Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.

Witam.

Zna ktoś rozsądny sklep gdzie można dostać
akcelerometr/Ĺźyroskop MPU-6000?

Farnell zajął się płytką 3.14... i każe czekać dwa, trzy
miesiące (piszą, że maj >400 sztuk w magazynie, ale czakać
i tak każą) lokalnie nigdzie nie widzę.

Ewentualnie, co byście polecili wstawić w zamian.
3 osiowy akcelerometr, 3-osiowy Ĺźyroskop
i w miarę przystępna cena (za ten chcą <30 funtów)
Mogą być dwa urządzenia.

Zastosowanie - "latadło":)

pzdr
bartekltg

Re: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.

Ja "latam" na ADXL345 i L3G4200D na płytkach z konwerterem i
regulatorem. Ebay - $9,60 + $21,60, od Chińczyka. Czekałem 25 dni na paczkę.

....copter? :)

Pozdrawiam.

Re: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.

Wyglądają rozsądnie.

Nawet quadro:)
Wydaje się łatwiejszy niż prawdziwy helikopter.

pzdr
bartekltg

Re: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.

Ja ze swoim quadro walczę od 3 miesięcy, walka z softem,
Ĺźyroskopami/akcelerometrami z konsoli Wii - Wii Motion Plus + Nunchuck,
w końcu kupiłem dedykowane i jak narazie płytka prototypowa "lata"
prawidłowo w sofcie do konfiguracji. Czekam na pakiety i mam nadzieję w
weekend w powietrze :)
Soft - polecam MultiWii.

sorki za offtop :)

Re: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.
W moją magisterkę instaluję LSM303DLH.

Re: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.

Hmm, czegoś nie łapię. Jeśli dobrze czytam, to jest
akcelerometr + magnetometr.
Czyli pozostanę ślepy na obroty wokoło linii pola.

Z drugiej strony piszą "6D orientation detection"...
No i skoro to do czegoś wkładasz, to raczej daje Ci
pełną orientację. Co pominąłem?

pzdr
bartekltg

Re: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.

Czujnik magnetyczny faktycznie nie wykryje obrotów wokół linii pola
magnetycznego. A z kolei akcelerometr nie wykryje obrotów wokół linii
pola grawitacyjnego (czy ogólnie wokół wektora przyspieszenia). To chyba
dobrze, że są oba razem  na pokładzie :)

Re: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.

Po to ładuję żyroskop:)

Ale możesz mieć rację. Jeśli mam magnetometr i akcelerometr,
to pole magnetyczne rzadko będzie równoległe do grawitacyjnego.
W przypadku tylko obrotów mogę z tych łącznie 6 urządzeń odtworzyć
ruch.
Teraz murze się chwile zastanowić, czy daje się z tego odszyfrować
jednocześnie obroty i przyspieszenia.

pzdr
bartekltg

Re: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.

B3%C582% linii

Lepiej mieC4%87 trzy i kargulator ;) .

http://www.st.com/internet/com/press_release/p3273.jsp20%

--20%
pozdrawiam,
Lukasz Spychalski

Re: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.

Żyroskop podaje pozycję względem płaszczyzny. Akcelerometr podaje siły
działające w 3d - obrót wokół normalnej płaszczyzny sygnalizują
przynajmniej 2 osie akcelerometru. A przynajmniej taką mam nadzieję, bo
montuję prototyp w przyszłym tygodniu.

Re: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.

cdiweb.com ma od ręki po $15, ale nie mam pojęcia ile policzą za
przesyłkę. Sparkfun ma 6050, ale po $20.

pzdr.
j.

Re: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.

"This product is only sold in Canada, Mexico, & USA. If you are located
outside this area , call 1-800-777-7334 to inquire about purchase."

Czyli zastrzeĹźenia na cdiweb.com, Ĺźe Europa to nie cywilizacja
wiążą się z kosztami przesyłki, a nie jakimś ITAR czy inną
niechęcią do wysyłania?

Trzeba będzie zadzwonić.

pzdr
bartekltg

Re: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.

Invensense też ma kostki w swoim sklepiku i chwalą się ze "In Stock".
Nie piszą nic o ograniczeniach sprzedaży.

pzdr.
j.

Re: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.

Ja zawsze kupowałem bezpośrednio od Invensense. Nie mam MPU-6000, ale mam na
stanie ITG-3200 oraz komplet ISZ-500 i IDG-500. Jakbyś się uparł to nawet z
płytką: http://www.pitlab.pl/modul-all-in-one.html (odczyt czujników po I2C
i SPI) albo http://www.pitlab.pl/modul-inercyjny-invensense.html (odczyt
analogowy przez wbudowany przetwornik 16-bit, komunikujący isę po SPI).
Kopter na tych modułach lata tak jak tutaj:
http://www.pitlab.pl/autopitlot-artykuly/48-pierwsze-loty-autopitlota-na-quadrokopterze.html

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl