a propos ladowania

Włączając w obwód miliamperomierz na zakresie 200 mA zabrałeś właśnie

0.2V ;-)

Jakie napięcie na akumulatorze masz obecnie podczas ładowania?

Będzie - nie ma obawy.

Trafo zapodaje w zależności od napięcia na akumulatorze a nie konkretnie 200 mA.

Nie ma obawy - podzieli się - w odpowiednim momencie ;-)

No to sprawdź za kilka godzin i podaj.

Nigdy tego nie sprawdzałem - to jest bufor - niech ładuje ile chce, byleby ostateczny bilans był dodatni :-)

Pomiędzy. I nie ma w tym nic dziwnego.

Sorry, że odpowiadam zagadkami - przekopałem wszystko i nie znalazłem swoich notatek, które robiłem lat temu naście - miałem wszystko pomierzone dokładnie - czas ładowania akumulatora 7Ah, prąd równowagi itd. Nie chce walić z pamięci, bo niestety zawodna.

Trochę mało wychodzi. Myśle, że nadal popełniasz błąd z miliamperomierzem - przełącz na zakres 20A i na tym zakresie pozostań.

Mniej więcej tak.

Akumulator ma znacznie mniejszą rezystancję wewnętrzną od trafa z mostkiem.