Altium Autorouter - co o tym sądzicie ??

Witam ,

Pamiętacie jak całkiem nie tak dawno wieszałem psy na ALTIUM ?? Nie pozostaje mi nic innego jak przyznać , że nie miałem racji. No cóż , wieloletnie przyzwyczajenia OrCadowskie , itd...

Wydaje mi się (jestem pewien), że jeden z kolegów miał rację.. , trochę na tym popracować , załapać filozofię całości , no i dalej pójdzie gładko.

Istotnie , w tej chwili uważam , że jest to znakomity soft !!

Noooo , ale żeby nie było do końca tak różowo , to parę moich spostrzeżeń dotyczących autoroutera. Zwykle w projektach robię tak: zasilania , sygnałówka analogowa , sygnały cyfrowe LVDS i inne krytyczne ciągnę ręcznie. W Altium robi się to fantastycznie !! Resztę cyfrowego siana zostawiam autorouterowi.

No i niestety , tutaj niewiele dobrego mogę powiedzieć , a wręcz przeciwnie.

Np. mamy do połączenia 3 punkty A,B,C należące do tego samego neta. Punkt 'A' jest dość odległy od punktu 'B' , natomiast punkt 'C' jest dość blisko punktu 'B'. No i efekt jest taki , autorouter robi połączenie pomiędzy 'A' i 'B', a następnie połączenie od 'A' do 'C' ciągnąc kolejną scieżkę niemal równolegle. Aha , topologię mam ustawioną na 'shortest' !!

Dalej , PCB jest sześciowarstwowa , autorouter wykonuje ok. 90% zadanej mu roboty. No i jakież moje zdziwienie , gdy widzę na warstwie 'bottom' zaledwie cztery ścieżki. Na pierwszy rzut oka widać , że bez problemu można resztę połączyć. Nawet po pijaku !!!

Co o tym sądzicie ??

Pozdrawiam ,

MH

Reply to
MH

MH pisze:

:):) nikt normalny nie uzywa tego autoroutera bo wiadomo ze to wielki zonk. Jesli autorouter to tylko Specctra z altium zapisujesz jako .DSN i po dobrze wykonanej robocie importujesz plik .rte

Reply to
mt

Niestety nie posiadam Specctry. Słyszałem , że Protel-99SE posiada całkiem przyzwoity autorouter. Prawda Ci to , czy łgarstwo haniebne ??

MH

Reply to
MH

MH pisze:

Łgarstwo. No ale jednak to zależy, czym dla Ciebie jest "przyzwoity autorouter"? Ściągnij wersję eval najnowszego Altium'a (chodzi przez 30 dni, AFAIR trzeba się zarejestrować na stronie www) i sam popróbuj.

Reply to
Adam Dybkowski

Ano taki , który rozbybła mi siano cyfrowe nie robiąc jednocześnie takich cudów jak Altium (przykłady opisane w głównym wątku).

Leniwym okrutnie i tudzież moje łącze ... Jeżeli masz własne spostrzeżenia , to podziel się. Warto to ściągać i bawić się czy nie ?...

Pozdrawiam ,

MH

Reply to
MH

Szkoda twojego czasu na ten autorouter, jesli jestes leniwy i chcesz zeby bylo dobrze to tylko specctra a i tak na wpisanie regulek stracisz wiecej czasu niz na rysowanie reczne.

Reply to
mt

Przeciez mowilem ;-)

W koncu masz racje ;-)

Ktory AD? Bo tam co wersja to inny router. Najlepsza konfiguracja jak juz ktos podpowiedzial to Spectra do routowania (masz z Orcada). Numer 2 to router z Altium Winter09 (a zwlaszcza manual do poprawek) - ale ja z reguly robie wszystko recznie.

Reply to
Jerry1111