A/C w atmega8

Witam.
Czy dobrz rozumuję? Chodzi mi o wyliczenie częstotliwości z jaką przetwornik
próbkuje sygnał w trybie Free Running?
Jeśli mam kwarc 4MHz i preskaler ustawiony na 32 to taktowanie ADC będzie
125kHz, z dokumentacji wynika że na jedno przetworzenie potrzeba 13 cykli.
Czyli maksymalnie mogę próbkować z częstotliowścią ok. 9,615kH?

Dzięki za pomoc
Paweł

Re: A/C w atmega8

No nie tyle maksymalnie, co po prostu z taką częstotliwością ;)...
maksymalnie możesz więcej - przez zmianę dzielnika ;)... Ale generalnie
rozumujesz dobrze, pod jednym warunkiem!! Że te 4MHz to prędkość pracy
procesora!! Bo są możliwe jeszcze 2 opcje:
a) kwarc masz podpięty, ale wybrane źródło zegara jest inne (np RC)
b) kwarc masz podpięty, może być nawet wybrany, ale włączony jest
podział zegara przez 8 (choć nie wiem czy ta ATmega ma taką opcję :P)

Pozdrawiam
Konop

Re: A/C w atmega8

ATMega8 nie ma takiej opcji.