Latest threads in Electronics (Polish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

antena Yagi UHF - zasada dzialania
Witam, Czy ktos moglby mi wyjasnic zasade dzialania anteny Yagi? Budowe znam, elementy nie polaczone (bierne) reflektor z tylu i mniejsze directory z przodu po srodku element czynny np dipol zamkniety...
5
5

T4 i dwa akumulatory i dziwna sprawa
Jest sobie T4 z 1999 ktore kiedys bylo karetka. Samochodzik ma 2 akumulatory: - pod maska - pod fotelem kierowcy (do tego nie mam na razie dostepu) Nie wiadomo jak sa one ze spba po³±czone. A teraz...
7
7

WinBond W27C512P-70 czym to zaprogramować?
WinBond W27C512P-70 Czym to zaprogramować?
9
9

Jaki programator do układów Bios Flash?
Jaki programator do układów Bios Flash?
3
3

projektor przesta? dzia?a?
Witam! Miesiąc temu kupiłem na Allegro projektor Sony VPL-ES2. Przepracowanych godzin miał na liczniku nieco ponad 1000, w instrukcji napisali, że powinien wytrzymać 2-3 tys. godzin. Wszystko...
1
1

Zapytanko odnośnie postu z Elektrody...
Wstyd mi trochę zadawać to pytanie, tym bardziej że jestem elektrykiem z wykształcenia, ale musze się przyznać że temat spawarki inwerterowej gdzieś musiałem przegapić: Spawarka inwerter...
15
15

Dziadowski LM 350 ?
Czołem. Zrobiłem dziecku zasilacz na LM350 do zasilania kolejki elektrycznej i innych t.p. zabawek. Działał, działał i zdechł, wstał po wymianie LM350. Działał działał i znów tak samo...
2
2

atmega8 i attiny13 bezprzewodowo
Odpuściłem sobie połączenie za pomocą 1wire, za to drążę temat bezprzewodowy. Zastanawiam się jakie moduły zastosować. zestaw: zestaw: HM-R868S Miniaturowy odbiornik RF -98dBm 868MHz FSK...
1
1

[Automatyka] Regulacja PID
Witam Automatyk ze mnie nie najlepszy wiec postanowi³em zapytaæ na grupie bardziej do¶wiadczonych Czytelników. Chce napisaæ algorytm regulatora PID a w³a¶ciwie PI na uC ATMega8. Sam algorytm...
3
3

Protel99se i wlasciwosc locked
Ktos juz kiedys o tym pisal: mam projekt ktory dlugo lezal i teraz do niego wracam - okazuje sie ze ustawiona wlasciwosc locked blokuje komponenty. Czy opisany w podanym watku przypadek to norma czy...
2
2

Wpływ komputera na licznik energii el
Tak mnie zastanawia czy poza naturalnym jakim jest obracanie sie tarczy i zużywanie watów przez komputer to jego pole może wpłynąć negatywne na pracę licznika? tak sie składa ze będę miał...
11
11

Co się stało z zegarami?
Witam, Czy to spisek producentów urządzeń elektronicznych? W całym domu mam mnóstwo urządzeń elektronicznych RTV/AGD. Większość z nich posiada zegary lecz żaden z nich nie jest...
47
47

AVR ani 0 ani 1 ?
ATMEGA 8 z użyciem wewnetrznego oscylatora. Podłączona tylko dioda, zasilanie przez L7805. Program: $regfile = "m8def.dat" $crystal = 1000000 Config Portc = Output Do Portc.5 = 1 Waitms 250 Portc.5...
6
6

terminale sms
witam musze uzupelnic moj soft (PC) o wysylanie smsow. Zdecydowalem sie na terminal TC35i ale go jeszcze fizycznie nie mam na stole. Przeanalizowalem pobiezne komendy AT i kilka przykladow wysylania i...
2
2

Co na wej?ciu wtórnika nap. przy wi
Co się będzie działo na wejściu wtórnika napięciowego, jeśli wyjście będzie "wisieć" w powietrzu? Mam układ pomiarowy z 8 wejściami, które przez wtórniki idą do multipleksera...
9
9