ALTIUM-PCB niewyrutowane połączenia

Witam ,

Mam następijący problem. Końcowa faza projektowania PCB , 8 warst ,
analogowo-cyfrowy mix , ogólnie niezłe siano. Przeglądając i poprawiając
niektóre pościeżki natrafiłem już na kilka sztuk niedokończonych połączeń o
których
po prostu zapomniałem , a ich ratsnet jest trudny do zauważenia w całym tym
sianie. Pytanie : czy jest w Altium jakiś automat , który wyświetli mi
graficznie lub tekstowo niedokończone nety ??

Pozdrawiam ,

MH

Re: ALTIUM-PCB niewyrutowane połączenia
DRC ich nie wskazuje jako "Un-routed net"? Czy wogóle nie przeprowadzasz DRC?

Re: ALTIUM-PCB niewyrutowane połączenia

============

Dzięki , zapuszczę DRC  , ale już jutro.

Pozdrawiam ,

MH

Re: ALTIUM-PCB niewyrutowane połączenia

nie wiem jak jest obecnie w altium, ale w starej wersji - protel99
wystarczylo uruchmic , jak Radek juz napisal, DRC i wszystko
jest czarno na bialym, nazwa neta element + numer padu nie
połączony. Sprawdzasz projekt przez DRC?

pzdr

Re: ALTIUM-PCB niewyrutowane połączenia

No i zawsze można jeszcze poukrywać niepotrzebne chwilowo warstwy. Np.
zostawić same brakujące połączenia, otwory/przelotki i obrys płytki.

Re: ALTIUM-PCB niewyrutowane połączenia

Ale trzeba przyznać, że to kuriozum, żeby taki program nie miał
polecenia typu "znajdź mi następne brakujące połączenie".

Re: ALTIUM-PCB niewyrutowane połączenia

Altium ma możliwość wylistowania nie połączonych netów a dodatkowo ma
możliwość  sygnalizacji "antenek" - nie trzeba już tego sprawdzać w
gerberach.

Pozdr

Re: ALTIUM-PCB niewyrutowane połączenia

Tu nie chodzi o listę tylko o szybkie wyszukanie następnego brakującego
połączenia. Kiedyś używałem pakietu Ivex do projektowania płytek i on
miał takie udogodnienie.

Re: ALTIUM-PCB niewyrutowane połączenia
Jeśli jesteś w edytorze pcb to w bocznej zakładce PCB jak ją klikniesz
pojawi się rozwijana lista parametrów.Wybierasz Rules & Violations a
następnie niżej Unrouted Net Constraint i na dole sobie klikasz w nety
nie połączone a program sam ci pokazuje gdzie się znajdują, jest opcja
Jump.Ponadto jest w tym oknie rozwijana mała lista i jak wybierzesz w
niej opcję Mask to jak zaznaczy ci niepołączony net to wyszarzy
pozostałe otoczenie płytki.

Site Timeline