Schaller KV18

Ik zoek het schema van een Schaller KV18 buizen versterker uit circa 1960. De amp heeft wat weggeknipte onderdelen en ik vind het moeilijk om de amp zo te maken...

Re: Schaller KV18

Schaller... klinkt Duits, zit hier wat bij?

http://www.4tubes.com/SCHEMATICS/BY-BRAND/Telefunken/KV18.jpg

http://www.radiomuseum.org/r/saba_kv18.html

Re: Schaller KV18

Bedankt voor de zoektocht... Mijn amp heeft 2x EL84 en 1x ECC83.... Dus gez
ien het schema denk ik niet dat dat em is. Het is een gitaarversterker. Sch
aller (maakt nu stem mechanieken en knoppen en gitaar/bas pickups) maakte i
n de jaren '50 ook band apparatuur. O.a. de KV reeks aan gitaarversterkers,
 een mechanische tremolo en een  trommel echo.

Ik ben in bezit van een KV35 (een versterkertop (heel compact) 2x EL34 en 4
 ECC83 als voorversterker buisje voor 2 instrument ingangen en 2 microfoon
ingangen.

En ik heb een KV18 (buizen), een KV25 (SS) en een KV40. Allemaal tussen de
jaren '50 en '60 gemaakt.

Site Timeline