Verloop sata -> geheugenkaart

Allen,

Heeft er iemand goede ervaringen met een 'verloop printje' van sata naar
geheugenkaartje?

Welke combinatie werkt goed (merk) met welk type en grootte kaartje?

Mijn bedoeling is om een kleine interne HD te maken van pakweg 4 Gb. Het
ding moet wel bootable zijn

Frits

Re: Verloop sata -> geheugenkaart

Moet het perse SATA zijn? CompactFlash naar PATA is een heel stuk
eenvoudiger (en waarschijnlijk betrouwbaarder).

--
Martijn van Buul - snipped-for-privacy@dohd.org

Re: Verloop sata -> geheugenkaart
| Moet het perse SATA zijn? CompactFlash naar PATA is een heel stuk
| eenvoudiger (en waarschijnlijk betrouwbaarder).

Een USB stick is nog eenvoudiger.

--
Dick

Re: Verloop sata -> geheugenkaart

Ja . Dit Sparc bordje heeft 2 Sata aansluitingen. het is feitelijk een nas
die ik als veredelde netwerkkaart wil gaan gebruiken maar dan zonder een
energieslurpende en lawaaige Hd en ventilator erin. Hij moet slechts de UPS
status aan zijn soortgenoten in het netwerk doorgeven. Het ding staat dus
24/7 aan.

Frits

Re: Verloop sata -> geheugenkaart

Waarom geen kleine SSD?

--
Bye, BugHunter.

Re: Verloop sata -> geheugenkaart

Die dingen zijn toch vreslijk duur?

Re: Verloop sata -> geheugenkaart
In nl.comp.hardware,

Goedkoopste SSD die ik zo snel bij een leverancier zie is een Corsair 30GB
voor 59 euro. Valt toch ook wel weer mee? En wat kost zo'n verloopje, als
het al verkrijgbaar is?

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

Tact in audacity is knowing how far you can go without going too far.
Re: Verloop sata -> geheugenkaart

Ongeveer 5 euro inclusief verzenden bij Dealextreme. Maar dan nog moet
je een opslagmedium hebben. Een SATA SSD is inderdaad een betere
oplossing.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

Ze zijn nog wel goedkoper te vinden, bv hier, 16 GB voor 38,99:
http://www.salland.eu/product/1049279/transcend-16gb-ssd-2-5inch-half-slim-ts16gssd25h-m.html?ref=2

--
Bye, BugHunter.

Re: Verloop sata -> geheugenkaart
http://www.salland.eu/product/1049279/transcend-16gb-ssd-2-5inch-half-slim-ts16gssd25h-m.html?ref=2

Nog een, 4GB en goedkoper, 26,08 incl.:
http://azerty.nl/producten/product_detail/1990/396108/transcend-ssd25h-solid-state-drive-4-gb-intern-2-5-half-slim-sata-300.html

--
Bye, BugHunter.

[...]

InnoDisk (en anderen) hebben ook SATA disk-on-modules. Niet heel veel
groter dan een SATA plug, best handig.

--
Martijn van Buul - snipped-for-privacy@dohd.org

Re: Verloop sata -> geheugenkaart