Altium Autorouter - co o tym sądzicie ??

Witam ,

Pamiętacie jak całkiem nie tak dawno wieszałem psy na ALTIUM ??
Nie pozostaje mi nic innego jak przyznać , że nie miałem racji.
No cóż , wieloletnie przyzwyczajenia OrCadowskie , itd...

Wydaje mi się (jestem pewien), że jeden z kolegów miał rację.. , trochę
na tym popracować , załapać filozofię całości , no i dalej pójdzie gładko.

Istotnie , w tej chwili uważam , że jest to znakomity soft !!

Noooo , ale żeby nie było do końca tak różowo , to parę moich spostrzeżeń
dotyczących autoroutera. Zwykle w projektach robię tak: zasilania , sygnałówka
analogowa , sygnały cyfrowe LVDS i inne krytyczne ciągnę ręcznie. W Altium
robi się to fantastycznie !! Resztę cyfrowego siana zostawiam autorouterowi.

No i niestety , tutaj niewiele dobrego mogę powiedzieć , a wręcz przeciwnie.

Np. mamy do połączenia 3 punkty A,B,C należące do tego samego neta.
Punkt 'A' jest dość odległy od punktu 'B' , natomiast punkt 'C' jest dość blisko
punktu 'B'. No i efekt jest taki , autorouter robi połączenie pomiędzy 'A' i
'B', a następnie połączenie od 'A' do 'C' ciągnąc kolejną scieżkę niemal
równolegle. Aha , topologię mam ustawioną na 'shortest' !!

Dalej , PCB jest sześciowarstwowa , autorouter wykonuje ok. 90% zadanej mu
roboty. No i jakież moje zdziwienie , gdy widzę na warstwie 'bottom' zaledwie
cztery ścieżki. Na pierwszy rzut oka widać , że bez problemu można resztę
połączyć. Nawet po pijaku !!!

Co o tym sądzicie ??

Pozdrawiam ,

MH

Re: Altium Autorouter - co o tym sądzicie ? ?
blisko

:):) nikt normalny nie uzywa tego autoroutera bo wiadomo ze to wielki zonk.
Jesli autorouter to tylko Specctra z altium zapisujesz jako .DSN  i po
dobrze wykonanej robocie importujesz plik .rte

Re: Altium Autorouter - co o tym sądzicie ??
sygnałówka
blisko
Niestety nie posiadam Specctry. Słyszałem , że Protel-99SE posiada całkiem
przyzwoity autorouter. Prawda Ci to , czy łgarstwo haniebne ??

MH

Re: Altium Autorouter - co o tym sądzicie ? ?

Łgarstwo.
No ale jednak to zależy, czym dla Ciebie jest "przyzwoity autorouter"?
Ściągnij wersję eval najnowszego Altium'a (chodzi przez 30 dni, AFAIR
trzeba się zarejestrować na stronie www) i sam popróbuj.

Re: Altium Autorouter - co o tym sądzicie ??

Ano taki , który rozbybła mi siano cyfrowe nie robiąc jednocześnie takich
cudów jak Altium (przykłady opisane w głównym wątku).

Leniwym okrutnie i tudzież moje łącze ... Jeżeli masz własne spostrzeżenia ,
to podziel się. Warto to ściągać i bawić się czy nie ?...

Pozdrawiam ,

MH

Re: Altium Autorouter - co o tym sądzicie ? ?
Szkoda twojego czasu na ten autorouter, jesli jestes leniwy i chcesz
zeby bylo dobrze to tylko specctra a i tak na wpisanie regulek stracisz
wiecej czasu niz na rysowanie reczne.

Re: Altium Autorouter - co o tym sądzicie ? ?

Przeciez mowilem ;-)

W koncu masz racje ;-)

Ktory AD? Bo tam co wersja to inny router. Najlepsza konfiguracja jak
juz ktos podpowiedzial to Spectra do routowania (masz z Orcada). Numer 2
to router z Altium Winter09 (a zwlaszcza manual do poprawek) - ale ja z
reguly robie wszystko recznie.

--
Jerry1111

Site Timeline