4K Ultra Hight Definition TV - Page 2

Re: 4K Ultra Hight Definition TV

Powitanko,

A kto bogatemu zabroni?;-) Widzialem taki TV w sklepie, rzeczywiscie
zwykly FHD wygladal przy tym jak nieszczescie. Taki telewizorek
kosztowal chyba cos kolo 110kzl. Well, nawet gdybym mial, to na inne
rzeczy bym wydal, nie widze powodu zeby zmieniac moj stary CRT dokad
zyje (TV, nie ja), ale skoro sa ludzie zdolni wydac 1, czy 2 Mzl na
samochod, to co to dla nich takie 4k.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna? ma?? szkodliwoœ? spo?eczn??
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro?ek)

Tak wi?c 4k jasne ?e ch?tnie, ale na zasadzie jak mi dadz? (czyli
 pewnie
niepr?dko). Podobnie zreszt? z 8k, o ile to kiedykolwiek wejdzie, a n
ie
zdechnie jako "case study".

Mi?ego.
Irek.N.

Re: 4K Ultra Hight Definition TV

Fajnie, bo w?aœnie odpisa?em Paw?owi a teraz czytam Twoj? wypowiedŸ
i normalnie jakbyœmy si? umówili wczeœniej :-) To samo myœl? - po choler?
4K skoro 1080p jest ju? takie dobre ?e czasem nadmiar szczegó?ów szkodzi?

:-) Za darmo to nawet w mord? si? nie dostaje...

Re: 4K Ultra Hight Definition TV

Kupi?em TV na tyle nowy, ?e FHD i 3D ju? ma w standardzie. Za chwil
?
innych nie b?dzie, czyli co... za darmo Panie, za darmo. ;)

Mi?ego.
Irek.N.

Re: 4K Ultra Hight Definition TV

Żeby się biznes kręcił :)
    Bo(o)t manager

Re: 4K Ultra Hight Definition TV
 mały
. Zaczyna
arszczki i w
 pewnie
ie

jakosć zależy od ilości przesłanych informacji. Telewizja puszcza 4
Mb/s a FHD idące po HDMI z amatorskiej kamery to 24 lub 26Mb/s. Miałem
możliwość podłączenia aparatu pod projektor w kinie. Obraz był
takiej jakości że przeciętny widz ma marną szansę stwierdzenia
że coś jest nie tak.

[...]

No widzisz, to teraz jeszcze inaczej. Obraz 3D.

Marzy mi się, że obraz będzie ostry wszędzie, a nie tylko tam, gd
zie
realizator sobie ustawił. W tej chwili raczej unikam 3D, gdyż denerwu
je
mnie realizacja. Wyobraź sobie, że leci "w ciebie" strzała, obraz
powinien pozwolić Ci ją zobaczyć ostrą do samego końca, a tymcz
asem
zazwyczaj strzała się rozmywa, ale dalsze plany pozostają ostre. Ok
ludzkie (gdyby nadążyło, ale realizacja jest taka, żeby nadąż
yło)
skupiło by się na obiekcie stanowiącym zagrożenie i starało utr
zymać go
w ostrości ignorując tło.

Jakieś to nie takie jeszcze jest, a przecież są obiektywy pozwalają
ce na
utrzymanie całego planu wystarczająco ostro. Przetwarzanie sygnału
też
powinno dać radę, czyli co... nikomu na tym nie zależy?

Miłego.
Irek.N.

Re: 4K Ultra Hight Definition TV
W dniu środa, 10 lipca 2013 14:26:55 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał
:
[...]

