TV signaal versterker

Bij UPC kanaal 999 kun je je TV signaal testen. De twee digitale tv's in
huis scoorden beide vaak slecht. Vandaar dat ik nu een antenneversterker heb
besteld, nl. de Hirschmann GHV41M, huisversterker wandmontage. Deze is mede
geschikt voor digitale televisie en voor het retour signaal (nodig voor On
Demand begreep ik). De versterker moet echter geplaatst worden zo dicht
mogelijk na binnenkomst in de eerste wanddoos. Wat mij nu verbaast is dat
ook het retour signaal verbetert door de versterker kort na binnenkomst
coax-kabel te plaatsen. Ik zou verwachten dat versterking van het retour
signaal zo dicht mogelijk achter de tv (of eigenlijk de mediabox) moet
zitten omdat daar het signaal begint. Hoe zit dat eigenlijk?
Joris.

Re: TV signaal versterker

De frekwenties die voor retour signaal gebruikt worden zijn veel lager
dan die voor het tv signaal.  Daardoor speelt het probleem van de kabel
demping minder voor dat retour signaal.

Re: TV signaal versterker

Ok, maar hoe kan het dan toen ik slechte kabels en stekkers had de digitale
televisie glashelder was, analoog was sneeuw maar On Demand om de haverklap
het niet deed. Na (tijdelijk) tussen uithalen van de analoge tv (dat was de
derde tv, na 2 digitale mediaboxen), dus 1 splitter minder, doet de OnDemand
het veel vaker (tot nog toe altijd maar ik heb deze situatie nog maar een
week). Omdat alles op 1 spitter het beter doet was mijn gedachte dat het
niet aan UPC ligt maar aan mijn 'infrastructuur', vandaar de versterker. De
versterker moet ik nog monteren, zolang doe ik het maar even met 2 tv's ....
Als ik jou goed begrijp zou retour het juist altijd moeten doen? Of, is On
Demand niet gelijk aan retoursignaal??
Joris.

Re: TV signaal versterker

Geen idee wat er bij UPC allemaal fout kan gaan, ik heb gelukkig geen UPC.

Zelf gebruik ik (met Ziggo kabel) 1 4-voudige Hirshmann splitter en geen
versterker.  Maar de uitgaande kabels daar van zijn er 3 kort en 1 is
er een meter of 15 en van goede kwaliteit.

Re: TV signaal versterker

Goede kwaliteit kabel gebruiken is stap 1 maar dergelijke kabel vind
je niet bij de bouwmarkt of mediamarkt... Een goede splitter is ook
geen overbodige luxe hoewel ik -tegen de theorie in- altijd de beste
resultaten heb gehad zonder splitter. Maarja... is het die investering
en moeite waard. Digitenne werkt zonder kabels en is nog goedkoper
ook.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

Nou en?

Tja maar ik kijk HD.  Dat kun je niet met Digitenne...

Re: TV signaal versterker

Daar heb ik Piratebay en EZTV voor. HD on demand en altijd de nieuwste
afleveringen.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...
Re: TV signaal versterker

Wat is er mis met kabels met Kabelkeur? (Verkrijgbaar in de bouwmarkt.)

Hoe sluit je meerdere tv's aan zonder splitter?

Joris.

Re: TV signaal versterker

'Doorrijgen'  . Er zijn einddozen verkrijgbaar die rijgdozen heten. Je gaat
er met een kabel in en ook weer een kabel uit en zo kun je er meerdere
achter elkaar plaatsen.
Niet de fraaiste oplossing en niet verwonderlijk dat dit steeds meer verlies
geeft namate je verder in de keten komt.

Frits

Re: TV signaal versterker

Ziets als wij, deskundigen van WC eend, adviseren WC eend.

Re: TV signaal versterker

Het is allemaal goedkope rommel. Wat je nodig hebt is volledig
afgeschermde kabel met zo min mogelijk verlies. Alleen verkrijgbaar
bij de betere electronicawinkel of vakhandel. Reken op 2 euro per
meter.

Gewoon alles 'koud' aan elkaar (doorlussen). Dat houdt overigens een
keer op maar later dan bij gebruik van een splitter.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...
Re: TV signaal versterker

Wat een afzetter is jouw winkel!
Zelfs Hirschmann Koka799 kost nog geen euro de meter.

Jaja...  lekker hobbyen Nico!

Re: TV signaal versterker

Nu keer je het om. Het is heel simpel: goede coax kost 2 euro per
meter. Kost het minder, dan krijg je rommel.

Het is tegen alle theorie in, maar het werkt naar mijn ervaring (in
diverse huizen) het allerbeste.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...
Re: TV signaal versterker

Kabelkeur? Volgens welke NEN norm is dat?
Of is dat gewoon een of andere niet bestaande keur,
bedacht door de een of andere marketing afdeling,
die hiermee de argeloze consument om de tuin leidt,
denkende dat die "kabelkeur" kabel wel geschikt is? >:-)

--
Groet,

Pasq

Re: TV signaal versterker

Eh , op die kabel is een draaggolf aanwezig waarop elk signaal
gemoduleerd wordt, de frequentie op de kabel is voor zowel heen als
terug een en dezelfde. Dus hoezo lagere frequentie......

--
Vloeibare groeten van Henri te Oirschot

Re: TV signaal versterker

Haha die H2O!  Nooit te beroerd voor een domme opmerking...

Re: TV signaal versterker

Begin bij het begin: Indien je Cai-wanddoos nog een tweegatter is ( radio en
tv) vervang deze dan door een √©√©ngatter. Ga daarvandaan met goede coax naar
je versterker en sluit alles daar waar mogelijk is aan met f-connectoren.
Tv's en radio's aansluiten met volledig metalen connectoren.

En ja, er is verschil in coax wat je vooral zult merken mij grotere lengtes;
denk aan 5+ meter. Al zijn ze allemaal goedgekeurd dan nog geeft de een meer
verlies en demping dan de ander, Wat 10 jaar geleden als goed gold
(criterium was dubbel afgeschermd) is nu absoluut onvoldoende. Ook hogere
frequenties zullen slecht of niet doorgegeven worden bij inferieure coax.

Ten slotte: Plet geen kabel bij montage en vermijdt zoveel mogelijk bochten,
lussen en open uiteinden. Niet gebruikte uitgangen op de versterker
afsluiten met de bijbehorende/bijgeleverde weerstanden.

Re: TV signaal versterker

Naar mijn weten zit er helemaal geen keuring op coax kabels.
De enige goedkeuring die er op zit, is van de fabrikant zelf.
(Wij van wc-eend adviseren wc-eend).
En er is inderdaad heel veel rommel op de markt te krijgen.
Het goede materiaal kun je met een vergrootglas zoeken...

--
Groet,

Pasq

Re: TV signaal versterker

Als je het niet weet waarom reageer je dan?

Re: TV signaal versterker

Als ik alles wist zat ik nu niet hier jouw onnozele bericht te
antwoorden. :-)

--
Groet,

Pasq