Akumulatorki

Eneuel Leszek Ciszewski

Witam Ostatnio na grupie pytałem o ładowarkiz pomiarem pojemności. Zakupiłem takową o oto moje dotychczasowe spostrzezenia: Akumulatorki o pojemnosci 2800 posiadały pojemność do okolo 2,18Ah akumulatorki 2200mAh mioały pojemność rzędu 1400 do 1600mAh akumulatorki NICD 900mAh pojemność od 500 do 700mAh. Co zamierzam to spakietować baterie o podobnej pojemności do jedngo urządzenia.

Cena akumulaorka jest teraz niewielka w granicach 5 do 7 zł, a zatem nie opłaca się kombinować z uszkodzonymi. Ładowarkę, kupiłem po to aby mógł być pewny, że urządzenie np. lampa błyskowa wytrzyma mi 50 błysków lub też 30 bez ładowania aumulatorów oraz, że naładowałem wszystkie akumulatorki na full.

Porzednia ładowarka umożliwiałamiładowanie akumulatorków w grupach 2 lub 4 sztuki. Mogło to powodować, że przy kryterium dV część alumulatorów była permanentnie niedoładowana (w su procentach nie jestm tego pewien).

Pozdrawiam Zbyszek

Reply to
zbyszeks

Witam jeszcze raz

  1. Badziewie kosztuje 4 razy taniej niż orginale.
  2. dopiero po 3 - 4 ładowaniu akumulator uzyskuje swoją największąpojemność.
  3. aby móc ocenić akumulatorki musisz je naładować i rozładować na max 3 -4 razy. Może się tak zdarzyć iż część z nichjest naładowana, a część nie i co wtedy? Powstaje problem porządnej ładowarki, której cena przekracza kilkukrotnie cenę zestawu akumulatorów.

Reply to
zbyszeks
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Witam Akumulatorki mam od roku i już były ileś tam razy ładowane i rozładowane. w miarę możliwości dążyłem do ich pełnego rozładowania przed następnym ładowaniem. ładowarkę, która mierzy pojemność mam od kilku dni. Przedtem ładowałem akumulatorki ładowarką z możliwością podpięcia zeregowo 2 lub 4 akumulatorków.

Problemem dla mnie było, że w jednym urządzeniu mam 5 akumulatorków i nie wiedziałem co zrobić z tym 5. W drugim zaś są 4 akumulatorki lecz wykonanyjest odczep z jednego, ktre niestety w związku z tym szybciej się rozładowuje niż reszta pakietu.

Pozdrawiam Zbyszek

Reply to
Zbyszek

Cyrk <cyryk(malpka)op.pl(koniec)@nie.chce.smieci> napisał(a):

To w tych nowoczesnych bateriach są jakieś dyskietki czy inne dyski, że trzeba formatować ???? ;)

Wmak

Reply to
Wmak

Czyli o formowanie.

Eneuel Leszek Ciszewski

Ale ktore to ? Bo inne sa zalecenia do kwasowo-olowiowych, inne do Ni-Cd, jeszcze inne do Li-ion..

Eneuel Leszek Ciszewski

Ale tych sie nie sprzedaje w stanie naladowanym.

Ba - NASA zalecala nawet przechowywanie w stanie zwartym.

Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski