sata card reader probleem

Heb een sata cardreader aangesloten (in WindowsXP SP2) en deze werkt in
principe goed, maar na het verwijderen van een kaartje krijg ik altijd een
geel driehoekje in de tray met de melding dat er data niet geschreven kon
worden.
Dit gebeurt zelfs als ik de kaart tot 10 minuten na een lees/schrijfactie
laat zitten.

In apparaat beheer is de optie "optimaliseren voor snelle verwijdering"
grijs en kan dus niet aangevinkt worden.

Voor mijn toepassing wordt de kaart tientallen keren per dag geplaatst en
verwijderd.
Heb al USB en FireWire cardreaders geprobeerd, maar die worden bij vaak
plaatsen en verwijderen van een kaartje soms niet meer door Windows gezien.

Kan ik op één of andere manier deze kaartlezer zonder cache-writing laten
werken zonder dat de vaste sata harde schijf trager wordt?

Re: sata card reader probleem

Je moet altijd de optie rechtsonder "veilig hardware verwijderen " gebruiken
zodat alle evt data in buffers dan naar
de rader of usb stick geschreven wordt.

Re: sata card reader probleem
een
kon
lees/schrijfactie
en
laten
gebruiken

Die optie heb ik niet, omdat "optimaliseren voor snelle verwijdering" niet
actief is denk ik.

Re: sata card reader probleem

Misschien helpt het dan om je reader een vast stationletter te geven bij
dezelfde opties.
Bijvoorbeeld Z:  dan kan ie niet door een ander apperaat ingenomen worden.
Dat zou de reden kunnen zijn dat ie dan af en toe niet beschikbaar is.

Re: sata card reader probleem

in
altijd
verwijdering"