Sfeermuziekje

Geachte experts,

Stel ik wil in een ruimte (u raadt het : een WC) een sfeermuziekje afspelen. Dit muziekje moet starten zodra (bijvoorbeeld) het licht aangeschakel wordt. Er moet dan random één van een tiental nummers gespeeld worden. Maar het moet geen minuut of zo duren voordat er muziek hoorbaar is. Wie weet een oplossing.

Zelf dacht ik aan een MP3 spelertje met bijv. een geheugen van 64 MB dat eigenlijk constant speelt. Daarachter een klein versterkertje dat aangeschakeld wordt met het licht. Maar gaat dat MP3-spelertje (geen CD-speler !) niet zeer snel de geest geven ? Wellicht weten jullie nog een betere oplossing ?

Reply to
peter govaere

WC pot naast de CD speler plaatsen lol.....

Reply to
Manus

afspelen.

wordt.

En als je geen prijs stelt op muziek tijdens het toiletbezoek, moet je dan in het donker pissen? Dat kan nogal een zooitje worden.

Waarom zou dat MP3 spelertje snel de geest geven? Er zitten geen mechanische onderdelen in die kunnen verslijten. Volgens mij moet uitgerekend een MP3 speler in deze toepassing het heel lang kunnen uithouden.

Het basis idee van jouw lijkt mij niet verkeerd. Het is natuurlijk wel zo dat als je de versterker inschakelt op het licht dat de kans groot is dat je halverwege een nummer zit. Maar als dat geen bezwaar is dan lijkt mij het een prima en eenvoudige oplossing. Als alternatief zou je kunnen denken aan een radio met skyradio er op, als dat de zaak niet aan de gang brengt weet ik het ook niet meer.

-- Peter van Merkerk peter.van.merkerk(at)dse.nl

Reply to
Peter van Merkerk

Alleen bij die naam skyradio moest ik al....;)

Reply to
Manus

Manus schreef in berichtnieuws 1070527789.

================

nou, dan nog ff een kleine vertraging eraan dajje egt op de pot zit en nie der langs sgijt

:)))

Reply to
Dakduvel

Neem je je iPod niet mee naar de WC dan?

Jan

Reply to
J. J. Lodder

De iPot dan toch ;-)

Greetz Patrick

Reply to
Kcirtap

snipped-for-privacy@de-ster.xsall.nl...

Da's wat anders, nl een pot met ingebouwde webcam, zodat iedereen op internet kan zien wie erop zit,

Jan

Reply to
J. J. Lodder

"J. J. Lodder" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@de-ster.xsall.nl...

Lijkt jouw gezicht dan zoveel op je gat ? Of is het omgekeerd ?

Reply to
peter govaere

"peter govaere" schreef in bericht news:bqmpet$31dl$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

afspelen.

wordt.

Jammer Peter dat je geen sereiezere antwqoorden kreeg tot nu toe. Misschien heeft een poging op nl.hobby.electronica meer kans van slagen.

Maar waarom je een dure oplossing zoekt die constant moet draaien ontgaat me. Ik zou gewoon een cd speler via een gelijkstroomtrafo aansluiten op het lichtpunt. Je zou zelfs een autospeler kunnen nemen, Kun je makkelijk in plafond inbouwen en evt cd's vervangen. Ook makkelijk m.b.t. speakers en zo

Bababarth

Reply to
Bababarth

ALS JE VEEL MOET ZEIKEN/SCHIJTEN GAAT IE EERDER STUK

-- Hierbij beloof ik u dat u de komende maanden geen last meer van mij zult hebben, mits u op mij stemt. Stem dus nu op DE_Barbier:

afspelen.

wordt.

Reply to
DE_Barbier_

Neuh hoor, een solid-state mp3 spelertje gaat heel lang mee, ook als ie permanent speelt. Je zult wel moeten zoeken naar eentje met een netvoeding, want op batterijen gaat het vrij snel mis natuurlijk. De meeste mini-mp3spelers (usbkey form factor, zonder verwisselbaar geheugen) laden tegenwoordig op via de USB poort, maar ook dat is wel te regelen met een USB kabel, knippen, en een heel klein 5V voedinkje op de goede kabels.

Maar wat veel en veel en veel goedkoper is: gewoon een discman. Ik zag ze bij de mediamarkt volgens mij liggen voor 15 euro, en een mp3 speler is toch nog wel 50+. Het moet wel op de een of andere manier zo te regelen zijn dat die discman een play signaaltje krijgt als dat licht aangaat, desnoods via relaistje.

Jasper

Reply to
Jasper Janssen

zo , de sereiezere heeft geantwoord.......nu nog kijken hoe we aan een gelijkstroomtrafo kunnen komen....rofl.......en als ik serieus lees dan zitten we hier al in nl.hobby.elektronica.

;) Manus.

Reply to
Manus

een

Dat klinkt logisch...

Of 2 draadjes vastprullen in het batterijcompartimentje..

Klopt natuurlijk, is veel goedkoper. Nadeel is dan wel dat je steeds het begin van het CD-tje te horen krijgt als het licht aanfloept !

Reply to
Peter Govaere

"Peter Govaere" schreef in bericht news:bqsfat$2j1v$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Random play?

Reply to
The Matrix

Dat wordt al moeilijker hé. Hoe schakel je (met de lichtschakelaar) zowel "play" als "random" in bij een Disc-man ?

Reply to
Peter Govaere

"Peter Govaere" schreef in bericht news:bqsga4$2nj5$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Misschien onthoud die cd-player die random-mode na het uitschakelen. Ofwel stuur je die random toets (is inderdaad wel iets ingewikkelder om te realiseren).

Reply to
The Matrix

"The Matrix" schreef in bericht news:3fd1cbe8$0$3246$ snipped-for-privacy@reader0.news.skynet.be...

zowel

Ik heb hier een cd-speler die verder gaat waar je de laatste keer gestopt bent, resume heet dat in japengels (it's a Sony). Nu nog de play-toets simuleren als het licht aangaat (LDR+C in serie, over de play toets?)

--
Mazzels!

Gerard
 Click to see the full signature
Reply to
Bezemsteel

bericht

te

Misschien is een autoradio met CD dan nog niet zo'n slecht idee ......

Reply to
Peter Govaere

Hebben die (extreem kleine) types niet. 1 oplaadbaar, en niet vervangbaar akkutje moet je het mee doen. Wellicht als je hem openschroeft en de exact goede spanning zet op de punten waar de akku zat, maat gewoon 5 volt op de USB is wel heel veel simpeler :)

Mjah, je zou eens moeten experimenteren wat zo'n ding doet als je de play en de random toets tegelijk indrukt. Als je de echte ongeschakelde netspanning er permanent op laat staan, zou hij de random dan niet gewoon zowiezo onthouden? Hoef je alleen nog klein schakelingetje te maken dat de play en de stop knop indrukt als het licht respectievelijk aan en uit gaat. Ook dat moet met een relaistje op de netspanning van de lamp en een paar hele kleine stukjes logica wel te realiseren zijn.

Jasper

Reply to
Jasper Janssen