TFT: opgepast voor vliegenmeppers

Op mijn werk heb ik een mooi TFT schermpje van Compaq. De laatste tijd
hebben we veel last van vliegen als het raam openstaat, dus de vliegenmepper
wordt veelvuldig gebruikt.
Natuurlijk gaan ze ook op je beeldscherm zitten  Een stevige klap op de
vlieg en pats: behalve vliegenbloed plotseling een heel kleurenpalet op het
scherm. Het scherm is gebarsten en rijp voor de vuilnis! Ben benieuwd of de
leverancier hem terugneemt...

Opgepast dus! Een beeldbuis krijg je met de hamer nauwelijks stuk maar een
TFT scherm is wel heel erg kwetsbaar.

P.S De vliegen lijken een voorkeur te hebben voor een TFT scherm; op het
CRT-scherm van mijn kamergenoot strijken ze nl. bijna nooit neer.

Re: opgepast voor vliegenmeppers

vliegenmepper
het
de

Goh bedankt voor deze enorme tip.
soms vroegah als die chipdoos weer eens niet wilde dan gaf ik wel een ram
op die buis dat lucht op weet je.
maar dankzij jou tip zal ik nu niet tegen TFT schoppen en slaan.

Ik mijn CRT dus gesloopt zonder hamer.

Duh......ga jij eens met je gezicht bij een TV scherm hangen totdat je je
baard
voelt kietelen dan wee je waarom die beesten niet op een CRT gaan zitten.

Dus ze hebben geen voorkeur voor TFT maar een afgunst op CRT.

Stic

Re: opgepast voor vliegenmeppers
het
de

Wat denk je zelf?

Meteen maar wat tips uit deze categorie;
- tegen een TFT monitor kun je beter ook niet tennissen
- als je je toetsenbord met de vaat mee afwast gaat hij ook waarschijnlijk
kapot
- DDR geheugen is NIET hot-swappable

Kom op zeg, tips over onverwachte zaken zijn altijd welkom, maar de
waarschuwing dat er iets kapot gaat als je er te hard op slaat is wel erg
zinloos.

Om het dan nog een beetje nuttig te houden;
Weet iemand welk soort schoonmaakmiddelen er voor een TFT af of juist aan te
raden zijn? Die dingen trekken namelijk wel een stukje meer stof aan...

Wouter

Re: opgepast voor vliegenmeppers

alles behalve spul waar alcohol inzit. Dat lost de anti reflectie laag op.

Re: opgepast voor vliegenmeppers
Gewoon een vochtig microvezel doekje. Wrijven he, niet ermee slaan;-)
--
Mazzels!

Gerard

Re: opgepast voor vliegenmeppers

Nou nou nou, wat een overwegend negatieve reacties :-(
Ik kan niet ontkennen dat als je ergens /te/ hard op slaat, het kapotgaat.

Mijn punt is echter dat ik verbaasd ben dat een tamelijk onschuldig ogende
tik met zo'n plastic vliegenmepper (net genoeg is om een vlieg of wat te
doden), zelfs al meer is dan zo'n scherm kan hebben. Ik had verwacht dat
zo'n scherm iets robuuster zou zijn.

Het zou misschien geen slecht idee zijn om voor het scherm van fabriek af
een hard scherm te monteren (een ruitje van een of ander hard materiaal).
Het scherm kan namelijk wel per ongeluk een tikje krijgen (met andere
oorzaken dan een vliegenmepper).

Re: opgepast voor vliegenmeppers
Sorry, open deuren enzo ;-)

Hiervoor zou een optie aangeboden kunnen worden ja. Probleem is dat een TFT
scherm lekker weinig reflecteert, en elk hard materiaal nu juist veel. Ook
de antireflectie op een CRT kan niet veel hebben, aangezien dit vaak om een
soort 'sponzig' bovenlaagje gaat wat dus er broos is.

Wouter

Re: opgepast voor vliegenmeppers
On Tue, 1 Jul 2003 10:09:35 +0200, "Wouter van den Berg"

Ik kan me nog andere problemen voorstellen:

Een ruitje van hard materiaal dat een beetje wat kracht schok kan
weerstaan wordt meteen veel te zwaar voor en laptop. (Als je laptop
ineens 3,5 kilo weegt ipv 2,5 dan ben je niet zo blij met zo'n ruitje)

Re: opgepast voor vliegenmeppers

Dat wordt voor jou dan dus 4,5 kilo ... :-)

Re: opgepast voor vliegenmeppers
Nee, 4,2 kilo, want zo'n oude laptop heeft nog een klein scherm;-)
--
Mazzels!

Gerard

Re: opgepast voor vliegenmeppers

ik vind het een prima waarschuwing, dat doet me denken aan die fl 4 miljoen
die McDonalds moest betalen omdat de koffie heet was die een vrouw over haar
arm gekregen had o mdat ze ietwat onvoorzichtig was..... De robuustheid van
TFT laat inderdaad wat te wensen over.....

Peter

---
Re: opgepast voor vliegenmeppers

Dat was dacht ik een broodje aap

Re: opgepast voor vliegenmeppers

Zou een oplossing niet gewoon zijn om met je hand vlak voor het scherm te
gaan zwaaien, zodat de vlieg wegvliegt? (Dus gewoon zwaaien, en niet slaan
op het scherm)

Hans Kamp.

Re: opgepast voor vliegenmeppers
Leer anders je muis vliegen vangen;-)
--
Mazzels!

Gerard

Re: opgepast voor vliegenmeppers

LOL

Re: opgepast voor vliegenmeppers
jijek ueiwd want kdwk is kdeka dus. MESSAGE TRANSLATED "Wouter van den

VIM!

(geheel in stijl van dit discussiedraadje :-D )

Steef Wijers

Re: opgepast voor vliegenmeppers

Ook niet met ChipKill ? :-)

Armin

Re: opgepast voor vliegenmeppers
On Tue, 1 Jul 2003 15:10:15 +0200, "Armin Gerritsen"

Ik wilde eerst maar niet op die regel van 'm ingaan om niet teveel
offtopic te gaan, maar nu we er toch over door gaan....... ;-)

Het DDR geheugen in mijn Proliant DL580G2 servers is wel degelijk
hot-swappable :-)

Re: opgepast voor vliegenmeppers

offtopic.... wat je een topic noemt natuurlijk... iemand die klaagt dat ie
niet met z'n vliegenmepper op een TFT scherm mag rammen...

Re: opgepast voor vliegenmeppers
On Wed, 2 Jul 2003 11:34:37 +0200, "Armin Gerritsen"

En het scherm goed leesbaar in vol zonlicht...Wow. (Hoe lang zou de
accu meegaan?? ;-))

Eindelijk de ideale laptop om mee in de tuin te zitten als je een
dagje thuis werkt. gekoeld drankje er bij....

Nu nog een manier vinden om mijn baas te overtuigen dat we een paar
van die laptops nodig hebben :-))

Marc

Site Timeline