Akumulator 6V 160Ah( rozrzedzony elektrolit)

Stal ciagnik na deszczu na dworze. Do jednej niezakreconej celi dostala sie deszczowka az po korek. No i teraz akumulator "siada" Co zrobic aby z powrotem otrzymac wlasciwa gestosc elektrolitu ? Akumulator jest prawie nowy. Czy mozna wylac czesc roztworu z tej celi i uzupelnic czystym kwasem? A moze jakis inny sposob? Rylen

Reply to
Rylen

Dnia Tue, 05 Sep 2006 20:20:21 +0200, Rylen napisał(a):

IMO można, ale ja bym najpierw wylał stary a potem nalał nowego o gęstości jaka jest w innych celach. Potem zapewne, z uwagi na rózny stan płyt trzeba by skorygować.

Reply to
Jacek Maciejewski

Dzieki ! Tak zrobie ! Rylen

Reply to
Rylen

Dnia Wed, 06 Sep 2006 07:38:33 +0200, Rylen napisał(a):

Gotowy elektrolit jest przeznaczony do zalewania naładowanych płyt. Jeśli zalekesz nin celę nie do końca naładowaną, gęstość okaże się niewłaściwa. I tak powinieneś dokonać korekty :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Poniewaz dolewka nie byla duza to ja bym po prostu naladowal, a potem wymienil elektrolit lub wylal nadmiar i uzupelnil stezonym kwasem do wlasciwej gestosci.

Na Slasku to gotowy kwas siarkowy :-)

Ale wczesniej naladowac.

Jak zajrzalem do akumulatora to kwas(woda) jest czysta.Ale wody nalalo sie duzo poniewaz elektrolit byl rowno z plytkami i mialem dolac nieco. Ale ktos mnie oderwal i potem zapomnialem i zostawilem cele bez korka A deszcz jakby tylko na to czekal.......

W Lublinie(okolice Naleczowa)

Dobrze ze mam prostownik ktory umozliwia ladowanie np: jednej celi. Dzieki za rady Rylen

Reply to
Rylen