ące na
też

Wymóg ostrości dla plany głównego jest charakterystyczny dla kina.
Poza tym filmowanie to nie tylko kamera. Komplet obiektywów do kamery fil
mowej koszuje więcej niż profesjonalna kamera typy RED lub Arri Aleksa.
 Tak z grubsza. Kamery filmowe mają taki sam rozmiar przetwornika co rozm
iar klatki filmu 35mm. Mogli zrobić każdy rozmiar a zrobili taki żeby
 pasowały obiektywy. Każdy obiektyw ma tylko jeden punkt zapewniający
 maksymalną ostrość i rozdzielczość. W granicach pewnej odległo
ści można uzyskać pewne pole tolerancji. Związane jest to z wielko
ścią otworu przysłony. Obiektywy filmowe poza tym klasyfikuje się p
od względem rozdzielczości. Podaje się ją w liniach na 1mm. Najleps
ze mają ok 200 linii/mm dla środkowej części obiektywu, na brzegach
 mniej. Im większy przetwornik tym głębia ostrości mniejsza. Gł
ębia ostrości to ten parametr o ile od punktu maksymalnej ostrości je
st jeszcze ostre. Kamery z małymi przetwornikami mają większą gł
ębię ostrości. Ale małe przetworniki są gorsze jeśli idzie o pa
rametry od dużych. Są mniej czułe i maja większe szumy. Na dodatek
nie ma do nich obiektywów bo by miały za małą rozdzielczość dla
 filmu. Nie daje się wykorzystać typowych obiektywów dla pełnej kla
tki bo będą zachowywały się jak teleobiektywy. Im mniejszy przetwor
nik tym więcej obrazu będzie poza nim przy obiektywie dla pełnej klat
ki. bardzo spadnie kąt widzenia takiego obiektywu. Z czysto sprzętowej
strony nie da się zrobić tego żeby wszystko było ostre i to co blis
ko i to co daleko. Jak do produkcji telewizyjnej wchodziły kamery cyfrowe
 oparte na przetwornikach półprzewodnikowych to wielkości tych przetw
orników były niewiele większe od przetworników z dzisiejszych kamer
 internetowych. Z dedykowanymi obiektywami zapewniały bardzo dużą g
łębię ostrości. W zasadzie cały plan był ostry. Bardzo źle (
przynajmniej mnie) oglądało się tak nagrany materiał. Nie wiadomo b
yło co jest planem głównym a co nim nie jest. Film ma to do siebie
że reżyser decyduje na czym widz ma skupić uwagę. Jak oglądasz fi
lm to widzisz go oczami reżysera. Piszesz że chciałbyś widzieć os
trą całą lecącą na Ciebie strzałę. Weź kawałek patyka, us
taw go jak by był lecącą na Ciebie strzałą. I sprawdź czy z odl
egłości pięciu metrów w dobrym oświetleniu początek i koniec pa
tyka będą tak samo ostre. Nie będą. To jak w realu nie będą to
dlaczego w filmie miały by być. Jeśli by były to oznaczało by to
poważny błąd techniczny. Efekt o jakim piszesz można zrobić cyfro
wo, z tym że dla widza będzie on mało realistyczny.

Re: 4K Ultra Hight Definition TV

[..]

 > sprawdź czy z odległości pięciu metrów w dobrym oświetleniu początek
 > i koniec patyka będą tak samo ostre. Nie będą. To jak w realu nie będą
 > to dlaczego w filmie miały by być. Jeśli by były to oznaczało by to

Jeszcze w kinie 3D nie byłem, robiłem próby z anaglifami i słabo to na
mnie działa, na filmiku który oglądałem razem z kolegą gdzie on mówił,
że ma wrażenie że może położyć rękę na elemencie który wychodzi z
ekranu, tam ja widziałem praktycznie dwuwymiarowy obraz, ale nie o tym
chciałem. Gdy 3D weszło do kin byłem pewien że będzie to wyzwanie dla
reżyserów, że odbierze im to możliwość decydowania na czym widz ma się
skupić (focus na panią z niezłym biustem w okienku), jest to dla mnie
logiczne w tej technologii, ostrość na nieskończoność i wszystko dalej
niż podajże 50cm od obiektywu jest ostre... ale nieeeee.... widzę że
dalej chcą decydować za widza gdzie ma patrzeć, chyba mnie to nie
zachęciło do wyjścia do kina... przynajmniej takiego 3D.
Co do patyka i strzały, siedząc w kinie robisz dokładnie to samo,
skupiasz wzrok na jej przeddzidziu, śróddzidziu lub zadzidziu, chyba że
reżyser chce abyś gapił się na tą cycatą blondynę w okienku... to nie.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Jest takie jedno demo Samsunga, które świetnie się oglą
da. Ubaw jest jak
osoby starsze piszczą albo się uchylają w momentach gdy co
ś w nie leci :)

Miłego.
Irek.N.

