Samsung smarttv - Page 2

Re: Samsung smarttv

Trek je wel eerst de stekker eruit?

--
Grinnikend door het leven...

Re: Samsung smarttv
On Sun, 12 Jan 2014 16:30:30 +0100, Poecilia

Maar hij luistert misschien wel :-)

Re: Samsung smarttv
Palmisano stelde de volgende uitleg voor :

Sja, over het algemeen hoort hij snachts niet veel

--
Poecilia

Re: Samsung smarttv
Poecilia heeft uiteengezet op 12-1-2014 :

De 230 volt s'avonds uitschakelen.. via stekkerblok met schakelaar ?
TV moet s'nachts niet onder spanning blijven

--
Mvg, Adelin

Re: Samsung smarttv

Inderdaad. Familie van me heeft onlangs een nieuwe TV gekocht omdat de
oude in de fik vloog tijdens het kijken.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

Dus ook tijdens het kijken naar de tv moet de stekker er uit ?

--
Kabouter Plof

Re: Samsung smarttv
Kabouter Plof formuleerde de vraag :

Lijkt me dan wel verstandig, zeker die oude beeldbuistv's, nooit de
stekker in het stopcontact

--
Poecilia

Re: Samsung smarttv

Al is het maar om energie te besparen...

--
Grinnikend door het leven...

Re: Samsung smarttv

Die echte schakelaar is vaak de oorzaak van brand.
Beter draadjes overheen solderen.

Re: Samsung smarttv
In nl.hobby.elektronica,

Als het mis gaat met zo'n schakelaar is dat wel op een schakelmoment en
dan ben je er tenminste bij. Als er standby iets gebeurd ben je er meestal
niet bij.

Dus draadjes over schakelaar en stekker er uit na gebruik? Is wel erg
gebruiksonvriendelijk. En wat zijn de risico's van almaar in- en
uitschakelen met de stekker? Die zijn daar niet voor gemaakt en gaan
op den duur inbranden, slijten, uitlubberen etc. Dat geeft weer risico
op vonkvorming en opwarming door overgangsweerstanden.

Hoe zit het eigenlijk met de wat moderne TV's (en eigenlijk alle apparaten
tegenwoordig) die de helemaal niet meer echt uit kunnen en alleen een
standby met lampje aan en standby met lampje uit hebben? Ik zou ze liever
echt uit hebben (zonder zelf te gaan klooien met stekkerblokken etc.),
maar is dat terecht? Dus wat is veiliger: mechanische schakelaar of "deep
sleep" met voeding altijd aan?

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

Anything anybody can say about America is true.
Re: Samsung smarttv

Het is een bekend probleem met schakelaars uit ouderwetse tv's en ik
verzin het niet zelf.  Op het schakelmoment is er een grotere kans dat
het fout gaat maar het kan ook op andere momenten en/of het kan een tijdje
duren voor de brand echt doorbreekt.

Re: Samsung smarttv

Dan moet je wel consequent zijn en 's avonds *alle* stekkers
uit de stopcontacten trekken. Ook 's winters van je cv...

-p

Re: Samsung smarttv

Kijken of er updates voor de spyware (ehh firmware) zijn, programma
informatie bijwerken, verzamelde kijkinformatie naar Samsung sturen, dat
soort dingen.  Ze zouden de backlight daarbij uit moeten laten
natuurlijk.

Re: Samsung smarttv

Updaten doet hij niet automatisch.
Mijn Smart tv zit via een Switch aangesloten op het ADSL modem.
Die switch gaat spanningsloos, dmv een tijdklok, gedurende de nacht.
Zo kan je, met absolute zekerheid, alle communicatie blokken. (als die er
zou zijn)

Re: Samsung smarttv
On Sun, 12 Jan 2014 20:40:28 +0100, "\(on\)wijs man"

Voor mijn thuisbios heb ik gewoon een stekkerdoos met een master en
een reeks slaves. Daar staat de switch voor de home cinema apparatuur
ook als slave op. Ergo: versterker uit --> alle apparaten afgesloten
van het netwerk.
Maar je wordt er wel gek van dat elk apparaat op je netwerk kan
neuzen.

Site Timeline