ADC 24bit z 16bit ;)

Witam!

Pytam z ciekawości - czy ktoś z czymś takim się już spotkał?? Kupiłem w Farnellu 3 sztuki układów AD7796 (przetwroniki A/C Sigma-Delta, 16 bit). Wlutowałem do układu pierwszy z nich, próbowałem się z nim skomunikować i... coś zrobiłem źle - zaczął dymić (albo porządnie się grzać - dymić mogły resztki topnika ;)). Niestety, wcześniej nie zdążyłem się z nim skomunikować.. za to udało się to PO tym wypadku :). Na dodatek, w rejestrze ID znalazła się wartość sugerująca, że jest to układ AD7797, czyli 24 bitowy "brat" układu AD7796 ;).. I zachowuje się ogólnie jak 24-bitowy ;)... Pozostałe (16 bitowe) układy zachowują się normalnie, tzn. zgodnie z dokumentacją, zwracają tylko 16 bitów wartości, tylko ten jeden podaje 24 bity ;)... Szkoda, że nie wiem dokładnie JAK to zrobiłem, że układ "przerobiłem" :P... ale pytam z ciekawości - częste to wypadki?? Myślę, że producenci robią jedną wersję struktury zamiast dwóch (koszt ten sam) i w jakiś sposób "programują" układ tak, aby zachowywał się jako któraś wersja... czyżby mi się udało go przeprogramować?? :)... czy możliwa jest pomyłka w produkcji, żeby układ 7797 został podpisany jako 7796?? A dym to tylko przypadek??

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Możliwe, że jest tam jakiś "bezpiecznik" do przepalenia (jak w PROM), a na etapie testowania sprawdza się, czy przetwornik spełnia wymogi umożliwiające zaklasyfikowanie go jako 24 bity, jeżeli tak, to bezpiecznik się przepala i układ komunikuje, że ma rozdzielczość 24 bity. O pomyłkę raczej trudno, zwłaszcza jeżeli były to układy z tej samej serii. Możliwe też, że jest odwrotnie - "bezpiecznik" przepala się w układach, które klasyfikowane są jako 16-bitowe, a w tym się to przypadkiem nie udało, a Twoje przegrzanie nic nie zmieniło. Porównaj sobie parametry na stronie 9. Przetwornik 16 bitowy wygląda jakby był w rzeczywistości lepszy, tylko miał "obciętą" rozdzielczosć, a 24-bitowy wcale taki rewelacyjny nie jest.

Reply to
shg