Akumulatory aparatów Sony

Witam,

czy może ktoś z Was pomóc w rozszyfrowaniu typów akumulatorów do aparatów Sony? Mam aparat HX9V który pracuje na akumulatorach NP-BG1 lub NP-FG1. Ładuje je oryginalną ładowarką sieciową BC-CSG. Mam też drugi aparat WX60, który pracuje na akumulatorach NP-BN1. Patrząc na dane techniczne i wymiary, to te akumulatory wyglądają identycznie (chociaż NP-BN1 mają mniejszą pojemność). Pytanie czy ładowarką BC-CSG mogę ładować NP-BN1? Na stronie Sony nie ma tej informacji. Co ciekawe, starsze wersje tej ładowarki miały w opisie informację, że mogą ładować akumulatory typu N, D, T, G i R. Tutaj rodzi się drugie pytanie: co oznaczają te typy? Czy te baterie mogę stosować zamiennie? Podejrzewam, że aparatom nic się nie stanie, ewentualnie otrzymam komunikat typu "niekompatybilna bateria", ale może ktoś już to przerobił przede mną? ;-)

Wiwo

Reply to
Wiwo

W dniu 12.09.2013 14:12, Wiwo pisze:

Z ładowaniem za pomocą jednej ładowarki różnych ogniw nie powinno być problemu, ale może być zonk z rozpoznawaniem baterii przez aparat, zobacz ten wątek na elektrodzie:

Jakub Rakus

Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisał w wiadomości news:l0sb3i$n0l$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Jeden z tych aku, teraz nie pamietam ktory jest dawany z aparatem. To ten ktory kosztuje mniej. Drugi drozszy mozesz kupis w sklepie.

I teraz tak, ten drozszy wsadzony do aparatu, uruchamia w aparacie funkcje ktora wyswietla ilosc minut pracy aparatu ktora pozostala do konca. Nazywa sie to szumnie infolithium.

Tansza, dawana podczas zakupu bateria nie uruchamia tej funkcji, i aparat nie wyswietla ile pozostalo czasu az bateria sie wyladuje.

I teraz ciekawostka. Cala ta funkcja infolithium to jedna wielka sciema. Aparat posiada blokade ktora jest uruchamiana w zaleznosci od tego ktora bateria zostanie rozpoznana.

W przypadku chinskich zamiennikow sony glupieje i wyswietla informacje co do pozostalego czasu pracy. A nie sadze zeby chinczycy impletowali koszmiczna technologie infolithium w swoich akumulatorach po 20zl sztuka.

Odpowiedz w skrocie: Mozesz wkaldac aku do jednej i drugiej ladoarki, o ile pasuje fiycznie i bieguny sie zgadzaja. A te sa opisne na aku.

pozdro

Reply to
Tmek