230V i transoptor - Page 2

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Polish to

Threaded View
Re: 230V i transoptor

Quoted text here. Click to load it

Jeszcze pytanie: Prąd ledów jest szalenie mały. Czy jesteś pewien, że one
będą w ogóle świeciły z każdą partią transoptorów?



Re: 230V i transoptor
On Sat, 25 Apr 2009 03:31:39 +0200, Nickelodeon napisał:
Quoted text here. Click to load it

Coś 1.1 mA. On ma If chyba 1mA.

--
begin 755 signature.exe
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: 230V i transoptor
Quoted text here. Click to load it

Oczywiscie, ze beda, mam tak tez od kilku lat, sadzac z dziwnej
zbieznosci elementow jest to realizacja z mojej strony www :)
A jesli masz watpliwosci to zagladnij do datasheeta, tam wszystko jest.
Nawet mam gdzies oscylogramy jak to w praktyce dziala i wykrywa zero bez
problemow.

Re: 230V i transoptor
Aha, po to wlasnie sa dwa rezystory, zeby ich nie przebilo. Na kazdym
moze sie odlozyc na stale do 200V (o ile sie nie myle taki maja rating),
wiec masz zapas. Jesli sie obawiasz znajdz sobie rezystory na wyzsze
napiecia albo zrob sobie szereg 4*50k.

Re: 230V i transoptor



A jaki jest adres twojej strony ?



Re: 230V i transoptor
Quoted text here. Click to load it

idom.wizzard.one.pl.
Po kolejnych zmianach gdzies mi stopke wcielo :)

Re: 230V i transoptor

Quoted text here. Click to load it

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t12%27062&highlight=ltv814&sid =

na końcu ostatni post



Re: 230V i transoptor
Quoted text here. Click to load it

To 30-40% bledu to jakis zart :) To moze plywac w okolicy zera, ale
wartosc napiecia w tej okolicy tez zmienia sie powolutku, wiec blad jest
bez znaczenia. Jak chcesz dokladnie moment przejscia to petla fazowa i
wyznaczanie zera na podstawie momentu w ktorym jedna dioda przestala
swiecic i kiedy druga sie zapala. Poniewaz obie sa wykonane na tej samej
strukturze wiec zero jest dokladnie w polowie miedzy tymi momentami.
Oczywiscie moznesz zrobic tez prosciej - tak jak jest w nocie
aplikacyjnej ATmela, dwa rezystory 1M jeden miedzy masa a N, a drugi
miedzy faza a wejsciem przerwania. IUklad prosty i niezawodny tyle ze
masa ukladu jest na poziomie N sieci, a przy odwrotnym podlaczeniu na
poziomie fazy. Nic to nie zmienia dopoki rezystora szlag nie trafi.

Re: 230V i transoptor

Quoted text here. Click to load it

Ale wyzwalając się przerwaniem błąd będzie kilkadziesiąt %. Jeśli zboczzem
narastającym to po przejściu powiedzmy 2.4V od lewej.
Ta wartość 2.4V może wystąpić przy 100V jak i przy 200V na ledach.
To fakt, że szczyt jest w środku ale dla sygnałów zero-jedynkowych nie ma
znaczenia.



Re: 230V i transoptor
Quoted text here. Click to load it
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t12%27062&highlight=ltv814&sid =
Quoted text here. Click to load it

Po pierwsze - tam jest dioda - wiec napiecie jest bez znaczenia, wazny
jest prad. Po drugie tam sa dwie bardzo podobne diody - wiec cokolwiek
wplywa na nie wplywa symetrycznie, czyli przejscie jest zawsze w polowie
pomiedzy impulsami. Po trzecie - jesli ci zalezy na precyzyjnej detekcji
musisz zrobic PLL, bo w okolicach zera kazde zaklocenie sieci spowoduje
bledy.

Re: 230V i transoptor


Quoted text here. Click to load it

Ale prąd zależy od akurat położenia w sinusie i ten transoptot ma pewien
CTR, który dokładnie widać przy granicy prądu świecenia ledów. Na
tranzystorze jest trójkąt, a nie bardziej prostokąt z powodu tego że
pracujemy na granicy świecenia i rezystor podciągający wpływa na tą stromość
zbocza.
Niemniej układ działa i do detekcji sieci się nadaje. Bałbym sie go jednak
używac do ściemniaczy i do sterowania tyrystorami/triakami i dużymi mocami
:-)
Ja myślałem na początku, że led w tym transoptorze potrzebuje dużo więcej
prądu, a widać nie aż tyle.



