alarm w domku

Witam.
Chcę sam zamontować system alarmowy w jednopiętrowym domku jednorodzinnym u
brata.
Niestety nie zabardzo mam o tym pojęcie, ale mam nieskończoną ilość czasu na
montaż i testowanie.
Chcę zamontować jedną z centralek firmy satel.
Gdzie mogę poszukać podstawowych informacji na temat centralek (np: typu
integra) czujek modułów rozszeżeń itp.?
Chodzi mi np: co oznaczają hasła NO, NC, EOL, EOL/NC, obwód sabotarzowy itp.
Naczytałem się podstaw takich które mają niewiele z praktyką i trochę ciężko
jest to ogarnąć, a chciałbym to zrobić w miarę porządnie.
Może jest jakaś literatura na ten temat?
Dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Paweł

Re: alarm w domku

na
itp.

j. angielski się kłania (NO == normalnie otwarte, NC == normalnie zwarte )

ciężko
strony firm;
Aval
Dipol
Satel (:D)

Włodek

Re: alarm w domku

na
http://www.zabezpieczenia.com.pl /

kiedys dla firm (niezależnie od wielkości) fajna gazetę za darmo oferowali)

Włodek

Re: alarm w domku

Bardzo słusznie. Polecam CA10 i szyfratory LED.
Instrukcje obsługi i programowania ze strony wytwórcy.
EOL prawdopodobnie end of line, to znaczy że na końcu linii sygnałowej
(sygnalizującej stan czujki) jest zamontowany odpowiedni opornik, dzięki
czemu centralka odróżnia sygnał alarmu od stanu zwarcia lub przerwy. NO i
NC juz ktoś wytłumaczył.
Obwód sabotażowy to pętla biegnąca przez wszystkie przewody systemu,
łącząca styki antysabotażowe (reagujące na otwarcie lib zniszczenie
obudowy) w każdym sprzęcie systemu. Rozwarcie obwodu powoduje alarm w
każdym (prawie) stanie centrali. Jeśli gdzieś stosujemy 2EOL to tam obwód
ten nie musi być bezwzględnie zastosowany (choć jest pożądany jako drugie,
dodatkowe zabezpieczenie. Podłącza się go do jednego z wejść centralki
podobnie jak czujki.
Instrukcje.

--
Jacek

Re: alarm w domku

Obwód antysabotażowy chroni też przewody systemu.
K.

Re: alarm w domku

www.satel.pl - tam sa instrukcje, w ktorych jest opisane jak co
podlaczyc. Najlepsza literatura.
Jesli do 3 czujnikow + sabotaBF%, to CA4V1 wystarczy (4Wej/2Wyj).
Powyzej 3 - proponuje CA5, bo ma juz manipulator z LCD(5Wej/3Wyj).
Czujniki Graphite - sa dosyc "czuB3%e" i nie ma problemow z falszywymi
alarmami.

Mariusz

Site Timeline