Vraag schakelende voeding

Bedankt voor de tips! Gedempt ophangen had ik ook al aan gedacht, is wel wat lastig. De 4 schijven die ik in gebruik heb laten inderdaad wat verschil in de mate van trillen zien, maar ik vind ze allemaal wat veel trillen, ik heb in mijn werkplaats machines staan die minder trillen. Het lijkt met toch gewoon een kwestie van balans, zou dat moeilijk te doen zijn met de glazen schijfjes? Het lijkt met toch dat die behoorlijk planparallel moeten zijn.

Gerard

Reply to
Gerard

Ik schuif mijn schijven meestal door. Voor een Linux systeem is een oude schijf nog prima (en als je er genoeg van in 1 systeem hangt, dan heb je ook veel ruimte). Ik heb 2 weken terug m'n eerste P1 machine (firewall/mailserver) opgeruimd. De hardisks zijn beide uit 1996 en hebben de afgelopen 12 jaar continu gedraaid. En zo heb ik nog een systeem staan, maar daarvan is vorig jaar een schijf uit 1997 ermee opgehouden en dat is -denk ik- de tweede schijf die ik helemaal heb opgedraaid.

--
Programmeren in Almere?
E-mail naar nico@nctdevpuntnl (punt=.)

Il se trouve que Christophe a formulé :

Dag,

Wat ik reeds vaststelde, heeft te maken met de kwaliteit van de elco's. Goedkoepe en soms duurdere schakelende voedingen lijden aan dit probleem zoals mobo's, pc power supply, videokaarten enz. Zelfde probleem kunt u hebben met klassieke voedingen...

Groeten

Reply to
Alpigo

Voor de levensduur van de elco's is het belangrijk de apparatuur juist WEL af te schakelen. Of op z'n minst goed te koelen.