ALTIUM - definiowanie symboli - (rozmiar SchLib)

Witam ,

 SZAG mnie trafia !!  W duperelnych programach (freeware)  o wadze rzędu 2-3MB
, po 5-cio minutowym rozpoznaniu , można to ustawić intuicyjnie prawie "od
strzału". Tymczasem siedzę nad księgą (users manual) , czytam helpy , i ... za
cholerę nie wiem jak to zrobić ...  Konkretnie :

- chcę zdeiniować sobie symbol (SchLib) , np. MOSFET'a. Wiadomo , jest takowy
w bibliotece MiscDevices.SchLib , ale nie w tym rzecz.

- z namalowaniem symbolu , przypisaniem odpowiednich pinów , footprinta i
wszelakich innych pierdualii nie mam problemów.

- KURRR....A !!!  Na schemacie zdefiniowany symbol MOSFET'a jest 2 razy
większy niż ten dostępny z biblioteki MiscDevices.LibSch

Zapewne w edytorze symboli należy ustawić odpowiedni "grid". Ale jak to ..rrwa
zrobić ??!!

MH

Re: ALTIUM - definiowanie symboli - (rozmiar SchLib)

Otwórz schemat, dodaj tam mosfeta z biblioteki MiscDevices.SchLib (czy
IntLib), naciśnij, zrób Ctrl-C, wejdź do swojej biblioteki i albo:
- wejdź w zakładkę (tą, w której masz listę elementów), na tej liście
prawy przycisk myszy i Past Component. Symbol się przepisze sam ;)...
albo
- wejdź w rysowanie elementu i tam zrób Ctrl-V

W pierwszym przypadku wklei się wszystko (opis elementu itp)
W drugim - tylko symbol...

  Konop

Re: ALTIUM - definiowanie symboli - (rozmiar SchLib)

:-)    Przecież na schemacie symbol powinien mieć taki sam rozmiar, jaki
sobie w edytorze narysowałeś. Narysuj 2 razy mniejszy. Albo skopiuj ten,
który ci siś podoba.

Maciej

Re: ALTIUM - definiowanie symboli - (rozmiar SchLib)

Kliknij w kratkę na pasku narzędzi i wybierz "Set Snap Grid..." Dość
intuicyjne, moim zdaniem. Chyba, że nie masz włączonego akurat tego
toolbara. Wtedy View->Toolbar->Utilities.

--
pozdrawiam,
B.K.

Re: ALTIUM - definiowanie symboli - (rozmiar SchLib)

Po prostu 'g' i w pasku na dole widać jak się przełącza 1-5-10

Pozdr
EM

Site Timeline