Waarvoor wordt deze 6-polige DIN-plug gebruikt?

Ik ben op zoek naar een kabel met een 6-polige DIN-plug. Dat is zo'n plug met 5 contacten op 300 graden in het rond en 1 contact in het midden.(DIN 45

322) De (female) connector kan ik wel vinden maar een kabel ermee niet. Ik weet ook niet waar deze dingen normaal voor gebruikt worden. Elk beetje informatie is daarom welkom.

petrus bitbyter

Reply to
petrus bitbyter

Hier mijn beetje info: Deze wordt ook voor de Commodore 64 gebruikt, oa. de printer en de diskdrive (1541) kan ermee aangesloten worden. Misschien in die hoek zoeken? Zo'n kabel is echter wel aan beide kanten male.

martin

--
... Jezus leeft! http://www.bestaatdehemel.nl
--- Sylpheed 2.5.0 (GTK+ 2.12.12; i486-pc-linux-gnu)

"petrus bitbyter" schreef in bericht news:4dbbf7ce$0$4495$ snipped-for-privacy@dreader26.news.xs4all.nl...

Misschien heb ik wel zo'n plu of kabel voor je. Heb je ergens een foto? Eric

Reply to
Eric

Misschien helpt dit al een beetje verder:

Gio

Reply to
GRe

DIN 45 322 .> google > pics >

PE1R

Lijkt wel de plug die ik voor m'n aprs kf - 163 gebruik zie

[...]

PA7MU

male versie dan

"PA7MU" schreef in bericht news:88262$4dbc23da$53569628$ snipped-for-privacy@cache4.tilbu.nb.home.nl...

[...]

Liggen de 5 buiten pennen op een cirkellijn of op een hoefijzerlijn?

petrus bitbyter beweerde :

Reply to
FSD

"FSD" schreef in bericht news:iphevs$1pv5$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Er zijn inderdaad twee verschillende pluggen die erg op elkaar lijken. Zover ik kan zien liggen in beide gevallen de buitenste pennen op een cirkel maar bij de één met vier hoeken van 60graden en één van 120 graden, bij de ander zijn het vijf hoeken van 72graden. DIN 45 322 is de eerste soort. Zie

blz. 9 en hiervan de female variant op blz. 12

De tweede soort met de hoeken van 72graden staat niet in deze catalogus. Amphenol maakt die niet meer of heeft hem nooit gemaakt. Ik neem aan dat dit de hoefijzer variant is die jij bedoelt.

Het vinden van deze plug was niet zo'n probleem. Ik ben op zoek naar een kabel met deze plug er aan en naar informatie over het gebruik daarvan. Waarschijnlijk heb ik er een aantal nodig en ik heb geen zin die zelf helemaal in elkaar te solderen als dat niet echt nodig is. Ik heb al heel wat afgezocht maar tot nu toe niets gevonden.

petrus bitbyter

Reply to
petrus bitbyter

Farnell.

petrus bitbyter formuleerde op zaterdag :

Reply to
1DHI

"1DHI" schreef in bericht news:iphkvr$1ruj$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

De connector heeft Farnell wel. Dat is het probleem niet. Maar een kabel met deze plug er aan heb ik niet kunnen vinden. Heb je misschien een bestelnummer?

petrus bitbyter

Reply to
petrus bitbyter

Wij betsllen altijd de losse stekkers, de rest doen we zelf.

petrus bitbyter bracht volgend idée uit :

Reply to
1DHI

5$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

lug

DIN

.

ver

ar

j de ander

df=A0blz. 9

dit

al eens bij

langs geweest? Er is een vestiging in Aalst en een in Gent (het vroegere Radio-home).

Groeten

Reply to
Cabesc

Volgens mij werd deze connector gebruikt bij A/V-toepassingen. Ook staat mij iets bij van diaprojector stuurkabel voor automatische overvloei-projectie met geluid. Ik heb nog een verloop-plug van 6 polige din naar scart..... Ook nog iets van 5 meter kabel met aan beide zijden de male uitvoering. Waarschijnlijk de duitse variant voordat scart algemeen goed werd. Weet niet zeker of je hem er vindt, maar

o.i.d. heeft een monstervoorraad aan diverse kant en klaar kabels, en mocht het er niet bij staan is daar contact over op te nemen. B.t.w, de prijzen zijn daar zo laag, dat voor de normale confectiematen het niet loont om zelf te gaan solderen, of je moet per sé een betere kwaliteit willen. Hoop je een beetje verder geholpen te kunnen hebben.

Joop!

Reply to
Joop!

DIN 45322 is 6 pins, maar *240* graden (en inderdaad te vinden op 8-bit Commodore spul, zoals Martin suggereerde). Even controleren, dus.

--
Martijn van Buul - pino@dohd.org
Reply to

"petrus bitbyter" schreef in bericht news:4dbbf7ce$0$4495$ snipped-for-privacy@dreader26.news.xs4all.nl...

De vijf contacten in het rond staan op 240 graden en niet op 300 graden. Vanuit het midden gezien zijn er vier hoeken van 60 graden en één van 120 graden.

Er is wel een zespolige connector waarbij de vijf buitenste pennen over 360 graden verdeeld zijn. Dat komt neer op vijf hoeken van 72 graden. Dat is niet volgens DIN 45 322 en deze versie is hier niet bedoeld.

Met dank aan Martijn van Buul.

petrus bitbyter

Reply to
petrus bitbyter