ads1115 - odpytywanie flagi zajętości psuje wyn

Witam. Mam taki mały modulik

Uruchamiam przetwarzanie w trybie single shot i czekam na pomiar sprawdzając flagę zajętości co 50uS. I niby wynik jest ale potrafi skakać o jakieś 100 w każdą stronę. Natomiast jeśli zamiast sprawdzać flagę zrobię po prostu delay n 3 ms (trochę więcej niż powinien trwać pomiar) i czytam wynik to skacze najwyżej o ostatni bit. Próbowałem też sprawdzić co będzie jak zamiast czytania flagi wymuszę jakąś komunikację z innym urządzeniem na tej samej szynie (RTC DS3231 lub ekspander PCF8574). Wydaje mi się, że wpływ na stabilność pomiaru jest bez porównania mniejszy.

Ma ktoś pomysł co może być nie tak ? Robią wszystko zgodnie z dokumentacją i tradycyjnie innym działa a mnie nie. Próbowałem już przeróżnych sposobów filtrowania w różnych miejscach i nie zauważam najmniejszej różnicy. Po prostu komunikacja z tym układem najwyraźniej strasznie mu przeszkadza w pomiarze.

Reply to
ww

W dniu 2016-11-28 o 09:24, ww pisze:

a nie skoki zasilania podczas wybudzania części cyfrowej? nie patrzałem w datasheet, ale czy to ma oddzielne zasilania io i analog?

a.

Reply to
Artur Miller

W dniu 2016-11-29 o 12:20, Artur Miller pisze:

No ale ta część cyfrowa nie jest wybudzona po tym jak zlecam pomiar ? Niby przechodzi w tryb uśpienia pomiędzy pomiarami ale nie wyobrażam sobie jakim cudem pytanie o stan przetwarzania może mu przeszkadzać.

Nie ma osobnego. VCC, masa, 4 wejścia analogowe. I to niestety tyle. Możliwości konfiguracji programowej są też bardzo ubogie.

Reply to
ww