Vasthouder voorkeurzender tuner

Ik heb een Akai tuner ATS3 overgenomen en de radiozenders in de voorkeur
vastgezet. Radio heeft twee dagen uitgestaan een de opgeslagen zenders waren
er uit. Heeft een tuner ook een backup batterij zoals een pc?

Re: Vasthouder voorkeurzender tuner

Ik heb hier een tuner die een "supercap" gebruikt (een grote condensator).
Probleem is hetzelfde.  Schakeling trekt denk ik relatief veel stroom en
trekt de supercap in enkele dagen leeg.

Kan ook een batterij zijn die wellicht leeg is, of een nicad (accu) die
er na jaren geen zin meer in heeft.

Re: Vasthouder voorkeurzender tuner

Zo te lezen een goldcap, maar die kan er uit zien als elco tot aan pennlight
batterij.

--
Kabouter Plof

Re: Vasthouder voorkeurzender tuner

Als het een supercap is zijn er ondertussen met veel grotere capaciteit. Wel
op de toegestane spanning letten.

Mat Nieuwenhoven

Re: Vasthouder voorkeurzender tuner

Als het om een supercap zou gaan, dan zou die nog werken. Het is
waarschijnlijker dat er een accu, batterij of eeprom in zit (die nu
defect is).

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

Is inderdaad waarschijnlijker, maar ik ken een geval waar die supercap gewoon
kapot was. Na vervanging werkte het weer naar behoren. In principe zijn die
dingen natuurlijk te testen.

Mat Nieuwenhoven

Site Timeline