voor diegenen die electiisch scheren

Ben toe aan een nieuw scheerapparaat. Altijd phlips gehad maar mesjes zijn even duur als een nieuwe. Heeft iemand ervaring met een ander merk die ook glad scheert?

Alvast bedankt voor de tips.

Reply to
wim

Versleten mesjes? Nog nooit gehad. Maar Philips rules: ik heb nooit iets anders gehad en ik wil ook niets anders.

--
http://www.youtube.com/watch?v=Opx9ifoP9ek
Reply to

Gilette Mach 3, Scheerzeep van "De Vergulde Hand" en een mooie kwast van dassehaar. Ik heb een electrisch apparaat liggen. Dat is voor het laatst gebruikt in september 1994 tijdens een weekje ziekenhuis. Mijn vader was barbier, die had geen Gilette nodig, die scheerde zich met één van zijn eigen vlijmscherpe scheermessen. Toen ik nog thuis woonde, scheerde hij mij ook. Als ik het zou kunnen zou ik niet anders willen, de Gilette komt het dichtste bij. En ik ben in minder tijd heerlijk glad dan met een elektriek ding.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

scheerkoppen bedoel ik

"wim" schreef in bericht news:kj1qof$ltt$ snipped-for-privacy@speranza.aioe.org...

[...]

Ik heb nog nooit mijn huid in gevaar gebracht met zo'n eng scheermes. Philips scheerapparaten gebruik ik al vanaf het begin. Andere merken heb ik wel geprobeerd, maar bevielen mij slecht. Voor mij niets anders dan Philips.

--
http://www.youtube.com/watch?v=Opx9ifoP9ek
Reply to
T. Lootrek

mesjes zijn

Ik ben ook toe aan een nieuw scheerapparaat. Maak nu nog gebruik van een Philips Coolskin, die met die zakjes gel en lotion van Nivea. Maar nu na 6,5 jaar zijn deze op en hier niet verkrijgbaar en de batterij van het apparaat ook en worden de scheerkoppen wat bot. Heb nu de Philips Action Touch AT 751 besteld, die is voor zowel droog als nat scheren en afwasbaar onder de kraan.

--
Registered Linux User 557318
Reply to

Mijn eerste scheerapparaat was een Philips, daarna een Braun geprobeerd en gebruik nu nog steeds Braun. Destijds scheerde Braun merkbaar gladder, weet niet of de Philips dat nu ook doet. Met een beetje aandacht scheert de Braun volkomen glad bij mij (met druk tegen de haarrichting instrijken voel je niets). Een nieuwe folie is af en toe nodig, en iedere zoveel jaar een messenblok (ik dacht folie+messenblok iets van 30 euro). Ik doe gauw 10-15 jaar met een scheerapparaat, tot nu toe alleen met snoer, maar weet niet of die nu nog te krijg zijn. 't Is mogelijk dat de Braun de huid wat meer irriteert.

Mat Nieuwenhoven

Reply to
Mat Nieuwenhoven

Als ik een Braun gebruik kan ik gelijk naar de dermatoloog.. :-(

--
http://www.youtube.com/watch?v=Opx9ifoP9ek
Reply to
T. Lootrek
  • Mat Nieuwenhoven:

Heh, opvallend. Ik had in eerste instantie een Philips (een driekoppige "Lift&Cut Dual Action"), maar daar heb ik nooit aan kunnen wennen. Dat leverde altijd een pijnlijke, rode huid op. Na enkele jaren nat scheren kwam ik toevallig een goedkope simpele Braun tegen, en daar ben ik erg tevreden mee: Dat levert mij juist *GEEN* huidirritatie op! Iedere 2 a 3 jaar vervang ik de scheerfolie, messenblok is nog origineel.

Ik moet wel toegeven dat het scheerresultaat minder lang glad blijft als bij de Philips.

--
Martijn van Buul - pino@dohd.org
Reply to

Nog nooit in mijn leven koppen vervangen. Kwestie van voorzichtig mee omgaan en af en toe schoonmaken.

Behalve nat scheren, ken ik geen betere oplossing van Philips. Die Braun blades kunnen mij niet bekoren.

Reply to
Palmisano

Ik begrijp niet hoe de mesje bot kunnen worden. Als die slijten, blijven ze daardoor juist scherp. Je moet wel zorgen, dat je bij het schoonmaken het elk mes/kop-paar bij elkaar houdt, want die zijn op elkaar ingesleten. Als je wisselt, heb je zeker een kop die slecht scheert. Ik vermoed dat je dat kan horen.

Reply to
Palmisano

Philips heeft ook niks beters. Maar misschien is dit wel wat voor de scheerapparaatzoekenden:

Kleine typo, grote verandering. Ik bedoelde "DAN" Philips :-)

Reply to
Palmisano

In de laatste alinea is een letter fout: Behalve nat scheren ken ik geen betere oplossing DAN Philips.

Maakt nogal een verschil in de bespreking van dit wereldwijde probleem :-)

Reply to
Palmisano

Afgelopen vrijdag mijn nieuwe scheerapparaat AT751 ontvangen. Ik moet zeggen, hij scheert lekker. Is ook een stuk lichter als mijn oude CoolSkin. Kreeg er ook een busje scheerschuim bij. Ik kan me de komende jaren weer lekker scheren.

--
Registered Linux User 557318
Reply to
Marcel

bespaar je de ellende van een ander merk kopen die goedkoper is.

60 euro dan heb je een accu scheerder van philips en koop je elke 3-5 jaar een nieuwe. ik had vroeger philips scheerders die 10 jaar meeging als je er een ander accu inzette maar dat is nu niet meer zo dus koop ik ik elke 3-5 jaar een nieuwe.
Reply to
fre