Re: 230V i transoptor
Quoted text here. Click to load it

Mozesz smialo przyjac, ze nie zalezy w poblizu zera. Czy bedziesz mial
10V czy 5V to prad juz sie zmienia nieznacznie.

Quoted text here. Click to load it

No trojkatem bym tego nie nazwal :) W tym zakresie napiecie na wyjsciu
transoprtora wynika z utworzonego dzielnika pradowego pomiedzy
rezystorem podciagajacym a przewodzacym zlaczem tranzystora. Jesli
zmniejszysz pull upa to osiagniesz nieco bardziej ostra szpilke. Na tych
oscylogramach, ktore pokazales tego dokladnie nie widac, ale szerokosc
szpilki to mniej niz 1ms, wiec calkiem niezle. IMHO jesli potrzebujesz
detekcje z wieksza dokladnoscia niz +/-0,5ms to tylko PLL. Przy napieciu
sieci zblizonym do zera bedziesz lapal kazde zaklocenie jako przejscie.
Gdzies nawet mam artykul na ten temat z jakiegos Journal of engineering.

Quoted text here. Click to load it

A to dlaczego? Akurat testowalem go w charakterze sciemniacza i nie bylo
problemow.

Quoted text here. Click to load it

Zajrzyj w koncu do datasheeta :) Tu naprawde nie trzeba gdybac, mozna
policzyc :)

Re: 230V i transoptor


Inne pytanie. Ty tam masz zdjęcie wtyczki ebus w sterowniku vailanta. Na
jakim procesorze jest on zrobiony? Czy masz zdjęcie PCB ?



Re: 230V i transoptor
Nickelodeon pisze:
Quoted text here. Click to load it

Na jakims dedykowanym procku OTP, nie pamietam firmy, kiedys o tmy tu
toczyla sie dyskusja wiec to znajdziesz. A zdjecia plyty nie mam ale
moge zrobic bo mam taki kociol. Tylko po co ci zdjecie PCB?

Re: 230V i transoptor

Quoted text here. Click to load it

Może sie uda wyjąć kod z procka programatorem i ukrytymi komendami. Połowa
procesorów ma backdoory do testowania po ustawieniu fusebitów.



Re: 230V i transoptor
Quoted text here. Click to load it

Szczegolnie jesli to jest OTP ;P
Pytanie podstawowe - po co ci wyciagac ten soft, skoro jest prosty jak
paczka gwozdzi? Napisanie czegos takiego bedzie krotsze niz analizowanie
czyjegos kodu w assemblerze.

Re: 230V i transoptor


Quoted text here. Click to load it

Pisałeś, że protokołu nie znasz to zapytałem czy nie wyjąć wsadu i nie
przeanalizować?
Miałbyś prościej niż analizowac oscyloskopem.
Każdy procek ma te cholerne ukryte komendy, które pozwalają go czytac mimo
niby zabezpieczeń.



Re: 230V i transoptor
Quoted text here. Click to load it

Nie zawsze pisze prawde ;P

Quoted text here. Click to load it

Podaj namiar na zrodlo tych informacji... Pierwszy raz o czyms takim
slysze, a juz zupelnie sobie tego nie wyobrazam w przypadku prockow OTP.

Re: 230V i transoptor
Quoted text here. Click to load it

Prawda, prawda. Do ST62T10 nawet soft popelnilem swego czasu w tym celu.
Potem sie juz nie interesowalem (nie bylo potrzebne).

--
Jerry1111

Re: 230V i transoptor
On Sat, 25 Apr 2009 14:38:21 +0200, T.M.F. napisał:
Quoted text here. Click to load it

Sam na to wpadłem. 2 rezystory zastosowałem dlatego, żeby zmniejszyć moc
wydzielaną na rezsytorze (tak by móc zastosować .125W)
W przypadku zastosowania jednego rezystora - musiałby być .25W, pozatym
napięcie rozkłada się na 2 elementach.

Quoted text here. Click to load it

Ja tego co prawda nie oglądałem oscyloskopem, ale sobie wyrysowałem, problem z
obydwoma ciemnymi diodami w okolicy zera (zarówno przed jak i po przejściu
przez zero) najzwyczajniej olałem. Kiedyś czytałem w sieci jakieś opracowanie,
w którym autor robił nawet programową pętlę fazową żeby łapać częstotliwość
sieci.


--
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free.                            op. Tomek

Site Timeline