TV-vraag over de Philips 28pw8707 (beeldbuis)

Geachte techneuten,

Sinds onlangs mijn vader overleden is heb ik zijn televisie (Philips
28pw8707 beeldbuis) hier staan. Op zich geeft dat toestel nog een
prima beeld, maar bij donkere passages is de achtergrond niet zwart,
maar donkerblauw - en lopen er irritante dunne witte strepen
horizontaal over het scherm.

Ik heb een afbeelding daarvan geplaatst op Imageshack, en hoop dat er
iemand even na wil kijken:

http://img695.imageshack.us/img695/1049/tvblauw.jpg

(+/- 190 kb)

Welicht is het mogelijk te melden wat dat zou kunnen zijn, en of het
te verhelpen is. Zoals gezegd, bij heldere beelden geeft de tv een
prima beeld i.t.t. de vele LCD-tv's die ik gezien heb. Zo slecht waren
die ouwerwetse beeldbuizen dus nog niet. ;)

Alvast bedankt!

-Cornell

PS: het blauw op de foto is iets lichter dan in werkelijkheid.

Re: TV-vraag over de Philips 28pw8707 (beeldbuis)

Je zou kunnen proberen de G2 spanning (onderste regelaar op de lijntrafo)
een heel klein stukje terug te draaien, maar het probleem zit hem in de
beeldbuis en is op den duur een aflopende zaak.

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Re: TV-vraag over de Philips 28pw8707 (beeldbuis)

Terugslaglijnen:

http://www.circuitsonline.net/forum/view/22102/1/uc

Zie repairfaq.org?

P.

Re: TV-vraag over de Philips 28pw8707 (beeldbuis)

Thx voor reageren, Maarten en P.

Ben zelf geen techneut, dus blijf daar met mijn tengels vanaf, maar
weet nu in welke (G2)richting ik het moet zoeken, en ken denk ik wel
iemand die daar evt.  mee aan de slag kan.

Had nog nooit van 'terugslaglijnen' gehoord, maar via Google inderdaad
identieke afbeeldingen en diverse fora gevonden. Of de beeldbuis
daarna nog een lang leven beschoren is, is uiteraard nog maar de
vraag. ;)

-Cornell

Site Timeline