100C

Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku najszybciej ładujące się akumulatory?

Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...

Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?

Reply to
Pszemol

W dniu 2017-07-25 o 21:17, Pszemol pisze:

Chyba rozładowuje i to na papierze.... Ja spotkałem ładowanie przez 15 minut do 96% SOC.

Reply to
Andrzej W.

Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil :-P

No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym w kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.

Reply to
Pszemol

Jeśli by były, ale mało trwałe, albo niebezpieczne w eksploatacji, to by raczej je sobie odpuścił. Liczy się też użyteczność długofalowa, a nie kilkukrotne, superszybkie naładowanie, a potem - bateria na śmietnik.

Wytwarzane w ogniwie ciepło, które musi być szybko odprowadzane, i to bez jakiegoś układu z chłodzeniem wewnętrznym. A druga, a raczej pierwsza (wg ważności) rzecz: duży prąd ładowania można wymusić jedynie podwyższeniem napięcia ładującego, a gdy się przekroczy jakiś jego poziom, to zaczynają zachodzić reakcje niepożądane, szybko prowadzące do degradacji ogniwa.

Reply to
JaNus

W dniu 2017-07-25 o 21:17, Pszemol pisze:

Ja się nie znam. Ale myślę, że powinieneś zainteresować się akumulatorami stosowanymi w formule 1 oraz Ferrari LaFerrari.

Reply to
robot

dodatkowo weź pod uwagę balansowanie ogniw podczas ładowania.

Reply to
AL

Użytkownik "AL" snipped-for-privacy@skads.tam.pl> napisał w wiadomości news:ol9kbq$4d5$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem? Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i następnemu chętnemu sprzedają. To nie taka nowa koncepcja, już dwucyfrowo lat temu o tym czytałem. Chcę to tylko uzupełnić o możliwość podładowania, jak jest się z dala od takiej stacji, tak, żeby uzupełnianie energii mogło się odbywać zamiennie, możliwie bez szkody dla drugiej możliwości (aby podładowanie nie wyłaczyło możliwości przetankowania elektrolitu, a przetankowanie, możliwości podładowania). Albo paliwowe, kupić autku literka spirytu, ostatecznie IPA, który jest tańszy, nalać i jadziem w Polskie :) Tylko, co policjant na pijane auto, ale trzeźwego kierowcę? :)

Reply to
HF5BS

Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ol9nfe$fm0$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Zapewne bylby lepsze ... gdyby nie to, ze sa gorsze.

Uzytkowo swietne, ale skoro nie sa w uzyciu, to widac jakos kiepsko dzialaja. Ale moze bedzie lepiej.

ładowanie 100C... raczej mało prawdopodobne. Z reguły LiPo uzywane w modelastwie mają ok 5C.

Może chodzi Ci o baterie supercapów :-)

c.

Reply to
Cezar

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:59786332$0$15202$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Żeby się nie okazało, jak z formatem Video, wybrano ZTCP, najgorszy, VHS, bo szybko się spopularyzował, za przyczyną, OIDKojarzę, przemysłu, powiedzmy, erotycznego... Więc, czy zaraz najgorsze?

Reply to
HF5BS

Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ol9qpf$ism$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl... Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Wynalazcy zdazyli mnie ostudzic - z 10 lat temu "juz zaraz" mialy byc ogniwa paliwowe na alkohol, mielismy ladowac komorki z butelki, a ciagle ich nie ma. Tzn sa, ale jakies eksperymenty.

Widac cos w nich jest, ze ciagle nie nadaja sie do powszechnego uzytku.

Samochod to kolejny problem - ktos tu kiedys liczyl ile powietrza musi takie ogniwo paliwowe polknac na sekunde, zeby te 20kW wyprodukowac. I trzeba odpowiedni material zrobic, zeby tyle przepuscil.

Dla modelarza też chyba ma znaczenie czy jego zabawka da się szybko naładować 5 razy i potem trzeba kupić nową czy można się pobawić samolocikiem 300 razy, nie?

Układ aktywnie chłodzący baterie już w samochodach elektrycznych jest.

Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.

Reply to
Pszemol

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:59787108$0$662$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Od wielu lat. Już Nowoczesne Zabawki Wojciechowskiego wspominały coś o tym...

Lobby paliwowe? Sponsorzy badań? Ech, jak ja się krzywo patrzę ta taki obiektywizm kasiastych... Trudno ocenić prawdziwe powody. Szejkom raczej nie na rękę, aby nagle auta na prąd jeździły.

I wilgoci nie lubią podobnież... A czasem chciało by się pojechać, gdy pada... To już wolę kupić Trabanta od sąsiada, paliwo z olejem, wio, jadę.

Tu już by chyba można zrobić coś na kształt turbinki/sprężarki, jak w dieslach, zwłaszcza dwusuwowych (*), która by dopychała wozducha, byle teściowa nie trzepnęła bengala, bo się akumulator zepsuje. (chodzi mi o to, co w powietrzu krąży, a niekoniecznie musi byc obojętne dla otoczenia). Jakby sprężyć, to może i materiał mógłby gorzej puszczać, nadrobimy ciśnieniem? Nie myślę dzisiaj prawie, taka pogoda.

Reply to
HF5BS

Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oladlf$686$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl... Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Watpie, to byly do komorek, szejkom nie zagrazaja.

Ale kto ich bedzie sluchal.

Trzeba bedzie, ale ja o samym materiale elektrody. Jakos trzeba przepchnac przez nia potrzebna ilosc tlenu/powietrza.

No, przez filtr powietrza w samochodzie przechodzi kilkukrotnie wiecej. Ale wicher tam jednak musi wiac.

Użytkownik "Pszemol"

[...]

re

Naucz mnie... pokaż co Ty znalazłeś!

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol"

Naucz mnie... pokaż co Ty znalazłeś!

Reply to
re

Nanotech, 10C. Trwałość 1 rok.

Reply to
Marek

W dniu 2017-07-26 o 11:30, HF5BS pisze:

Chyba coś żeś w maliny pojechał tym swoim pomysłem. Wprawdzie nie wiem, jak wygląda ta kwestia w akumulatorach litowo-cośtam'owych, ale w przypadku ołowiowych (jak wiem) cykl przemian związanych z roz~ i naładowaniem - obejmuje nie tylko elektrolit, ale też i elektrody: osadzają się na nim sole podczas ładowania, zaś przy rozładowaniu wędrują na drugą stronę. Więc żadne tankowanie elektrolitu nie "dopełni" rozładowanego aku! Natomiast można by wymieniać na stacji całego grzmota, pudło z elektrolitem i elektrodami. Tylko że wchodziła by w paradę delikatna kwestia odpowiedzialności za niszczący sposób używania aku, czyli tego, że stacja "paliw" nie miała by pewności (klient takoż), czy do wymiany nie dokłada: oddaje sprawne bateria, w zamian za mocno już wyeksploatowane.

Reply to
JaNus