7442 żre strasznie dużo prądu

Witam

W końcu skończyłęm sklecać płytkę uniwersalną z Atmegą16 na pokładzie. Zbudowałem ostatnio sobie takie prosty układzik: atmega generuje liczby od 0 do 8 i podaje je na wejście 7445, który z kolei steruje diodami. Zmierzyłęm pobierane natężenia, i tak: ATmega 43 mA

7445 32 mA (diody odłączone)

Nie za dużo jak na tak nieskomplikowany układ? Może zaniedbałem jakiś szczegół, kondesator albo coś... Napięcie zasilające wynosi 5,0 V.

Reply to
scx

To nie wiedziałeś że TTLe ciągną dużo prądu. Poszukaj sobie w necie parametrów tego scalaka. Zdziwisz sie że Twój ciagnie tak mało. Tomek

Reply to
Tomek

Nie tak znowu dużo jak na podstawową serię 74xx. Ja sobie kiedyś (bardzo kiedyś ;-)) zrobiłem częstościomierz (+ kilka innych funkcji) na ~50 scalakach TTL -- mógł też pełnić funkcę opiekacza do grzanek. ;-)

Spróbuj na 74HC(T)45, powinno byc znacznie lepiej, choć nie wiem, dlaczego nie wykorzystasz ATmegi bezpośrednio do sterowania LED. Ja z 2313 i 8535 sterowałem bezpośrednio wyświetlacze LED w multipleksie i do dziś działa to doskonale.

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

Piotr Wyderski się wziął i wyklepał:

Raz - tak zajmuję tylko 4 porty zamiast 10 ciu. Dwa - robię to dla zabawy :)

Reply to
scx

Tylko nigdy nie zapalisz kilku diod jednocześnie.

I to Cię uratowało... ;-P

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski