowa pompa).

Inna sprawa to sens chłodzenia wymiennika jeśli ten pracuje podczas przygotowywania CWU. CWU ma pierwszeństwo, jeśli kocioł ogrzewa budynek a ktoś potrzebuje ciepłej wody z kranu to przełącza się na mały obieg i ogrzewa wodę przez wymiennik (malutki ale zaiście wydajny), po za zakończeniu przygotowywania CWU przełącza sie na duży obieg nawet nie gasząc palnika.

Pompę wyłącza równo z zegarkiem w ręku po 3 minutach a nie na podstawie odczytu temperatur.

Reply to
Osadnik

No przed chwilą ubolewałeś że Ci ciepło przez komin ucieka... a teraz nie widzisz sesnu w odebraniu tego ciepła od gorącego metalowego bloku...

Całą dobę na okrągło cwu? Czyli albo masz byczy pobór cwu, albo masz zasobnik?

Naprawdę nie musisz tłumaczyć jak działa kocioł. ;)

Jeśli tak twierdzisz, to pewnie tak w Twoim piecu jest. W innych bywa inaczej.

Reply to
DJ

DJ pisze:

Po nagrzaniu CWU? ten blok ma może 25 x 10cm. Jest bardzo mały ale potwornie wydajny. Poza tym tak jest to skonstruowane ze CO przechodzi przez niego cały czas czy jest robione CWU czy nie - o czym świadczy ciepła woda zima przy małym strumieniu nieuruchamiającym jeszcze CWU.

Nie nie cały czas, mam chyba nawet jeszcze gdzieś wykresik co sie dzieje po załączeniu robienia CWU - robione jest ono długo bo najczęściej schodzi do kąpieli.

Jak ktoś leje wodę przez 30 minut a trafił na moment tuż przed załączeniem sie kotła do grzania instalacji to w chałupie zrobi sie chłodno.

Być może, ubolewam nad tym ze to takie proste a za razem trudne do zarządzania urządzenie jedynie funkcja włącz/wyłącz.

Reply to
Osadnik

Transoptor + dioda + 2-4 oporniki + kondensator < 5zl.

Reply to
Sebastian Biały

A bardziej szczegółowo? bo takie rozwiązania jak dla mnie są bardziej interesujące. Wszystko mniej więcej mam ;) z Transoptorów ma PC817

Reply to
Osadnik

Do wejścia diody świecącej transoptora odpinasz zwykła diodę prostowniczą przeciwnie do świecącej - równolegle. Dokładasz szeregowo rezystor (albo ze 2 sztuki, chodzi o moc i bezpieczeństwo napięciowe) i całośc do 230V. Transoptor będzie wtedy załaczał tą diodę okolo 100x sek. Po drugiej stronie niskiego napięcia masz już impulsy na tranzystorze - zamieniasz je na napięcie podciągając kolektor do plusa albo emiter do minusa. Jak chces mieć jednolite napięcie, to tymi impulsami ładujesz kondensator (a rozladowujesz rezystorem równolegle).

Jesli nie masz wprawy z 230V to nie radzę, trzeba zadbać o separację na płytce (może nawet frezować dziurę pod transoptorem dla świętego spokoju).

Reply to
Sebastian Biały

po nagrzaniu CO.

Nie ile ma XY sześcian, a jaką ma powierzchnię (m^2), i jaką masę/objętość wodną (pojemność cieplna).

Jeśli przez 30 minut chałupa Ci się ochłodzi, to znaczy że ma niewielką pojemność cieplną... Drewno? "kanadyjka"?

Reply to
DJ

Od ponad roku wyrywam po kartce z egzemplarza 'twój styl' specjalnie kupionego na tą okazje. Dla mnie sprawdza się świetnie. Wydrukować na laserze, przyprasować, odmoczyć. Papier sam złazi zostawiając toner z warstwą kredy (czy czegoś innego białego). Przenoszenia druku czy obrazków nie stwierdzono.

Reply to
ter_haar(wywalto)

DJ pisze:

W jakim celu miałby sie wystudzać?

:-], 25x10x7 :)

w m2? Tego juz nie powiem ale można się domyślać, jednak jest dość gęsto użebrowany. Ile wchodzi wody nie wiem - na pewno mniej niż do rur w samy kotle. Bardzo szybko oddaje ciepło ponieważ nie trzeba czekać aż woda sie w nim nagrzeje i popłynie tylko płynie od razu jak tylko ogrzana przez płomienie z nagrzewnicy do niego trafi.

Nie, grube mury tyle tyko ze po zatrzymaniu ogrzewania powietrze stabilizuje się i zaczyna się warstwować - nie jest chłodno w znaczeniu spadku temperatury o kilka stopni tylko przy gruncie robi sie chłodno co wyraźnie czuć

Reply to
Osadnik

wywalto pisze:

Mnie udał╔o sie teraz skołować papier kredowy - i co? Nijak idzie - bąbli sie i pali w drukarce. Z gazet jest trochę lepiej ale potwornie sie brudzi co czyni wydruk nieprzydatnym.

Reply to
Osadnik

Żeby ciepło w nim uzyskane poszło z wodą w obieg, a nie z powietrzem w komin. Zwykle robione na delta Temp wlot/wylot. Ale jak widzę u Ciebie zrobili na const time.

Od czekania to mogłaby zawrzeć. Nawet w 3-4 sekundy.

Pompa jest uruchamiana wcześniej niż palnik. A przynajmniej powinna być.

Na tę przypadłość - grzanie podłogowe.

Reply to
DJ

Bardzo dziwna sprawa. Moze to jakiś lewy papier. Jeszcze nie udalo mi się zagotowac papieru w drukarce :)

Kup inny. W dowolnej hurtowni papieru.

Reply to
Sebastian Biały
[...]

To wtedy masz warstwę kurzu uniesionego z podłogi - masakra dla alergików.