Altium i laptop

Witam

Planuje kupić laptopa i mam dylemat co do układu graficznego. Do
większości prac wystarczy mi wbudowany układ graficzny. Ale jednak
czasami chciałbym popracować w Altiumie i nie wiem czy da rade. Czy ktoś
z Was może się podzielić doświadczeniami z pracy w Altiumie na
wbudowanej grafice (laptop który mam na oku ma Intel X3100)? Chodzi mi
głównie o rysowanie schematów, oglądanie PCB i drobne poprawki w
projekcie PCB (max 4 warstwy i obszar roboczy max A4).

Grzegorz Mentrak

Re: Altium i laptop

Chcesz DirectX9 (albo lepiej 10 - pewnie przejda za jakis czas) i pamiec
dedykowana (czyli ram _tylko_ dla karty graficznej) co najmniej 256MB(a
bardzo czesto widzialem tylko dzielona). Mam podobny problem, bo
aktualny laptop nie lubi Directx9. Nie wiem czemu, ale nie bardzo
'patrze' na laptopy z grafikami Intela. Chyba sie skonczy na NVidi jakiejs.

--
Jerry1111

Re: Altium i laptop
Na moim Amilo CD T2250, 2GB, Radeon X1400 działa zupełnie znośnie.
Byle nie mieć zbyt wielu otworzonych projektów.
Natomiast ekran panoramiczny 1280x800 to jednak nie to.
Do normalnej pracy podłączam zewnętrzny monitor.

Masz więc jakiś odnośnik.

Janusz

Re: Altium i laptop

No i zapomnialem o czyms - ekran minimum 1024 w pionie.

--
Jerry1111

Re: Altium i laptop
Podobne problemy, choć inny cad.
Polecam Della Precision M6400 z kartš GX3700 (ma 1G wlasnej). Wyświetlacz
1920 w poziomie i naprawde wiele się mieści. Trzeba natomiast mieć dobry
wzrok, bo malutkie wszystko niestety jest.
Z wad znalazłem tylko dwie. Fatalnie się ustawia touchpada - gdyż skubany
przy każdym starcie resetuje ustawienia do defaulta, a przewinięcie ekranu
zajmuje wtedy 3 przewinięcia touchpada. Fatalnie też obsługuje DVD/DiVX i
tym podobne wynalazki. Jakość obrazu jest do d.....
W cadzie natomiast śmiga pięknie i od razu widać, do czego został stworzony
:). Z ciekawostek, ma pcmcia i pcexpres-a, więc nie powinno być problemu z
programatorami.

Irek.

Re: Altium i laptop

Brzmi jak moj nowy laptok ;-)
Masz linka do _dokladnego_ modelu?

--
Jerry1111

Re: Altium i laptop

Prawie że toto...
http://www.allegro.pl/item537635336_dell_precision_m6400_core2duo_2_8_quadro_3700_1gb.html

tylko troszeczke _grubszy_ w bajtach :)

Przy okazji widze, że karta FX a nie GX jak pisałem wcześniej.
Jak się zastanowie, to jeszcze 2 małe wady znajde. Zasilacz jest w wersji
wojskowej (tzn obronny, cegła chyba z 1kg!) Sam komp też lekki nie jest.

Miłego.
Irek.

Re: Altium i laptop
http://www.allegro.pl/item537635336_dell_precision_m6400_core2duo_2_8_quadro_3700_1gb.html

To nie dla mnie. Za duzy (17'' to troche duzo) i pewnie wiecej niz
godzine na bakteriach nie pochodzi.

--
Jerry1111

Re: Altium i laptop

Filmidło idzie troszeczke ponad 2, ale może dlatego że świeży :)

Miłego.
Irek.N.
ps. sš tzw pomarańcze - toż samo ale z podświetleniem LED, może taki?

Re: Altium i laptop
<CIACH>

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Zdecydowałem się jednak na coś
silniejszego (Dell XPS1530, 2x 2GHz, grafika GF8400 128MB) i Altium na
tym działa nieźle (przynajmniej jak na razie nie widzę problemów).

Pozdrawiam
Grzegorz Mentrak

Re: Altium i laptop

Przy ladowaniu wiekszej plytki z Altium09+SP2 moze pamieci zabraknac. Ja
widze ze po zaladowaniu plytki i przed jej wyswietleniem jest chwilka
przerwy i Altium buduje jakies listy DirectX (w pasku statusu jest taki
komunikat). Pojecia nie mam jak to sie przeklada na pamiec grafiki, sam
jestem ciekawy bo tez staram sie znalezc laptopa Altium-compatible.

AFAIR tej listy nie bylo na AD09 bez zadnych serivce packow. W SP1
przepisany zostal caly DirectX z PCB.

--
Jerry1111

Site Timeline