60 swietlowek a kondensator

Witam serdecznie .
niestety nie jestem w teamacie a mam taki problem.

mam polaczone rownolegle 60 swietlowek po 58 W + dławiki
niestety nie ma juz mozliwosci wstawienie do kazdej kondensatora
czy istnieje mozliwosc zostosowania jednego? jesli tak to jakiego i jak to
policzyc?

Re: 60 swietlowek a kondensator

Na dławiku od świetlówki będziesz miał schemat podłączenia dławika i
kondensatora. Sprawdź jaki jest jego typ i wielkość pojemności, pomnóż ją
przez 60 i zamów taki właśnie takiego lub podobnego typu.
--
Jacek

Re: 60 swietlowek a kondensator

Metoda poprawna.
Ale pojemność przelicz na kVar. Łatwiej będzie kupić.
Jeżeli jest to zakład produkcyjny - a tak wygląda - to może zdać się na
układ kompensacji mocy biernej?

--
Desoft

Re: 60 swietlowek a kondensator

To znaczy rozumiem że równolegle masz połączone bloki w których jest dławik
i świetlówka połączone szeregowo.

Można dać jeden, 60 razy większy od pojemności kondensatora właściwego dla
pojedynczej świetlówki.

Na każdą świetlówkę p-o około 4..5 mikrofaradów, czyli jakieś 240..300
mikrofaradów ten pojedynczy kondensator miałby mieć - w praktyce zapewne nie
kupisz pojedynczego.
Co do jego jakości - musi być przeznaczony co obwodów pradu przemiennego, na
stałe do podłączenia pod napięcie 230V/50 Hz.
Podejdą kondensatory  przeznaczone do tego konkretnego zastosowania (
http://www.miflex.com.pl/pol/kondensatory/mksp-025p.htm - 5 do 7 szt. po 45
mikrofaradów równolegle) lub stosowane do rozruchu silników jednofazowych.
Pytaj w Onninenie lub innej profesjonalnej hurtowni elektrotechnicznej.

Przy okazji - nawet po kompensacji będzie to brało 16A, a przy rozruchu
zapewne nawet S-ka  32A może ci "wyskakiwać" - radzę podzielić tego smoka na
kilka grup po kolei włączanych wyłącznikami (każda z własnym kondensatorem).

--
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl