akumulatory rozładowane do zera...

no, prawie do zera. Mam kilka akumulatorków typu "sealed lead", takich rzędu
1Ah - 7 Ah. 12V.
Jak na przykład są stosowane wcentralkach alarmowych.
Ponieważ stały nieużywane kilka lat, rozładowały się do imentu( jeden ma
0.5V , inny 1.5V...)
Czy to jest ich koniec, czy można je ponownie naładować ?

Re: akumulatory rozładowane do zera...

Koniec, ale zanim zapłacisz za utylizację, sprawdź, ładując

Re: akumulatory rozładowane do zera...
Powitanko,

Pewnie wysechl elektrolit, a ze sa to zelowe, to nie znam sposobu
ozywienia. Zla wiadomosc jest taka, ze szanse ozywienia niemal zerowe,
dobra, ze tam gdzie sprzedaja takie akumulatory, zazwyczaj zabieraja tez
stare.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: akumulatory rozładowane do zera...

hm, no trudno. Tak też zrobię (znaczy oddam do sklepu z alarmówką, przy
najbliższych zakupach).
Dzięki.

Re: akumulatory rozładowane do zera...

Na elektrodzie jest wątek o "ożywianiu" właśnie takich akku.
Ponieważ miałem 10 szt. z dużego UPSa (jakieś 2 KW), ożywiłem 8 sztuk -
działały jeszcze przez rok.
Ale proces ożywiania - dolewanie wody i 5 dni ładowania chyba każdego
potrafi dobić :-)
Reasumując - szanse są spore - u mnie wyszło 80%. Nawet więcej, bo jeden był
uszkodzony mechanicznie więc nie wchodzi do statystyk.
Za to kombinacji było tyle że po wszystkim stwierdzam - operacja na granicy
opłacalności.

Co do zabierania strych - czy nie bardziej opłaca się sprzedać stare na
złomie?

Pozdr. Hals.

Re: akumulatory rozładowane do zera...
Powitanko,

Tak probowalem ozywic 2 takie aku. 1 samorozladowal sie do 0, 2 siedzial
w zasilaczu i mial 4v (zasilacz wyl z bolu;-)). Oba probowalem ozywic
uzupelniajac wode i ladujac. Ten pierwszy nawet sie dawal naladowac, ale
po kilku minutach "gasl w oczach";-), znaczy sie raczej stal sie
kondensatorkiem niz aku, 2 bez szans, pewnie jakies zwarcie cel. Krotko
mowiac pobawic sie mozna, koszt niewielki, ale w powrot pierwotnej
pojemnosci po takim zasiarczeniu plyt nie wierze.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: akumulatory rozładowane do zera...

o nieee... nie chciałoby mi się :)

No może, tylko czy aby akumulator można sprzedać na złom ? Wštpię.
Na pewno "mokry" nie. A taki żelowy ? Też pewnie nie.

Re: akumulatory rozładowane do zera...

Czasem szkoły i przedszkola zbierajš baterie i akumulatorki w ramach akcji
ekologicznych i firmy recyclingowe fundujš im prezenty w zależnoœci od wagi
zebranego surowca wtórnego.

yabba

Re: akumulatory rozładowane do zera...
(ciap)

Pobliski złom u mnie w "mieœcie" łyka wszystkie :-)

--
Włodek

Re: akumulatory rozładowane do zera...

U mnie też - a darmowa zbiórka akumulatorów jest dla ludzi którzy nie
wiedzš, lub publicznie ogłaszajš "pewnie nie".
Ale to bardzo dobrze - lepiej niech dadzš na zbiórkę w szkole/przedszkolu -
dzieciaki jakieœ korzyœci z tego mieć będš :-)

Pozdr. Hals.

Re: akumulatory rozłado wane do zera...

Akumulator żelowy od mokrego nie różni się niczym z punktu widzenia
zbiornicy złomu.

Re: akumulatory rozładowane do zera...
Hello A_Zet,

Składnicy złomu może się nie podobać nadmiar szkła w żelowych...

Uprzedzając pytanie: żelowe fałszuje się wtykając w cele zamiast
dużych elektrod znacznie mniejsze i do tego mnóstwo wstawek szklanych -
bo to ciężkie i tanie...

Re: akumulatory rozładowane do zera...
Do "mokrych" samochodowych chyba też tak robią żółtki.