Sony Trinitron KV-29LS60B relais

Het relais van mijn Sony Trinitron  KV-29LS60B  schakelt steeds de tv
uit na een paar seconden.
Soms doet de tv het wel de hele dag gewoon....dus zou je zeggen dat
detv verder in orde is lijkt me.
Kan iemand mij vertellen of dit een probleem van het relais is of dat
er iets anders nagekeken moet worden?

alvast bedankt .
Arthur

Re: Sony Trinitron KV-29LS60B relais

Knippert hij ook een foutcode na het uitschakelen?

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Re: Sony Trinitron KV-29LS60B relais

Nee.....geen foutcode te zien.
Als ik de tv gewoon aan en uit laat gaan doet hij het na een tijdje
( ong 20 minuten) wel goed en blijft hij het gewoon doen .

Re: Sony Trinitron KV-29LS60B relais

Waarschijnlijk het M-board.

Re: Sony Trinitron KV-29LS60B relais
Goed doorsolderen als eerste de afbuigchip op de koelplaat die wordt warm,
ook zoveel mogelijk andere chips op de print (voorzichtig maak geen
sluiting) , verder voeding (transformator en flyback) en check de massa's,
ook van de tuner. Er is eent type dat berucht hier om is vanwege het
tunerblikje waar een massapinnetje niet goed is doorgesoldeerd. Grote kans
dat het dan over is OF het is een slecht contact makende loszittende aanuit
schakelaar!