230V w tramwaju

dość nietypowe pytanie, probowałem pytać osób które sie na tym znają
ale niestety nie wiedza wie zostaje mi ta grupa .

Potrzebuję uzyskać 230V w tramwaju (13N, 105N i pochodne). do czego mi
potrzebne? ponieważ realizuje mały film wewnątrz tramwaju anie mam
wystarczającej ilości akumulatorów (ich nie dokupię bo to jednorazowa
akcja) dlatego chciałbym zasilać kamery online. Jak wiemy kamera dużo
prądu nie potrzebuje wiec jakieś niewielkie źródło jest potrzebne.
Pytanie tylko czy możliwe?
Dowiedziałem sie ze prawdopodobnie mógłbym mieć akumulatory ale na 40V
służące do podtrzymania tego i owego w tramwaju. tylko co z tymi 40V
zrobić? jak je przetransformować do 230V przemiennego tanim kosztem?
zawsze mogę mieć 12V ze zwykłego akumulatora samochodowego tyle że on
jest przeraźliwie ciężki i tachanie go wcale mi sienie uśmiecha.

Re: 230V w tramwaju

Akumulator samochodowy i przetwornica 12/230. Obie rzeczy łatwo dostępne.

TomT

Re: 230V w tramwaju

Czytanie ze zrozumieniem, to podstawa. ;)

A może jakaś przetwornica z tych 40V --> 12V, bo kamerki korzystają z
12V, prawda?

--
  __   ___  * Pozdrawiam *  ____
  \ \ / (_)_ _ _  _ ___    |__  |   mailto://rot13.ivehf snipped-for-privacy@b2.cy/

TomT

Re: 230V w tramwaju

I to chyba najlepsze wyjście :)....

Re: 230V w tramwaju

Raczej żadko. Najczęściej widziałem takie na 7,2V oraz na 9,6V ale to w
sumie z tych które ja mam/miałem
+ rodzina.
Nie mniej jednak nie jest to 12V.
Dziwi mnie natomiast fakt, ze w tramwaju nie ma 220V, tudzież 12V.
Praktycznie w kazdym tramwaju uzywaja
teraz CB (wiec powinno być na 12V), poza tym nie raz widziałem jak używali
zwykłego radia na 220V.

bhk

Re: 230V w tramwaju

W którym mieście używają CB?

--
pzdrv!
ggx

Re: 230V w tramwaju

W KZK GOP (Górnośląski Okręg Przemysłowy)
Generalnie Katowice i okolice.
Mają telefony komórkowe, ale chyba w każdym z tramwaji
jest CB.

bhk

Re: 230V w tramwaju

KZK GOP od lat chyba 90tych ma swojB1% czEA%stotliwosE6% "trunk" i =
raczej nie jest to CB (tylko podobnie wyglB1%da).

Re: 230V w tramwaju
to CB (tylko podobnie wygląda).

Ale nie zmienia to faktu, że i tak większość radiotelefonów przewoźnych - czy to
CB czy
profesjonalnych - jest na 12V.

Re: 230V w tramwaju

Za to w 105N(a) jest 24V do zasilania żarówek samochodowych w
kierunkowskazach i halogenach przednich. Powstaje z 40V w tyrystorowej
przetwornicy umieszczonej w kabinie motorniczego po prawej pod oknem
(szara skrzynka z otworami wentylacyjnymi). Przetwornica jest typowa jak
na lata 70. i piszczy po zapaleniu świateł przednich (zwłaszcza
długich), a po włączeniu kierunkowskazów to już w ogóle śpiewa.

Tylko, że z tej przetwornicy raczej nic się nie wyciągnie, bo ona ledwo
daje radę w sytuacji światła długie + kierunkowskazy + stopy.

A świetlówki w 105N(a) są z 40V.

Natomiast obecnie stosuje się silniki 3-fazowe do napędu różnych rzeczy
w tramwajach, więc trzeba zapytać któregoś z producentów (np. Enika) czy
nie mają przypadkiem gotowej przetwornicy z DC 600V na AC 3*230/400V z
dopuszczalnym obciążeniem asymetrycznym i byłoby po kłopocie.

Re: 230V w tramwaju
Hello Tomasz,

Wydawało mi się, że tramwaje są zasilane z 400V DC...

Niemożliwe - te 3*400V jest w układzie trójkąta. Falownik nie ma
wyprowadzonego zera.

Re: 230V w tramwaju

Masz rację, wydawało ci się. Chociaż z drugiej strony, jak w 10
tramwajach naraz motorniczy wcisną pedał gazu, to rzeczywiście napięcie
może spaść do 400V i mniej :D

Re: 230V w tramwaju
No to trafo w układzie Dy o przekładni 1 i mamy 3*230V z wyprowadzonym
neutralnym. Albo lepiej Dz, żeby obciążenie się równomierniej rozkładało.

Re: 230V w tramwaju

lekkie to to nie będzie ale są tanie agregaty po 200-300 zł i ważą ok 20 kg

Re: 230V w tramwaju

To kamery nie mają swoich akumulatorów?

Re: 230V w tramwaju

Miałem kiedyś zainstalowane kamerę i magnetowid w centryfudze (takiej
lotniczej, 12g max). W sumie żarły dość dużo, a na burcie miałem 42V
stałego. Do tego celu nabyłem drogą zakupu przetwornicę z 24-70V na
12V/10A (Magnetowid Sony Betacam SP BVW35 doi jakieś 3-5A, kamera ok.
1A). Przetwornica była dość mała (format mniej więcej normalnej baterii
do tego magnetowidu, czyli ok. 10x20x4 cm3) i nawet niedroga (coś koło
70DM, bo to dawno było), bo nie trzeba było izolacji. Kupiłem płytkę
luzem, wstawiłem do obudowy, dodałem gniazdko XLR-4 i wsio chodziło
bezproblemowo przez 2 tygodnie naszej akcji. Nie pamiętam gdzie tą
przetwornicę kupiłem, ale jeszcze w szafie mam, więc mógłbym zobaczyć.
Musisz mieć koniecznie 230V, czy możesz zasilić kamery z 12V? Tą
przetwornicę mógłbym wypożyczyć na parę tygodni, jakby co.

Waldek

Re: 230V w tramwaju

A jakie akumulatory w tramwaju siedzą? może to jest 3x12V? i wystarczy się
wpiąć z przetwornicą 12/230 bocznikowo do jednego z nich.

Re: 230V w tramwaju
Hello robert,

Nie wolno tak robić.

Re: 230V w tramwaju

Ja bym tam swojej kamery do instalacji tramwajowej nie podłączył , wolałbym
już akumulator
przynieść...lepszy system cięższy niż spalony :)

Site Timeline