Vervangende diode gezocht voor SFAF505G

Voor mijn defecte samsung pvr 850 zoek ik de diode SFAF504G.
Ding heeft de volgende specs:

Case: ITO-220AC molded plastic
Maximum Recurrent Peak Reverse Voltage VRRM 200  V

Maximum RMS Voltage VRMS 140 V

Maximum DC Blocking Voltage VDC 200 V

Maximum Average Forward Rectified Current

.375 (9.5mm) Lead Length @TC = 100? I(AV) 5.0 A

Peak Forward Surge Current, 8.3 ms Single Half

Sine-wave Superimposed on Rated Load

(JEDEC method )

IFSM 125 A

Maximum Instantaneous Forward Voltage

@ 5.0A VF 0.975  V

Maximum DC Reverse Current @ TA25%? 10.0 Ua

at Rated DC Blocking Voltage @ TA10%0? IR 400 uA

Maximum Reverse Recovery Time (Note 1) Trr 35 nS

Typical Junction Capacitance (Note 2) Cj 70 pF

Typical Thermal Resistance (Note 3) R?JC 5.0 ?/W

Operating Temperature Range TJ -65 to +150 ?

Storage Temperature Range TSTG -65 to +150

Wie weet hier een geschikte vervanger voor die normaal in de winkel te koop
is?

Frits

Re: Vervangende diode gezocht voor SFAF505G

ff ter aanvulling:

Ik twijfel tussen de types

BYW29-200
BYW81-200
MUR 820

Daar ik er niet een heb liggen en deze zal moeten kopen vraag ik me af welke
het meest geschikt is.
Maar andere types zijn dus ook welkom.
Frits

Re: Vervangende diode gezocht voor SFAF505G
In nl.hobby.elektronica,

Dan zou ik voor de BYW29-200 gaan (ik heb niet naar andere types gezocht).
De BYW81-200 lijkt een beetje een (oude) exoot.
De MUR 820 heeft een wat hoge Vfwd

Wat is de toepassing, de schakelende voeding?

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

You're almost as happy as you think you are.

Re: Vervangende diode gezocht voor SFAF505G

Klopt, Ik heb inmiddels wat universele voorradige types geprobeerd maar dan
duikt de spanning nog veel verder omlaag. Blijkbaar is het door de hoge
schakelfrequentie van de voeding nogal kritisch wat voor type er gebruikt
wordt.

Afijn, zal tzt wel de beide byw types kopen en dan maar gewoon proberen.

mvrg,
Frits

Re: Vervangende diode gezocht voor SFAF505G

Weer een poging gedaan... Het vervangen van de diode door de beide byw-types
gaf geen soelaas. Het blijft een raar probleem. De spanning begint (bij het
inschakelen) op bijna 7 V en zakt daarna vrij vlot tot ca 5v4; hetgeen te
laag is voor de 5v voedingsic's die er achter hangen. (hij moet 6v5 zijn)
Koppel ik de voeding los van de belasting, zijn alle andere voedingswaarden
nog steeds aanwezig en stabiel behalve de 6v5 die nu op 4 v hangt....

Ik heb wel vaker schakelende voedingen gerepareerd maar dit vreemde probleem
nog niet eerder meegemaakt!

Frits.

Re: Vervangende diode gezocht voor SFAF505G
In nl.hobby.elektronica,

Schakelt die voeding dan nog wel? Geeft hij misschien alleen een eerste
'tik' en gaat dan in een beveiliging o.i.d.? Alle sporen en solderingen
gecontroleerd?

En als je het probeert met een belastingsweerstand i.p.v de normale last?
Sommige voedingen werken niet (goed) zonder belasting.

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

Unix is the worst operating system; except for all others.