Latest threads in Electronics (Polish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Przetwornica DC/AC pracująca na sieć energetyczną.
Witam Chciałbym zbudować sobie elektroniczną przetwornicę o mocy max. klikunastu do kilkudziesięciu W, potrafiącej przetworzyć moc z typowej baterii słonecznej na moc nadającą się do...
27
27

BASCOM adres czujnika temp wpisany na stałe
mam w tej chwili: Dim DS(8) As Byte DS(1) = 1wsearchfirst() itd. Jak wpisać do tablicy DS 8 bajtów? np. takich: 28AEE8B50100000E Sorry za lamerskie pytanie, ale każdy kiedyś się uczył.
1
1

Dziwne zachowanie termostatu grzalki elektrycznej
Witam, W grzejniku lazienkowym, mialem sterowana mikroprocesorowo grzalke z termostatem. Zepsula sie jednak i kupilem grzalke typu Heatpol GTN (rowniez z termostatem, wlaczana/nastawiana przy uzyciu...
5
5

Napięcie sinusoidalne do 400V przy cz
Witam Potrzebuję wytworzyć napięcie sinusoidalne max 400V przy częstotliwości co najmniej 50 kHz (najlepiej do 100). Wydajność prądowa do 3A. Myślałem nad jakimś wzmacniaczem do audio o...
34
34

Czm różni się Willem 3.0 od 7.0?
Czm różni się Willem 3.0 od 7.0?Czy warto jeszcze w tej chwili kupować willema 3 czy dozbierać do 7, potrzebuje głownie go do programowania biosów.

Power MOSFET poszukiwany
Kochani, znajomy poszukuje tranzystora mocy MOSFET o nastepujących parametrach: 1. Uds minimum 40V 2. Prąd 100 do 200 A 3. Czas załączenia/wyłączenia maksimum 50 ns. Trochę szukałem, ale nic...
5
5

antena Yagi UHF - zasada dzialania
Witam, Czy ktos moglby mi wyjasnic zasade dzialania anteny Yagi? Budowe znam, elementy nie polaczone (bierne) reflektor z tylu i mniejsze directory z przodu po srodku element czynny np dipol zamkniety...
5
5

T4 i dwa akumulatory i dziwna sprawa
Jest sobie T4 z 1999 ktore kiedys bylo karetka. Samochodzik ma 2 akumulatory: - pod maska - pod fotelem kierowcy (do tego nie mam na razie dostepu) Nie wiadomo jak sa one ze spba po³±czone. A teraz...
7
7

WinBond W27C512P-70 czym to zaprogramować?
WinBond W27C512P-70 Czym to zaprogramować?
9
9

Jaki programator do układów Bios Flash?
Jaki programator do układów Bios Flash?
3
3

projektor przesta? dzia?a?
Witam! Miesiąc temu kupiłem na Allegro projektor Sony VPL-ES2. Przepracowanych godzin miał na liczniku nieco ponad 1000, w instrukcji napisali, że powinien wytrzymać 2-3 tys. godzin. Wszystko...
1
1

Zapytanko odnośnie postu z Elektrody...
Wstyd mi trochę zadawać to pytanie, tym bardziej że jestem elektrykiem z wykształcenia, ale musze się przyznać że temat spawarki inwerterowej gdzieś musiałem przegapić: Spawarka inwerter...
15
15

Dziadowski LM 350 ?
Czołem. Zrobiłem dziecku zasilacz na LM350 do zasilania kolejki elektrycznej i innych t.p. zabawek. Działał, działał i zdechł, wstał po wymianie LM350. Działał działał i znów tak samo...
2
2

atmega8 i attiny13 bezprzewodowo
Odpuściłem sobie połączenie za pomocą 1wire, za to drążę temat bezprzewodowy. Zastanawiam się jakie moduły zastosować. zestaw: zestaw: HM-R868S Miniaturowy odbiornik RF -98dBm 868MHz FSK...
1
1

[Automatyka] Regulacja PID
Witam Automatyk ze mnie nie najlepszy wiec postanowi³em zapytaæ na grupie bardziej do¶wiadczonych Czytelników. Chce napisaæ algorytm regulatora PID a w³a¶ciwie PI na uC ATMega8. Sam algorytm...
3
3