400V

może mi Ktos powiedziec jak rozszywa się linie w gniazdkach "siły" 4 i 5
bolcowych? jakoś nie ma tego w internecie...

Re: 400V

zapytaj wujka gogla o "gniazdo 3f" w wersji grafika, pierwszy obrazek ma
oznaczenia.

b.

Re: 400V
a co to za magiczna śtuczka z tym podłączeniem przewodów fazowych?

chodzi o to, że elektrycy mówią, że można podłączyć w dowolnej kolejności, a
jak po włączeniu prądu okaże się, że silnik kręci się w złym kierunku to
trzeba zamienić dwie dowolne żyły siłowe i będzie ok...

co to za diabelskie tricki?

P.S.
to działa, więc nie dyskutujmy o sensie życia...

Re: 400V
Użytkownik "identyfikator: 20040501"  napisał w

No a co cie w tym dziwi ?

J.

Re: 400V
jestem w stanie zrozumieć "zamiana określonych żył z określonymi", ale tu
jest tak, że można zamienić DOWOLNE...

Re: 400V

Pomysl ... a najlepiej narysuj sobie na papierze :-)

J.

Re: 400V

gdyby faz było wiecej to tak by było, ale ze sa tylko 3 to sie akurat tak
składa, ze kazda zamiana dwóch zmienia kolejnosc napięć :)

b.

Re: 400V

Kombinacji połączeń 3 przewodów do 3 zacisków masz 6. A możliwych
skutków masz dwa: Lewo i Prawo.  Z tego wniosek, że 3 kombinacje dają
jeden kierunek a pozostałe 3 drugi.

Re: 400V

Słyszałeś o permutacjach, czyli ustawieniach zbioru w ciąg? Otóż znak
permutacji zmienia się przy transpozycji dowolnych dwóch elementów. W
układzie trójfazowym znak permutacji możesz kojarzyć z kierunkiem wirowania.

W układzie 4-fazowym też tak jest, tylko trzeba pilnować, żeby nie
zerwać sekwencji, zatem zamieniać można co drugą fazę.

W układzie 5-fazowym trzeba zamienić 4 fazy, bo inne możliwości mi nie
wychodzą, więc znak permutacji o dziwo się nie zmienia (2 transpozycje).

Re: 400V

słyszałem, mam je tam gdzie i wnioski...

Re: 400V

Ale wnioski to właśnie odpowiedź na twoje pytanie :)

Re: 400V
" 4 i 5

Co nie ma, jak nie ma - poszukaj sobie co to instalacja w układzie TN z

wariantami TN-S, TN-C i TN-C-S. A w ogóle zajrzyj na stronę SEP, tam

masz sporo wiedzy zgromadzone (właśnie się przegryzam).

--
Darek

Site Timeline