Akku do wkrętarki BOSH

Mam wkrętarke BOSH 12V, niestety akku w niej dogorywa(NiCd 1.5Ah),
zastanawiam się jak najtaniej zregenerować akumulatory. Oryginalny kosztuje
bardzo drogo.

mam kilka pomysłow, jeden to kupno 10 sztuk zwykłych akku AA paluszków NiMH
i polutowanie - koszt około 70zł

Tylko jak zachowa się ładowarka która pierwotnie miała współpracować z NiCd
?

Jakieś inne pomysły?

J.

Re: Akku do wkrętarki BOSH

kosztuje
NiMH
NiCd
Zastosować NiCd, popatrz na starsze wątki na grupie!

Włodek

Re: Akku do wkrętarki BOSH
Wsadzić to co ma być. Czyli odpowiedniego rozmiaru odpowiednie ogniwa,
nicd. Paluszki nimh (i to takie po 7zł) nie dadzą sensownego prądu
(będzie słaba wkrętarka), i nie wytrzymają takiego traktowania (po kilku
ładowaniach szybko stracą pojemność)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Akku do wkrętarki BOSH

mam dostęp do markowych AA w dobrej cenie np Panasonic Infinium 4 sztuki
komplet 20zł, zyskał bym wiekszą pojemność, brak efektu samorozładowania

jakiego rzędu prądy pobiera wkrętarka ?

R14 są trudno dostępne i droższe...

Fabryczna ładowarka doczytałem że jest uniwersalna 7.2 do 14.4V NiCd NiMH

J.

Re: Akku do wkrętarki BOSH
wkretarki biora 10-20A i konsumenckie R6 sie nie nadaja.
Kup takie ogniwa jakie maja byc (podejrzewam 2/3C)
np w batimexie.

--
pozdrawia
    yorgus

Re: Akku do wkrętarki BOSH

ok dzieki za rade, a co to jest te 2/3C????

J.

Re: Akku do wkrętarki BOSH

w wyszukiwarce batimexu znajdziesz...
http://batimex.pl/towar.asp?idtowaru18%47&wfraza=2%2F3c&wfrazat=2%2F3c&menu34%8&menu235%1

Re: Akku do wkrętarki BOSH

Ale nie te prądy.

Ja regenerowałem NiCd Sanyo wielkości R14. Jak nowa.

--
Irokez

Re: Akku do wkrętarki BOSH

A podzielisz się know how'em?
Przem

Re: Akku do wkrętarki BOSH

Po prostu miałem pakieciki 12V zgrzane do sprzęta już nie używanego, to
rozebrałem i zamieniłem ogniwa. Gdzie trzeba było przylutować to grubym
drutem lutowałem.Tyle.

--
Irokez

Re: Akku do wkrętarki BOSH

No to w sumie wymieniałes, a nie regenerowaleś.
A juz myślałem, że na NiCd działa metoda z zamrażaniem czy coś innego.
Przem

Re: Akku do wkrętarki BOSH
Chińszczyzna 10-20A, mój bosch zielony 18v potrafi przy 1szym biegu i
pełnym obciążeniu (wkręcanie długich śrub w belki drewniane) wciągać
22-25A a pewnie w impulsie i więcej.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Akku do wkrętarki B OSH

Tak, jak piszą inni, daj NiCd, NiMH nie dadzą takiego prądu jak
potrzeba. Rozbierz pakiet i zobacz jakie są ogniwa. Cały wybór ogniw
masz tutaj:
http://www.batimex.pl/towary.asp?widzastosowanianad34%7&wfraza=&wfrazat=&menu34%7&zdj=1
http://www.batimex.pl

Najlepiej jest zamówić pozgrzewanie ogniw w interesujący Cię pakiet,
unikasz wówczas ich nadmiernego podgrzewania przy lutowaniu (wybuchnąć
przy lutowaniu raczej nie powinny, ale skraca się ich żywotność).

W Warszawie jest sklep gdzie można kupić ogniwa, lub zamówić
sprowadzenie ich, można także zamówić pozgrzewanie pakietu. Mieści się
na ul.Koszykowej, w okolicy byłej Hali Koszyki, przy sąsiadującej z
nią księgarni.

Inny pomysł to zakup modelarskiego akumulatora Li-Poly o pojemności
np. 4Ah i odpowiednim napięciu. Akumulatory takie są świetne, można z
nich pociągnąć naprawdę duże prądy, zwykle rzędu 15-25C, co dla 4Ah
daje 60-100A. Jednak wadą takiech akumulatorów jest to że wymagają
specjalnej ładowarki wyposażonej w tzw. balancer - urządzenie
wyrównujące naładowanie poszczególnych ogniw.
Ładowarkę z balancerem można kupić (od 150-200zł) lub wykonać samemu.
W przypadku stosowania tego akumulatora trzebaby jednak wyposażyć
wkrętarkę w układ uniemożliwiający zbyt głeboki rozładowanie
akumulatora, bo grozi to jego nieodwracalnym zniszczeniem.

A tak BTW - akumulatory we wkrętarkach Boscha padają daltego że
ładowarka jest zrobiona maksymalnie tandentnie, wręcz nie przystoi to
takiej firmie, bardziej pasuje do Topexa czy podobnego chińskiego
szmelcu. Ładowarka nie ma żadnej kontroli ładowania, ani nawet
stabilizacji prądu. Składa się jedynie z transformatora, mostka
prostowniczego i diody LED z rezystorem, sygnalizującej włączenie.

--
I really hate this damn machine,
I wish that they would sell it.