AFT-BW

Mam taki USB emulator portu RS i nie działa mi to może ktoś ma cos takiego
uruchomione ? układ jest profilic tyle ze system uważa ze jest OK a
komunikacji nie ma .
Marek S

Re: AFT-BW

SprawdĹş jakie masz na nim napiecie w stanie spoczynku miedzy GND a TX.
Powinno być -12V. Jesli jest tylko -5V to jeszcze da rade. Chińskie g...
potrafi mieć 0V. I wtedy masz odpowiedź dlaczego nie działa.

Jeśli juz ocenisz czy jest ok to zrób zwarcie pomiedzy pinami 2 i 3 (RX
i TX) i zacznij pisać coś w terminalu ustawionym bez kontroli przepływu
na dowolną prędkość. Terminal powinien robić echo jesli są zwarte i nic
nie pisac jesli rozwarte.

Re: AFT-BW
uwalone napięcia na 2,3  4,75V, terminal nie odpowiada .

Re: AFT-BW

Jesli miedzy 5 (GND) a pinami 2/3 istnieje tylko napięcie ~5V to:

a) masz spieprzoną elektronike w srodku, albo:

b) to kabelek do wgrywania hiphopu do nokii ktory z RS232 nawet nie
leżał w jednym pudełku.

Miałem kilka takich przelotek. Średnio 50% z nich nie ma prawidłowych
napięć, a niektóre nawet nie zadają sobie trudu zeby je odwrocić (ktoś
kupił je tanio jako RS232 a były przeznaczone do czegoś innego).

Re: AFT-BW
No z jednej strony ma zakończenie USB a drugiej męskie RS wiec .... wygląda
na to ze niby to to i jest niebieskie cale z tworzywa :) .
Marek S

Re: AFT-BW

Miałem taką przelotkę "rs232" która w środku miała miejsce na scalak do
wytwarzania napieć i inwersji (jakiś z rodziny max232). Oczywiscie go
nie było, a w jego miejsce dwie zwory. Efektem czego "1"->5V. Pewno
chinole wyprodukowali to do jakiegoś specyficznego urządzenia a u nas
lokalny debil z allegro kupil kontener i sprzedaje nie zadając sobie
trudu żeby to sprawdzić czy w ogóle działa.

W innej przelotce układ pinów podstawowych był prawidłowy (5,2,3), ale
nie było wyproadzonych pozostałych. Efektem czego nie działało ze
sprzętową kontrolą przepływu.

I wreszcie chyba najciekawsza, w której ktoś zapomial zamonotwać
prolifica ;) Kabel + gniazdko RS232 + pcb zalane plastikiem bez śladu
elektroniki. Tak wygląda kontrola jakości w chinach.

Miałem kilka rodzajów i podczas kupowania chyba brał bym taką zalaną
przeźroczystym plastikiem żeby było widać czy wszystkie scalaki
wmontowane ;)

Re: AFT-BW
czyli rozebrać i popatrzeć ?
Marek S

Re: AFT-BW

Nie masz innej rady jeśli już kupiłes i nie masz jak zwrócić. Ale jesli
za newnątrz masz w stanie spoczynku +5V to ... niewiele da się zrobić.

Site Timeline