Re: 4K Ultra Hight Definition TV
W dniu środa, 10 lipca 2013 22:14:42 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał
:
kiejś

ż),
też.
est jak
 leci :)

Nie trzeba osób starszych. Żebym się w kinie nie uchylił to jak dru
t bym dostał hamburgerem i nie tylko. Co do lecących obiektów. Strza
ła zasuwa tak szybko że  nie jesteś w stanie śledzić jak leci ina
czej niż miała by Ci się w oko wbić. Jak ją widzisz pod nawet nie
wielkim kątem to znaczy że Cie oszukują. magia kina to się nazywa.
Nie wierzyłem że można widzieć pocisk wystrzelony z działa. Moż
na. Widziałem. Widać go tylko wtedy jak patrzy się po osi lufy. Jak s
ię jest kilka stopni z boku to nie widać. Przy szybkim ruchu w niewielk
iej odległości od oczu nie możesz tego co się porusza widzieć ost
ro. Oko nie " zdanża".

Re: 4K Ultra Hight Definition TV
[..]

Nie martwi mnie to, coś tam widzę ale raczej jak obiekt jest w głębi,
mózgownica moja odrzuca abstrakcje w stylu "coś wystaje z monitora",
liczb zespolonych nigdy nie zrozumiałem choć męczyłem nauczyciela aż
odpuścił, zdane na 3Z.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: 4K Ultra Hight Definition TV

  Umyj monitor.
  Albo ustaw daleko od okna.
  Jeśli mózgownica odrzuca Ci również "abstrakcje" w stylu "coś
wystaje przez okno", to tylko dlatego, że *widać* że szyba jest
zamknięta, czyli okno jest brudne, ewentualnie kontrasty za
duże i "widać szkło".
  Przy czystej szybie i małym konstraście zarówno zewnątrz/wewnątrz
(w praktycznych warunkach oświetleniowych - przy lub po zmroku)
jak po każdej stronie oddzielnie, szyby nie widać i mózg nie
ma czego "odrzucać", przyroda zna przypadki wparowania ze sporą
prędkością do świeżo umytej szyby :)
  cbdo :)

  Ale w przypadku "3D" (oszustwo, to jest obraz TYLKO stereowizyjny)
całość problemu sprowadza się do tego, aby był widoczny WYŁĄCZNIE
obraz.
  Tam nie ma żadnych komplikacji "zespolonych", proste dwa obrazy.

  Zbyt konstrastowy obraz stereo, który nie da się przenieść,
bo w "cieniach" widać przesł... przewidy (?) z drugiego oka,
nie da szans na strawne "wyjście z ekranu", tak samo kiepsko
będzie wyglądał anaglif.
  Dlatego z myciem monitora to nie do końca żart :D
  Podobnie w monitorze nie powinno się nic odbijać, musi być
widać wyłącznie obraz (również obraz płaski), wtedy stereo
ma szanse być "prawie rzeczywiste".

  Widać że stereo a nie 3D dopiero przy ruchu głową (poprzecznie
do monitora), bo pozorny "obrót" kadru jest w drugą stronę :D

pzdr, Gotfryd

Re: 4K Ultra Hight Definition TV
ał:
ałą. I
u początek
nie będą
o by to
yfrowo,
to na
 mówił,
y wychodzi z

ie dla
dz ma się
ie
o dalej
że

że
... to nie.

Jak patrzysz na dwie rzeczy. Jedna oddalona o 5 metrów a druga o 4,5 metr
a i jak są blisko siebie to tylko jedną widzisz ostro. Jak spojrzysz na
 druga to w oczach ostrość zmieniasz. Film zwykły to konwersja przest
rzeni trójwymiarowej do dwuwymiarowej. Jak masz grot ostro nakręcony a
drugi koniec nie ostro to oczami tego nie skorygujesz. W filmie nie ma demo
kracji ze każdy może sobie patrzeć gdzie mu się podoba. To nie miej
sce do rozglądania się. Formuła skupiania uwagi na tym co chce reży
ser obowiązuje w filmie od zawsze, sprawdziła się i nikt jej na razie
 nie zamierza zmienić. Tak jak pisałem były takie próby w produkcji
 telewizyjnej. Teraz tego już nie widzę. Czasami pokombinują z gł
ębią ostrości, ale robią to z wyczuciem żeby widz nie stracił r
ozeznania co jest istotne a co nie. Takie obiektywy co od pół metra dal
ej dają ostry obraz to w idioten kamerach są. Każdy obiektyw od pewne
j odległości da ostry obraz. Ale żeby coś blisko i daleko ostro by
ło potrzeba obiektyw o bardzo krótkiej ogniskowej. Takie obiektywy nada
ją się do filmowania piachu bo strasznie krzywią. Jak by to było ws
zystko takie proste to studia operatorskie nie trwały by kilka lat.

