Wii aansluiten Philips 29PT9007

Na lang zoeken toch maar een nieuwe Wii gekocht, sommige mensen menen, dat ze na een jaar gebruik, er maar een paar tientjes op hoeven inleveren. Bovendien is de prijs gedaald. Bij verkoop van mijn 10 maanden oude BluRay speler, leverde ik 170 euro in op 360,00! Omdat wij in onze gastenkamer een oudere Philips 29PT 9007 met 72 cm. beeld (platte beeldbuis) hebben staan, leek het ons wel handig om de Wii dáár aan te sluiten. Zij-aansluiting composiet, geluid en beeld, simpel. Juiste kanaal gekozen Front Y/C. Geen beeld. Y/C1 en Y/C2 (via scart adapter) ook geen beeld. ??? De laatste keer, een aantal maanden terug nog een jonge dvd speler op aangesloten via Scart. Gelijk beeld!? Ik snap het niet, moet je met een Wii op dit toestel wat anders instellen? Op een iets jonger kleiner slaapkamertoestel, een Grundig, op de zij-ingang aangesloten, identiek, en via de AV voorkeuren, kreeg ik opeens beeld. Hier op onze slaapkamer met een kleiner TV (en minder ruimte) werkt het wel. Ik kan me niet voorstellen dat er iets stuk is met die ingangen aan de TV, iemand een idee? Doe ik iets verkeerd?

--
groeten,
____________________________Jim©

mpel.

Y/C wijst erop dat je de S-Video aansluiting hebt gekozen, terwijl je de Wii op de composiet ingang hebt aangesloten.

Scart is er in 3 smaken, met een en dezelfde connector:

- RGB

- S-Video

- composiet

Op de zijkant zitten inderdaad 2 aansluitingen, een gele tulp en een 4 polige S-video connector. Ik mag hopen dat hij de laaste gebruikt heeft.

Zoals Piet al aangaf: Y/C is niet goed, want je hebt alleen composiet.

Huh? Welke scart adapter? De wii biedt 3 mogelijke videostandaarden aan:

  • Composiet (Meegeleverde kabel, met gele, rode en witte tulp)
  • Scart RGB (Europese SCART kabel, los verkocht, *doet geen Y/C*
  • Component (Aparte kabel, YPrPb, 5x tulp).

Welke van de laatste twee opties het beste is, is een beetje een hekel thema; de aangeboden videomodes zijn anders (480i en 576i voor RGB, 480i en p voor component), en dat maakt het vergelijken een beetje subjectief.

Een Y/C kabel heb ik iig nog nooit gezien, dus da's in ieder geval verkeerd. De meegeleverde scartadapter biedt *geen* Y/C aan, alleen composiet.

--
Martijn van Buul - pino@dohd.org
Reply to

Aha, nee, de Wii heeft standaard geen S-Video aansluiting. Ik moet dus in het menu zien uit te vogelen hoe ik de uitgang weer omschakel naar composiet!

--
groeten,

Naar ik aanneem zo'n "klassieke" tulp-naar-scart adapter. Maar ook dan is het fout om als bron Y/C te kiezen. Toch is het merkwaardig als je dan helemaal geen beeld krijgt: bij Scart-Y/C staat het luminantiesignaal op dezelfde pin (19) als het composietsignaal. Je mist alleen het chroma- signaal (pin 15), dus je zou wel beeld moeten krijgen, maar dan zwart/wit.

Na in het menu het toestel op fabrieksinstellingen te hebben omgezet, herkende hwet toestel de Wii wel, dus opgelost!

--
groeten,

En je volgende vraag wordt waarom je geen beeld hebt van je videocamera die je op de s-video ingang hebt aangesloten? :-)