10cio bitowe I2C pod linuxem

hej,

wie ktoś może w jaki sposób skorzystać z i2c-tools (i2cdetect, i2cdump)
tak, żeby dostać się do urządzeń adresowanych 10cio bitowo (np większy
eeprom na 0xA2) ?

Jak na razie tylko z 7mio bitowym potrafię się komunikować.

Mogą być ewentualnie inne narzędzia jeżeli ktoś może polecić, ale dobrze
by było żeby były dostępne pod debiana ze względu na gotowe skompilowane
paczki pod MIPSa.

Mam imidż pod switcha ethernetowego do którego mogę dogrywać aplikacje.
Pracuje to w tle na linuxie, a chcę się dostać do eeproma w którym jest
numer seryjny, mac itd. EEPROM jest 0xA2

Marcin

Re: 10cio bitowe I2C pod linuxem

Zerknij do kodu źródłowego tych narzędzi - napisanie własnej obsługi
szyny i2c przy użyciu modułu i2c-dev bazując na tym przykładzie to
banał, tylko przed ioctl(file, I2C_SLAVE, long addr) robisz ioctl(file,
I2C_TENBIT, long select) z niezerowym argumentem select do wybrania
10-bitowego adresowania. Oczywiście wszystko to pod warunkiem że
interfejs z którego korzystasz faktycznie obsługuje 10-bitowe adresy.

Pozdrawiam
Portal

Site Timeline