Re: 4K Ultra Hight Definition TV
A dla mnie to TV może mieć nawet 0.4K...
Tylko żeby było w nim co oglądać. Bo jak na razie popstrykam sobie te 60
kanałów, na żadnym nic sensownego (to jeszcze dobrze, bo często albo coś
kretyńskiego albo wstrętnego, albo jedno i drugie na raz) nie ma.

Kiedyś na formacie nie panoramicznym i nie kolorowym oglądałem SONDĘ i
warto było. Dziś na 104K 16:9 w pierdzilionie kolorów 4D - nie ma na
czym oka zawiesić.

Przykre.

Re: 4K Ultra Hight Definition TV
na.

A czy w takim przypadku owa strzała nie staje się pierwszym planem?
Powinna być więc ostra, a zazwyczaj nie jest.

Ale my nie o cenie...

{ciach - fajnie wiedzieć format, z głębią w kamerach jak w aparat
ach,
wydaje się naturalne}

 > Z czysto sprzętowej strony nie da się zrobić tego

Się da, ale nie tradycyjną metodą. Nie będę się wymądrzał
, bo się nie
znam, ale coś czytałem o obiektywie w budowie podobnym do oka owada.
Z tego co pamiętam, można było sobie wybrać już po rejestracji
co ma być
ostre, a co niekoniecznie. Skoro tak, to pewnie da się taki algorytm
napisać, żeby wszystko było ostre.

Jak do
le (
mo

No proszę, nie wiedziałem, nie poczułem nigdy braku pierwszego plan
u.

wagę. Jak oglądasz film
strą
w go jak by
i pięciu
 samo

Pewnie że nie, ale nie będzie mi to przeszkadzało, gdyż
najprawdopodobniej oko ustawi się na grot - czyli naturalnie.
Ten przykład ze strzałą to może nie jest najlepszy, ale obrazuje
o co mi
chodzi. Masz rację pisząc, że reżyser decyduje. Mnie natomiast ma
rzy
się, aby nie musiał tego robić, niech widz sam zdecyduje. Albo jesz
cze
inaczej, jak widz będzie miał inny pomysł na oglądanie - niech ma
 taką
możliwość.

hniczny.
dzie

A bo ja wiem, dla mnie jest teraz nie za dobrze.
W sumie to mało jest filmów 3D, które faktycznie warto zobaczyć 3
D.
Ostatni jaki pamiętam to "Życie Pi". Dużo traci na płasko moim zd
aniem,
a realizacja niczego sobie. Ale to już NTG. :)

Miłego.
Irek.N.

Re: 4K Ultra Hight Definition TV

Imho nawet z 4k będzie ciężko - ludzie po prostu nie potrzebują takiej
jakości. Podobnie jak z formatami CD i lepszymi na rzecz gorszych ale
wygodniejszych mp3.
Dzisiejsze HD jest zupełnie wystarczające dla większośći odbiorców - i
tak większość wybiera lepszą treść w SD niż gnioty realizowane w HD -
sam tak robię. 4k już tak łatwo nie wejdzie przebojem jak HD - no chyba,
że przy okazji jakiejś totalnej rewolucji technologicznej w ekranach.

Mirek.

Re: 4K Ultra Hight Definition TV

Ja marzę o tym aby abitniejsze programy doczekały się właśnie
realizacji w HD ale często jest tak, że ledwie w SD chodzą...
Myślę podobnie jak Ty, że treść jest ważniejsza niż forma, ale
jeśli mam wybór to oczywiście wybiorę HD, ale 4K wydaje się
lekką przesadą i podobnie jak Ty uważam że prędko się nie przyjmie.

Re: 4K Ultra Hight Definition TV

Ja myslę, że jest zastosowanie dla 4K (i wyżej) - graficy komputerowi do
poważniejszych projektów, architekci i inżynierowie projektujący urządzenia,
albo ja, jeśli zechcę zrobione zdjęcie obejrzeć bez przeskalowania :)) (no,
z niewielkim) :)) Bardziej właśnie widzę to w zastosowaniach
profesjonalnych, np. też montaż filmów, niż na codzień...