4 falowniki i różnicowka

Tak się właśnie zastanawiam, czy coś skopałem, czy goście w schneiderze powariowali...

Jest szafa ze sterowaniem, w której zamontowane sš 4 falowniki jednofazowe (ot takie - tyciej wielkości). Kłopot polega na tym, że włšczajšc zasilanie wylata mi różnicówka w warsztacie. Odpięcie 2 z 4 falowników (dowolnych 2) rozwišzuje problem, ale nie po to ktoś montował

4, żeby teraz 2 się opier....y :( Hmm... po mojemu za duże pojemności w filtrach dali... bo co można skopać w zasilaniu falowników?

__ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk

W parametrach falowników zwykle podają te "lewe"prądy. I porównać z różnicówką.

Użytkownik "1024 Ireneusz Niemczyk" <adres snipped-for-privacy@jdziesz.w.starym.archiwum> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@jdziesz.w.starym.archiwum...

Można je wszystkie podpiąć pod jeden RCD...

Rozbij na 2 różnicówki i b ędzie OK.

Reply to
Jd.

Jak to co mozna skopac? To samo co ja w PFC - przedobrzyc z normami EMC/EMI/CE i dac za duze pojemnosci ;-)

Podlacz przez termistory NTC - nie bedzie takiego dupniecia pradu.

Reply to
Jerry1111

:)))

Kiedy to nie nadmiarowy wylata, ino roznicowopradowy. Zjawisko jest znane i radzic sobie mozna z nim przez ... ominiecie roznicowki, zastosowanie wiekszej, trafo separacyjne... Mnie tylko dobilo to, ze zjawisko wystapilo przy tak malych falownikach. Wiem, ze duze maja to w zwyczaju, ale psiny po 0.18, czy ile one tam maja.... Paranoja z tymi filtrami. Chyba wyprowadze sobie _ekstra_ gniazdo w warsztacie. (i nazwe go killer przy okazji) ;-)

Milego, Jerry. __ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk

Użytkownik "1024 Ireneusz Niemczyk" <adres snipped-for-privacy@jdziesz.w.starym.archiwum> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@jdziesz.w.starym.archiwum...

Dali ciulatą , tanią różnicowke "do żarówek", to masz efekty. Niech zmienią na drogie różnicowki "silnikowe".

Reply to
lwh

a roznicowka jest na przemienny czy na przemienny i pulsujacy staly?

Reply to
NoRek

No własnie, czy zastosował Pan urządzenie ochronne różnicowoprądowe z podwyższoną wytrzymałością na prąd udarowy?? ;-)

Pozdrawiam MiSter

Reply to
Mister

Mister napisał(a):

No właśnie - są różne różnicówki do różnych zastosowań. Właściwa na pewno nie wywali.

Reply to
A. Grodecki
1024 Ireneusz Niemczyk napisał(a):

potwierdzam, nawet te male 180W maja taka uplywnosc, ze roznicowka wywali. znane z praktyki :-/

Reply to
Psychik

Nie wiem jaka jest, nie ja instalowałem, ale jak znam zycie to mam zwykłš. Osobiście nie sšdzę abym poszedł do hurtowni i kupił od ręki przykładowo Doepke DBS-a... więc... :(

Zastanawiam się tylko nad celowościš. mogę swój warsztat tak zabezpieczyć, że będzie chodziło na tych 4-rech... a co jak trafi mi się z 6-ma? Albo z

3-ma dużymi? Paranoja pozostaje, ze nie wspomnę o wzroku klienta jeśli mu powiem że maszynerie ma OK, tylko instalację za bardzo wyczulonš :)

__ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk

Se przyjdź i se zobacz ;-))) Swojš drogš co tu ma udarówka do rzeczy?

Miłego, Wojtku.

__ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk

Jak byś zobaczył A4 podkładane w A6 - tyle mniej więcej daje schneider - to byś nawet nie szukał ;-)

__ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk

TSX-y Omrona (sterowniki PLC) majš takowy w swoim zasilaczu. Pewnego dnia padły u mojego klienta 2 sztuki. Naprawiłem... pare dni i padły znów... naprawiłem. Później jeszcze gdzieś na hali cos takiego padło, więc poprzerabiałem na start opornikowy. Okazało się że jeden z pracowników wpadł na genialny pomysł i jak mu się maszyna zawieszała to nie robił odblokowania, tylko heblem głównym resetował całość. Żaden zasilacz w tych TSX-ach tego nie wytrrzymywał! Gościa się chyba uspokoił (albo go uspokojono), bo nie przerobiłem wszystkich - a nowych już nie dostaje. Tak to jest z tymi termistorami.

Miłej :) __ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk

Użytkownik "1024 Ireneusz Niemczyk" <adres snipped-for-privacy@jdziesz.w.starym.archiwum> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@jdziesz.w.starym.archiwum...

Ma dużo do rzeczy. Projektowanie przez księgowych doprowadziło do istotnych zmian konstrukcyjnych. Róznicowka "żarówkowa" reaguje nie tyko na sumę prądu w obwodzie (upływ) ale na wartości chwilowe. Duże prądy rozruchu wielu urządzeń typu silnik, transformator, prostownik z kondensatorem wywalają te tanie róznicówki

Reply to
lwh

Ale po wylaczeniu i wlaczeniu zasilania - powinno byc dobrze. Aaaa... on dawal 2s przerwy pewnie ;-)

U mnie start na przekaznikach niestety, tylko ze ja 800uF musze z sieci naladowac. Plus jest taki, ze wlaczam zasilacz, laduje kondziorki sieciowe i dopiero po 5s maszyneria ma byc zdolna do pracy. Testowalem - przezywa wszelkie cykle on/off/iskrzenie i nie chce sie (tfu... tfu...) zepsuc.

Reply to
Jerry1111

No własnie operator za małš zwłokę robił przy resetowaniu i skubaniec nie zdarzył ostygnšć. W efekcie jak gdyby go nie było w układzie, a że był źle policzony (najsłabszy - nawet od bezpiecznika) to metalizował płytkę przy _odpalaniu_ :))

__ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk

Patrzyłem i mam coś GE... ale niestety zamontowana (skrzynka) pod samym sufitem, więc nie przeczytałem. Tak czy siak musze kupić separacyjne - i tak mnie to nie ominie, więc dlaczego nie teraz? ;-)

Miłego. __ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk