ADC wbudowany czy wolnostojący :) - Page 2

Re: ADC wbudowany czy wolnostojący :)
20%

Co do VREF to tak patrzEA%, to te wolnostojB1%ce czasami w ogF3%le nie maj=
B1%20
wbudowanego, a pierwszy lepszy AD7822 analoga podaje +-2% czyli 2.45-
2.55, wyglB1%da na to, BF%e albo siEA% z tym pogodziE6%, albo wydaE6% kup=
EA% szmalu20%
na BC%rF3%dB3%o odniesienia, za bagatelne 25zB3% AD780 2,5V +-1mV.

Ale ja teraz wybiegnEA% trochEA% wstecz :)
przed przetwornikiem mamy jakiB6% tor analogowy. Przetwornik chyba20%
najB3%atwiej kupiE6% z napiEA%ciem tylko dodatnim (na przykB3%ad w uC).
WiEA%c moje pytanie takie:

jest ukB3%ad ADC do tego BC%rF3%dB3%o napiEA%cia odniesienia np 2.5V. Mam s=
ygnaB3%20
mierzony w zakresie -1 do +1V. Jak go wsadziE6% w B6%rodek zakresu pomiaru?
Dla uB3%atwienia - tor analogowy ma symetryczne zasilanie. NaleBF%aB3%oby=
20%
dodaE6% do tego sygnaB3%u poB3%owEA% VREF. Czyli biorEA% jakieB6% dwa wypa=
B6%ne20%
rezystory 1% i robiEA% sobie 1/2VREF i teraz daE6% to na sumujB1%cy OP-AMP?
Ale w szkole zalecali wszystko co z OP-AMPem dawaE6% na odwracajB1%cy, czyl=
i20%
musiaB3%bym uBF%yE6% dwa, raz dodaE6% i potem wrF3%ciE6% go na plusa, tak?

to wychodzi mi z 5 OP-AMPF3%w w torze pomiaru:
1 - wtF3%rnik dla impedancji
2 - wB3%aB6%ciwy wmacniacz (wejB6%cie odwr)
3 - wzmacniacz 1/1 (wracam na +)
4 - sumator odwr, dodajEA% pF3%B3 VREF
5 - wzmacniacz 1/1 (wracam na +)

duBF%o tego.20%
Czy to dobre, czy kompletnie zB3%e myB6%lenie, jak utrzymaE6% dokB3%adnoB6%
E6% na20%
tylu wzmacniaczach?

pozdrawiam

g.

Re: ADC wbudowany czy wolnostojący :)

Zwróc uwagę że to jest rozrzut produkcyjny napiecia Vref,
ale co innego to jego stabilność vs temperatury
Weźmiesz sobie taki popularny ATmega8 to od -40 do +85 ma zaledwie 0,005V
zmian
NIe ma co prawda wykresów dla Vref ale jest dla Bandgap Voltage a z tego
przez powielenie generuje sie Vref

Taki rozrzut produkcyjny "załatwia" sie kalibracją toru analogowego - bo i
tak to trzeba w większości przypadków
robić z uwagi na rozrzut elementów układu formującego sygnał analogowy zanim
trafi do ADC proca

Pozdrawiam
AKel

Re: ADC wbudowany czy wolnostojący :)

ADUC845 Analoga, MSC121x Texasa (dawne Burr-Brown) - rdzeń '51,
ADUC7060 Analoga - rdzeń ARM, tylko taki trochę "niedorobiony" - wolny,
mało pamięci i innych peryferiów..
Są zapewne i inne.

--
Pozdr.